Welk platform is het beste?

jdDD

Ouwe rot
Lid sinds
21 november 2018
Berichten
576
hallo

welke is het beste volgens jullie ervaring?

- Bandcamp
- Topspin
- Google Play Artist Hub

thx
 
Is het niet zo dat je beter een distributeur kan uitzoeken (Distrokid oid) die het dan allemaal voor je regelt en alles op meerdere platformen released, of wil je het echt zelf doen?
 
Persoonlijk is dit voorlopig nog niet aan de orde, en ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen en meningen...
 
Google stop met de artist hub als ik het goed begrijp, topspin ken ik niet, bandcamp wel. Ik denk dat je zeker niet maar één platform moet kiezen. Iets als bandcamp is mooi om zelf op te zetten en bij te houden. Een plek waar mensen jouw muziek kunnen vinden en kopen. Daarnaast kan je een dienst (of labels) gebruiken om ervoor te zorgen dat je in alle streaming platforms komt te staan. Ik heb laatst mijn eerste release via https://amuse.io/ gedaan. Ik zou wel wat meer data willen over het een en ander van die partij, mee hee, het is gratis ;)
 
Ik kan het enkel als afnemer zeggen: ik koop bij voorkeur op Bandcamp. Van Topspin heb ik niet gehoord en Google Play gebruik ik nooit.
 
Is het niet verstandiger een vraag pas te stellen als je ook echt wat aan de antwoorden hebt?
Voor onderzoek is natuurlijk alleen maar verstandig.
 
Voor onderzoek is natuurlijk alleen maar verstandig.

Uiteraard! Ben ik ook helemaal niet op tegen. Maar als je nog niet van plan bent muziek te publiceren of je nog niks hebt afgemaakt heb je er niet zo veel aan. Als je daar aan toe bent kun je gerichte vragen stellen waar je ook echt wat aan hebt en snap je ook wat beter waar je naar op zoek bent i.p.v. vragen naar het 'beste' platform, dat kan van alles betekenen en krijg je enkel een wirwar aan antwoorden voor iets waar je eigenlijk nog niet mee bezig bent.
 
Ik denk dat je eerst moet bedenken wat je ermee wilt bereiken en dan uitzoeken wat de beste aanpak of het beste platform hiervoor is.
 
Back
Top