kronos vs modx

tritonjunk

Ingeburgerd
Lid sinds
3 november 2009
Berichten
79
goede dag allemaal. ik wil een synth aanschaffen en heb zeer veel twijfels tussen een kronos en een modx.
welke is nou het meest geschikt voor trance dance ambient orchestral . welke is het eenvoudigst als het gaat om het programmeren van combis en programs. welke heeft al met al de mooiste sound ?

HELP
 
Ga kijken, luisteren en vergelijken. Dat is het enige zinnige antwoord op deze vraag.
 
Klinkt toch wel wat verschillend vind ik,wat dat betreft op soundsmaak alleen moet je toch al kunnen beslissen.YT filmpjes genoeg.Beiden zijn inzetbaar in vele genres.
De kronos is ook een pak duurder.
 
Persoonlijk vind ik dat je appelen met peren probeert te vergelijken. Beide toestellen zijn wel top maar daar waar de Kronos een volwaardig workstation is met 9 onafhankelijke synthengines (FM, PWM, VA, WaveSequencing, PolySix, MS20), een krachtige MIDI én wave sequencer en een heel uitgebreide effecten sectie, staat de MODX enkele trappen lager. Je moet deze laatste eerder zien als een zelfstandige synthesizer met weliswaar ook ontzettend veel mogelijkheden maar toch een pak minder dan de KORG.
Qua bedieningsgemak denk ik wel dat de Yamaha flink wat eenvoudiger is dan de KORG (omdat hij nu eenmaal eenvoudiger is qua opzet. De mooiste sound is persoongebonden. Ik weet wel dat ik de strings en koren van de KRONOS super vind. Ook de gitaren zijn voor mij persoonlijk een sterk punt.

Hou trouwens ook wel het verschil in aankoopbedrag in gedachte. Een KRONOS is toch al snel meer dan het dubbele van een MODX. Je zou eigenlijk een eerlijker vergelijk hebben tussen een Montage en een KRONOS ... dat zijn al meer appelen met appelen vergelijken :P.

Ik denk dat het het beste is dat je eens in een winkel waar ze beiden hebben, ze gaat uitproberen. Beide toestellen zullen je maar een glimp gunnen van hun mogelijkheden, maar je zal wel aanvoelen welke bediening je het beste ligt.

Waarschijnlijk vergeet ik nu nog tal van zaken maar hopelijk ben je er iets mee.

Veel succes met de zoektocht.
:okdan:

:doei:

Danny
 
Qua bedieningsgemak denk ik wel dat de Yamaha flink wat eenvoudiger is dan de KORG (omdat hij nu eenmaal eenvoudiger is qua opzet.
Onderschat nooit de UI designers van Yamaha ... die zijn in staat om zelfs van een blokfluit nog iets onwerkbaars te maken.
 
Onderschat nooit de UI designers van Yamaha ... die zijn in staat om zelfs van een blokfluit nog iets onwerkbaars te maken.

:dubbel: ... dat kan ik niet ontkennen, Von Naphoven. Ik ben zelf in het bezit van een DX7 en 2 SY99-en en het is niet altijd straight forward. Maar ik kan je verzekeren dat de KRONOS ook een flinke kluif is, gewoon omdat het toestel (te) veel kan. Als je de handleiding overloopt, zie je dat deze rond de 1300 pagina's bevat. Als er zó veel over te vertellen valt, is het gewoon een niet te onderschatten beestje.
Ik denk dan toch wel dat een MODX eenvoudiger is, waarmee ik niet wil zeggen dat het een eenvoudige synth zal zijn :mega:.

:doei:

Danny
 
Lijkt me wel een vet ding die Kronos. Heb er eigenlijk nog nooit mee gespeeld volgens mij.
 
Back
Top