Engelstalig synthesizer forum?

Alleen MuffWiggler, daar valt veel te leren en is de sfeer (meestal) wat gemoedelijker.
 
Gearslutz lees ik weleens als entertainment.
Vooral de Behringer en Roland topics zijn vaak erg onderhoudend als je van 'catfights'. ;)

Serieuzer is Muffwiggler dat heel informatief is en dan vooral op het gebied van modulars.
Het forum van Rolandclan is informatief en behulpzaam als het aankomt op Roland spullen, maar is minder actief dan voorheen.

Verder zit ik in diverse Facebookgroepen die merk of instrument gerelateerd zijn.
Het is minder overzichtelijk dan een forum, maar er zit veel kennis en vragen zijn vaak razendsnel beantwoord.
Bovendien is er vaak minder 'ruis' in een discussie, dus niet de eindeloze discussies die je op fora ziet als bijvoorbeeld Roland weer eens iets nieuws uitbrengt, maar gewoon gedeeld enthousiasme over een bepaald instrument.

Voor mij is er niet één die er tussenuit springt.
Het bestaat wat mij betreft prima naast elkaar en vult elkaar aan.
 
Bedankt voor de tips allemaal. Een modulaire synth kan ik niet betalen dus het gemoedelijke Muffwiggler zal waarschijnlijk niet 100% geschikt zijn voor mij. Ik ben niet zo geïnteresseerd in catfights, meer in informatie. Misschien moet ik dan toch eens wat aan Facebook gaan doen...
 
en modulaire synth kan ik niet betalen dus het gemoedelijke Muffwiggler zal waarschijnlijk niet 100% geschikt zijn voor mij.
Je hebt er ook andere subforums hoor, het is daar zeker niet alleen maar modular. Ook in die andere secties is een hoop informatie te halen.
 
...Ik ben niet zo geïnteresseerd in catfights, meer in informatie.

Op Engelstalige fora zul je met jouw naam al snel in off-topic fights verstrikt raken. Voordat je het weet wordt een forum er zelfs om platgelegd.
 
Spijker je Duits bij en kijk eens op amazona.de.
Geen forum, maar een weblog met optie voor reacties en gebruikersberichten.
Redacteuren hier zijn mensen die weten waarover ze schrijven, o.a. Dirk Matten van (de voormalige) Synthesizer Studio Bonn.
Hebben ook een database met recente prijzen van gebruikte synths die daadwerkelijk verkocht zijn voor die prijs.
 
Back
Top