Wat is je signature sound?

"signature sounds are 90% COPIED, 10% ORIGINAL."
We zoeken toch allemaal naar vette, coole, frisse sounds.
Je kan wel eens een sound horen en die ook willen maken of vind je hem toevallig. per ongeluk.
"signature sounds" kunnen ook cliche's zijn die een genre bepalen.
Don't care about signature sound, doe gewoon waar ik zin in heb. :)
 
Als je maar genoeg tracks maakt heb je vanzelf wel een signature sound, je maakt creatieve keuzes en op een gegeven moment weet je wat je fijn vind, dat zorgt voor je persoonlijke sound. Vooral niet forceren en puur volgen wat je zelf goed vind klinken, niet wat hip / trendy is of goed werkt voor anderen.
 
Vooral niet forceren en puur volgen wat je zelf goed vind klinken.

Even ter verduidelijking: ik hoef geen tips en het is niet voor mezelf. Ik ben gewoon nieuwsgierig :okdan:

Ik heb zelf wel een signature sound. Denk ik... Ik ben dol op FM-synthesis, pakkende melodieën en akoestische geluiden. In vrijwel elk nummer zit wel een piano. En veel harmonieën bedenk ik ook achter de piano.
 
Belletjes, koren, fluitsamples, verlaagde percussiesounds, vette zaagtand brass :).

Op m'n website staat onder "This is me: Music" een heel alinea over wat mijn producties kenmerken.

:doei:

Danny
 
Denk dat het met van alles te maken heeft, je speelstyle (zij het synths of wat anders), je FX-chains (vooral je harmonische overtonen), en je master bus. Vooral je speelstyle denk ik is redelijk kenmerkend. Zoals Jexus :-)

Zelf,...nog niet echt ontwikkeld betreft synths/producties. Maar met gitaar wel :-)
 
Ik bewerk amper. Veel analoog. En veel tape delay en filter getweak. Minimalistisch. En zelden boven 120 bpm. Genoeg signature? Ik doe lekker wat ik wil en me pleased qua geluid. En niet teveel nadenken. Het is goed genoeg voor soundcloud of niet. Klaar. Ik heb niks te bewijzen.
 
Een signature sound vind ik in muziek onbelangrijk. Ik heb mijn stijl door de technieken en de machines die ik gebruik. Signatures zijn meer voor dansers of dj's, een bewuste move om je visitekaartje af te geven zegmaar.
Vrouwlijke DJ's hebben signatures die ze van de natuur hebben gekregen:P
 
Laatst gewijzigd:
Een signature sound vind ik in muziek onbelangrijk. Ik heb mijn stijl door de technieken en de machines die ik gebruik. Signatures zijn meer voor dansers of dj's, een bewuste move om je visitekaartje af te geven zegmaar.
Vrouwlijke DJ's hebben signatures die ze van de natuur hebben gekregen:P

Je eigen stijl = Signature sound, over het algemeen. Die laatste opmerking had niet gehoeven. =(
 
Een signature sound vind ik in muziek onbelangrijk. Ik heb mijn stijl door de technieken en de machines die ik gebruik. Signatures zijn meer voor dansers of dj's, een bewuste move om je visitekaartje af te geven zegmaar.
Vrouwlijke DJ's hebben signatures die ze van de natuur hebben gekregen:P

Je hebt er veel verstand van merk ik.
 
Ik hoor hier vaak in't forum dat mijn deuntjes herkenbaar zijn, maar in mijn directe omgeving vindt men het maar irritant gebliep en gepiep.. :-)
 
Avicii herken je direct als Avicii. The Chemical Brothers hebben een unieke sound. En Basement Jaxx, The Prodigy en Daft Punk ook
Van deze voorbeelden kan ik alleen een signature bij Daft Punk verzinnen, de vocoder.
 
Ik gebruik enkel ontstemde, nogal futloze fluitgeluiden op een laag volume. Je volumeknop kan daar ook geen verandering in aanbrengen. Ik ben de maker, dus ik bepaal ook de condities.
 
Ik gebruik enkel ontstemde, nogal futloze fluitgeluiden op een laag volume. Je volumeknop kan daar ook geen verandering in aanbrengen. Ik ben de maker, dus ik bepaal ook de condities.

En.. veel succes mee?
 
Cowbell (100% links) + panfluit (100% rechts) --> Space echo --> shimmer. LP filtertje met wat modulaties en voila. Je weet niet wat je hoort.
 
Signature sound gaat over onderscheidend tov de rest.
 
En.. veel succes mee?

Hmmm, valt me vooralsnog wat tegen. Maar, hoe zal ik het zeggen... mensen vinden het wel heel herkenbaar. Misschien dat ze daarom meestal maar kort luisteren.
 
Back
Top