Wat voor genre('s) muziek maken jullie zoal?

Voor mij zal dit dan Soundtrack en New Age zijn. Ik vraag me af of dit genre eigenlijk nog veel vertegenwoordigd is hier op het forum. 15 jaar geleden was dit de mainstream. Ik heb de indruk dat de genres van de huidige leden verschoven is in andere richtingen (niet dat dit slechter is, hoor). :).

:doei:
 
Acid,techno,house, trance
alle dat probeer ik toch
 
Techno, ambient/noisy zooi, etc.

Wil ook gaan expirimenteren met triphop / lo-fi
 
Global club, ambient, hiphop en een ondefinieerbaar mengelmoes van vooral etnische drums.
 
Dat van mij gaat meestal in een niet heel snel tempo maar kan het niet in een hokje plaatsen, electronisch is eigenlijk het enigste wat de lading dekt bij mij.
 
Shoegaze dreampop ambient soundtrack acid tekno new wave postrock
en nu met de D50 plus pg 1000 bebop freejazz en modern klassiek( keyfollow x4 ftw!)
 
Ik vind het moeilijk... in de basis is het electronische muziek daar het allemaal electronisch opgewekt wordt... maar ik probeer ook acoustisch gitaar en piano en klassieke instrumenten te imiteren... dus tja.. Het varieert bij mij van rock tot jazz, van typische synth muziek tot EDM, van metal naar punk... het gaat werkelijk alle kanten op. Soms heb ik vooraf een idee... soms ga ik aan de slag met een leeg canvas en ga geluiden maken, kies een toonladder (heel zelden gebruik ik er meer dan één), akkoorden zoeken, ritme's maken en dan zie ik wel waar het uitkomt. Dat is wat mij betreft het meest ontspannend... vanuit niets iets maken. En ik vind vaak de resultaten ook het best op die manier. Ik laat me dan deels leiden door mijn gemoedstoestand, de omstandigheden, het creatieve proces en allerlei "toevalligheden" (lucky accidents) die me een bepaalde kant op sturen. Het resultaat dat ik daaruit verkrijg probeer ik dan tot één geheel te maken met een melodie of iets anders dat de losse elementen aan elkaar koppelt. Dat vind ik het moeilijkste deel van alles... soms lukt dat voor geen meter en kom dan vaak tot de conclusie dat het goed is zoals het is. Dat is dan meestal niet iets dat ik op het forum deel omdat het waarschijnlijk alleen voor mij enige betekenis of waarde heeft. Voor een ander is het waarschijnlijk saai of droog of misschien zelfs taai.

Dus ja.. welke genre: dat waar het me heen leidt. Ik begin zelden met: dit moet een track worden in een bepaald genre. Ik merk wel dat een toonladder en akkoorden me vaak een kant op duwen
 
Back
Top