Waarom wil je dat mensen naar je muziek luisteren?

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.506
Is het omdat je iets wil delen waar je trots op bent?
Wil je mensen kennis laten maken met jouw muziek of misschien juist met jou zelf?
Zoek je waardering ?
Heeft het met sterfelijkheid te maken, als je er niet meer bent dan is jouw muziek er nog wel?
Of zet je jezelf graag in de belangstelling en is muziek een goed middel daarvoor voor jou?

Let op, de vraag is niet waarom maak je muziek, maar waarom je wil dat anderen er naar luisteren.
 
haha, ik had er een later bij geplaatst, de derde toevallig om precies te zijn, klopt het nog steeds?
 
haha, ik had er een later bij geplaatst, de derde toevallig om precies te zijn, klopt het nog steeds?

Vierde.Misschien wordt mijn muziek ooit beluisterd op Mars:)
 
Is het omdat je iets wil delen waar je trots op bent?

Soms, of juist het tegenovergestelde (zie K#tnummer contest topics)


Wil je mensen kennis laten maken met jouw muziek..

Voor mijzelf denk ik de grootste reden + om eventuele tips uit de lijst met negatieve reacties te filteren.

..of misschien juist met jou zelf?

Nope.


Zoek je waardering ?

Nee, al is dat natuurlijk wel leuk.


Heeft het met sterfelijkheid te maken, als je er niet meer bent dan is jouw muziek er nog wel?

Nee, niet echt. Merk ik toch niks meer van dan.


Of zet je jezelf graag in de belangstelling en is muziek een goed middel daarvoor voor jou?

Ik ben benieuwd hoeveel personen dit als redden gaan geven (gemeend): zal een nog grotere stroom van negatieve reacties geven.. :D

Voor mezelf gesproken: nee, zou mij meer om de muziek gaan dan om mijzelf => puntje 2 dus.
 
Ik wil dat bv. gewoon niet, maak gewoon muziek voor mezelf en als ik dan toch eens een uitzondering maak is het alleen voor mensen die heel dicht bij mij staan.
Kzal wel de uitzondering zijn :D
 
Ik heb het er meer over dat je je best doet om anderen kennis te laten maken met je muziek, je kan alleen een link je plaatsen op het forum hier, je kan ook verder gaan, youtube, souncloud, platen, cd's, je muziek op streaming sites, optredens etc etc.. Waarom zou je dat willen? Alles wat je doet nadat een nummer klaar is heeft niets meer met de muziek zelf te maken maar alleen met de promotie er van (afgezien van live optreden want dat kan ook gewoon erg leuk zijn), maar de rest, waarom zou je dat willen?
 
Ik hoop nog steeds een keer een schare gewillige groupies achter me te krijgen om alle seksuele fantasieën in vervulling te laten gaan waar ik thuis niet aan toekom.

Alhoewel ik dan misschien beter Nederlandstalige rap met autotune kan maken in plaats van stoffige space ambient industrial voor drugsgebruikers.
 
Eenvoudig:

Is het omdat je iets wil delen waar je trots op bent? -> Zeker :engel:
Wil je mensen kennis laten maken met jouw muziek? -> Zeker 8) of misschien juist met jou zelf? -> liever niet, Nope 8D
Zoek je waardering ? -> Yep :mega:

Andere punten zijn niet van toepassing.

Cheers

:beard:

Danny
 
Als ik dan een wat op synthforum plaats (vaak via sc) of aan een vriend laat horen en je krijgt positieve reacties dan word ik daar wel heel blij van, maar dat is niet de main mode :)
Heb ook wat muziek in documentaires en tv series. Is natuurlijk geweldig maar meer toevallig.

Muziek maken wekt een gevoel op. maak nummers vooral voor mezelf maar de laatste tijd speel en zing ik ook voor publiek.
Dat is dus meer de perfoming art dan het maken van de muziek.

De reden om voor publiek te spelen is voor voor mij het testen / verifieren of wat jij voelt bij jouw liedje ook word gevoelt door een ander, maar ook is het voor publiek spelen een motivatie / reden om nummers te schrijven.. En het voelt ook echt goed om in de zone te raken. Publiek zorg dus voor een sterkere focus.

Voor de rest don't give a f*ck about releases, spotify, youtube, zelf promotie etc ken zat gasten die slechte muziek maken en bij een label zitten. Heb er niets tegen maar voor mij hoeft het niet. Net als covers spelen. bah. Krijg je een hoop aandacht mee met bekende nummers maar waarom? Heb er niets tegen maar gewoon niet mijn ding.
 
Ik kan enorm genieten van muziek luisteren, of erop dansen op een tof feestje. Zoals ik met dj-en ervaren heb dat het een enorm kick geeft als mensen uit hun dak gaan als je de juiste plaatjes op zet, lijkt het me ook een enorme kick te geven om te weten dat mensen genieten van muziek die ik gemaakt hebt.
 
Is het omdat je iets wil delen waar je trots op bent?
Wil je mensen kennis laten maken met jouw muziek of misschien juist met jou zelf?
Zoek je waardering ?
Heeft het met sterfelijkheid te maken, als je er niet meer bent dan is jouw muziek er nog wel?
Of zet je jezelf graag in de belangstelling en is muziek een goed middel daarvoor voor jou?

Let op, de vraag is niet waarom maak je muziek, maar waarom je wil dat anderen er naar luisteren.

Boeiend topic en interessante vragen.
Zelf vind ik het leuk om mensen kennis te laten maken met mijn muziek.
Natuurlijk zoek ik waardering, maar ook feedback wat me kan aanzetten tot veranderingen, verbeteringen etc.
Ook wel bizar dat mijn muziek er waarschijnlijk nog gewoon is, als ik er ooit niet meer zou zijn (wil er niet teveel over nadenken overigens).
Vind het natuurlijk ook leuk om, met mijn muziek, in de belangstelling te staan.
 
Mensen hoeven niet te luisteren. En als ze luisteren, hoop ik dat er enkelingen zijn die net zoals ik gepassioneerd zijn door de sound van de 70’s en 80’s

that’s it.

ik wil mezelf entertainen. Als dat lukt is t doel bereikt. Later ooit terug luisteren zonder ergernis en verwondering, volstaat en dat is al een behoorlijke hoge maatstaf die ik maar zelden haal.
 
Is het omdat je iets wil delen waar je trots op bent?
Ja, het is leuk om je creatieve uitspattingen te delen met mensen.
Wil je mensen kennis laten maken met jouw muziek of misschien juist met jou zelf?
Beide, denk ik. Buiten de instrumentatie zit er in de onderwerpen die ik kies voor de lyrics ook een persoonlijke vingerafdruk. Niemand anders kan de dingen schrijven die ik schrijf, dus dat geeft een kijkje in mijn interesses of ziel.
Zoek je waardering ?
Bij live optredens is het uiteraard fijn om directe waardering te krijgen. Wanneer ik muziek uitbreng (al véééééél te lang geleden) hoor ik ook het liefst dat mensen het kunnen waarderen. Ik hoop dat mensen mijn muziek waarderen, maar ik maak geen muziek opdat mensen mij waarderen.
Heeft het met sterfelijkheid te maken, als je er niet meer bent dan is jouw muziek er nog wel?
Zeker, ik heb daar wel vaker over nagedacht. Bij elk jaar dat passeert van het (in een bepaald genre best bekend) eerste album dat ik heb gemaakt krijg ik altijd reacties van over de hele wereld van wat dat album voor mensen betekent heeft, hoe het hun leven veranderd heeft. Ik blijf daar van onder de indruk raken, de wetenschap dat als ik morgen onder een bus loop de dingen die ik gemaakt heb voort blijven leven.
Of zet je jezelf graag in de belangstelling en is muziek een goed middel daarvoor voor jou?
Dat is heel dubbel. Als ik op het podium sta dan is de aandacht trekken inderdaad 1 van de dingen die ik het leukst vind. Als betrekkelijke introvert werkt het als een ultieme uitlaatklep om op het podium een totaal extraverte show op te voeren. Dus ja, muziek is daar een fantastisch middel en excuus voor.


Net als covers spelen. bah. Krijg je een hoop aandacht mee met bekende nummers maar waarom?
Speelplezier. Het is gewoon geweldig om muziek te maken. Ik heb er ook een tribute band naast en dat is gewoon leuk om te doen. Je hoeft geen nummers te verzinnen want alles ligt al klaar. Je steekt er ook wel wat van op bij het uitzoeken; je merkt dan dat sommige dingen die op het eerste gehoor simpel klinken een stuk lastiger zijn als je ze zelf moet spelen. En die ervaring neem je misschien weer mee naar je eigen werk.
 
Speelplezier. Het is gewoon geweldig om muziek te maken. Ik heb er ook een tribute band naast en dat is gewoon leuk om te doen. Je hoeft geen nummers te verzinnen want alles ligt al klaar. Je steekt er ook wel wat van op bij het uitzoeken; je merkt dan dat sommige dingen die op het eerste gehoor simpel klinken een stuk lastiger zijn als je ze zelf moet spelen. En die ervaring neem je misschien weer mee naar je eigen werk.

Ja ik snap dat heel goed en respect. ken ook geweldige muziekanten die 99% covers doen. Ik doe eens 1 in de 10 nummers een cover. Vaak door een nummer dat me enorm inspireerd en ik de muziek vanuit dat perspectief will voelen/ervaren. Vaak speel ik zo een nummer maar een paar keer en vergeet ik het maar vaak leer je er wel veel van.
Verder is het gewoon niet mijn ding al die tijd in het oefenen stoppen van iets dat een ander heeft geschreven, das gewoon moeilijk voor mij maar zie wel dat het erg leerzaam kan zijn..
 
Ik heb het er meer over dat je je best doet om anderen kennis te laten maken met je muziek, je kan alleen een link je plaatsen op het forum hier, je kan ook verder gaan, youtube, souncloud, platen, cd's, je muziek op streaming sites, optredens etc etc.. Waarom zou je dat willen? Alles wat je doet nadat een nummer klaar is heeft niets meer met de muziek zelf te maken maar alleen met de promotie er van (afgezien van live optreden want dat kan ook gewoon erg leuk zijn), maar de rest, waarom zou je dat willen?

Omdat het nodig is om bepaalde doelen te bereiken (bijvoorbeeld boekingen).
 
Ik hoop nog steeds een keer een schare gewillige groupies achter me te krijgen om alle seksuele fantasieën in vervulling te laten gaan waar ik thuis niet aan toekom.

Alhoewel ik dan misschien beter Nederlandstalige rap met autotune kan maken in plaats van stoffige space ambient industrial voor drugsgebruikers.

In elke doelgroep heb je groupies. Hangt er maar helemaal vanaf waar je voorkeur ligt. Ben je op zoek naar jonge tieners of of meer geriatrisch volk? :D
 
Ik ben inmiddels op de leeftijd dat ik niet meer kieskeurig kan zijn :D
 
Is het omdat je iets wil delen waar je trots op bent?
Ja dit denk ik. Dus tegen de tijd dat ik iets heb waar ik trots op ben kom ik het wel delen. :-)

Trots is denk ik ook een beetje context-afhankelijk. Ik maak zowieso weinig muziek, ik vind de techniek leuker. Maar de muziek die ik maak is waarschijnlijk niet iets waar mensen hier op het forum op zitten te wachten dus wat mij betreft hoeven mensen hier het niet te horen. Postieve feedback motiveert dus ik deel graag muziek op plaatsen waar ik verwacht positieve feedback te krijgen.
 
Back
Top