VCV Rack 1.0 is uit. Wat vinden jullie?

Ja je moet wel de 32bit-bridge installeren ook. En als je nu nog op dat 32bits systeem zit klopt het sowieso nog niet.

Dit begint nu wel een beetje een support-topic te worden dat buiten de scope van "VCV RACk 1.0 is uit" gaat.

Mods -> split?
 
Het lijkt me voor mij dan handiger om nu nog met ModulAir verder te gaan, VCV Rack bekijk ik dan later wel als ik op een 64-bits systeem ben overgestapt. Ik zal er een eigen topic over openen.
 
Ik zat even te kijken naar de timeline op de site maar v2 had er al een paar maanden moeten zijn.
Dan kan je in één keer alle plugins updaten en aanvullen, nu gaat dat nog per plug in.
Er komen flink wat extra free plugins uit trouwens, wordt steeds leuker dat VCV.
Ik zag dat er ook een vergelijking is tussen de hardware van Mutable Instruments en de plug in variant, het komt aardig in de buurt moet ik zeggen; https://www.youtube.com/watch?v=2uhsi0aN0ew
 
"tentative" binnen software ontwikkel land is nogal een brede term ;)

Een alpha van V2 source release zou sowieso betekenen dat er nog genoeg te doen is om het tot een echte V2 release te verklaren.

Lijkt er dus wel op dat 'Rack for DAWs' op licentie basis gaat zijn.

SB-SIX ja dat had ik laatst ook. Verder dan een aantal 'bekende' vendors (met genoeg plugins en actieve code @ github) ben ik niet gekomen, maar daarmee heb ik al een paar 100 verschillende modules .. wat eigenlijk al overkill is voor een beetje experimenteren :D
 
Toch kon ik pas nog geen gratis Hilbert transformer module voor VCV Rack vinden....
 
Waarmee ik maar wil zeggen dat een verzameling modules niet zo snel compleet is. ;)
 
Vcv Rack is een modulaire speeltuin waar je niet snel op uitgekeken raakt.

Maar.... ik vind over het algemeen de geluidskwaliteit van vele modules erg tegenvallen, zowel oscillatoren als filters.

Vaak dun-digitaal en niet al te vriendelijk voor het gehoor. MI en ericasynth modules vind ik wel ok.

er zijn te veel modules, klopt. En er zit nog al wat bagger tussen.

Wat wel erg tof is het aantal aanstuur modules en regelaars die er verkrijgen zijn, daar zit leuk spul tussen.

Mocht er dan uiteindelijk toch een vst versie van komen om in je digitale werkbank te draaien, zou dat jofel zijn. Mits ook MIDI out werkt qua sequencing.
 
Hier dus: https://drive.google.com/file/d/1CyA...jux-d3DS-/view


Om eerlijk te zijn vind ik het er niet uit zien. De screenshots zijn nogal onduidelijk met een hoop tekeningen er overheen. De overdaad aan icoontjes en fonts stoort me ook behoorlijk.
Ik kan op deze manier moeilijk beoordelen of de content van deze "handleiding" nou echt zinvol is, maar ik heb in ieder geval niet het idee dat er nou echt essentiele informatie in staat die je met een klein beetje voorkennis of inzicht niet zelf kunt bedenken.
 
Back
Top