High Sierra herkent geen audio converter

Vortigern

Stamgast
Lid sinds
29 december 2006
Berichten
204
Locatie
Katwijk aan Zee
Sinds mijn iMac is geupgrade naar High Sierra herkent hij mijn audio converter (Akai Pro EIE) niet meer. Omdat ik toch naar meer in- en uitgangen wilde, heb ik een Zoom UAC-8 gekocht maar ook die weigert mijn iMac te zien. Ik heb het geprobeerd met mijn MacBook Pro op High Sierra, maar ook die ziet de converter niet. Moet dus haast wel de schuld van High Sierra zijn. Iemand anders ervaring met dit probleem en een mogelijke oplossing? Vast dank!
 
Google eens. Ik had een probleem met mijn imac die een usb midi patchbay niet zag en dat kon je omzeilen door een instelling.
 
Akai geeft zelf het advies de drivers helemaal te verwijderen, opnieuw te installeren en de laatste firmware te installeren. Maar dat de EIE Pro wel van bekend is dat het issues heeft. Akai doet zelf tenslotte ook alleen maar officiele support tot aan Sierra (OSX 10.12). Waarom de Zoom dan ook niet werkt heb ik geen idee. Gebruik je een directe verbinding of een USB hub? Want ik zie daar wel veel problemen op Google van voorbijkomen bij deze interfaces.
 
D'r was iets met verhoogde beveiliging in de laatste versie of zo. Weet niet of -dit- de oplossing is:

 
D'r was iets met verhoogde beveiliging in de laatste versie of zo. Weet niet of -dit- de oplossing is:



High sierra is strenger. Althans mijn 2 keer raid 1 wilde ook niet. Moest terug naar sierra.

En ja verwijderen van drivers en nog eens proberen wil soms lukken. Maar het zal best zijn dat idd de drivers nog niet ge-update zijn.

Andere optie is evt hackintosh toe toevoegen bij Google search. Ik verwacht niks maar soms fixen ze daar aangepaste drivers.
 
Ook ik heb in het verleden een Akai EIE Pro gehad, maar had daar erg veel problemen mee (wel op een PC met Windows 8 dan).
Voor support kon ik (helaas) niet op Akai te rekenen (want die reageerden nergens op), dus toen ik de forums afzocht naar oplossingen, kwam ik heel veel andere mensen tegen die problemen hadden met diezelfde interface.
De problemen kon ik niet oplossen en uiteindelijk heb ik besloten om de interface te verkopen. Daarna heb ik nog een Tascam 4X4 gehad, maar ook dat ging niet helemaal lekker. Die heb ik na een paar maanden alweer vervangen door een Yamaha/Steinberg UR44 en hier ben ik tot op heden (alweer een jaar of 3) heel tevreden mee! De (compatibiliteits) problemen waar ik met de andere interfaces regelmatig last van had, heb ik met de UR44 nooit meer meegemaakt.
Mocht je toch ook niet tevreden zijn over de Zoom UAC-8, dan kan ik de Steinberg/Yamaha UR44 van harte aanbevelen!
 
Google eens. Ik had een probleem met mijn imac die een usb midi patchbay niet zag en dat kon je omzeilen door een instelling.

Dat heb ik (uiteraard :-)) gedaan. Inderdaad de blokkering onder instellingen opgeheven, maar dat verandert niets aan de onzichtbaarheid van de Zoom.
 
Helaas zijn er een hoop audio interfaces die niet meer werken op de nieuwere Macs. Een update aan Core Audio met strengere eisen heeft het hele "class compliant" onderuit gehaald bij Apple.
Bij de iPad gebeurde precies hetzelfde, vanaf iOS 10.3 als ik me niet vergis. Ik heb hier een Denon DN-X1600 die al tijden niet meer wordt herkend(alleen nog maar MIDI) door m'n iPad Air 2, terwijl mijn oude iPad 2 met iOS 9 'm wel gewoon ziet. Dit gaat sowieso niet meer opgelost worden aangezien t iets met beveiliging te maken had. Zonder een firmware update aan de getroffen interfaces gaat het niet werken.

Het vreemde is wel dat zelfs Windows 10 nog stokoude interfaces herkent zolang ze maar class compliant zijn(heeft Microsoft die beveiliging niet nodig?), als Apple gebruiker heb je helaas pech.
 
Back
Top