Dubler Studio Kit: je stem als midi-controller

In zo'n clip vertellen ze allemaal hoe geweldig het is maar nu kan je toch ook iets inzingen, eventueel met behulp van autotune en dan op de midi een software instrument zetten?
Waarschijnlijk mis ik iets wat die mensen wel zien, ik zie het vernieuwende aspekt nog niet zo.
 
nu kan je toch ook iets inzingen.

Volgens mij richten ze zich op mensen die niet kunnen inspelen. Of op beatboxers, die geen zin hebben beats te programmeren. Ik murmel ook wel eens wat voor me uit. Als dat direct wordt omgezet naar een dikke beat klinkt dat best interessant. Maar het programma is er nog niet eens, dus geen idee of het werkt. *D
 
Als dit stabiel werkt zie ik me bijna genoodzaakt toch maar een laptop mee het podium op te nemen met het bandje.
Een synthlijn die met de zangeres meeloopt, verlichting die getriggerd wordt door een kreet, een gespeelde synthlijn die overgenomen wordt door zang, een extra laag onder akoestische percussie (zonder triggers), kom maar door !
 
In zo'n clip vertellen ze allemaal hoe geweldig het is maar nu kan je toch ook iets inzingen, eventueel met behulp van autotune en dan op de midi een software instrument zetten?
Waarschijnlijk mis ik iets wat die mensen wel zien, ik zie het vernieuwende aspekt nog niet zo.

Dit is idd mogelijk in Ableton ,en drum rytm met je stem en opnemen om vervolgens te exporteren naar een drum Rack of je melodie in neuriën e en det exporteert naar een melody beide werkt niet goed in Ableton.

Dit product werkt anders , je stem word door me meegeleverde mic en software en midi controller waardoor het geen wat je neuriëd direct vertaal word naar midi noten.

Als dit echt goed werkt is dit voor mijn een uitkomst , aangezien ik vaak iets in me hoofd heb en aangezien ik geen muzikant/toetsenist ben is dit moeilijk om uit te werken, en zal dit het creatief proces zeker versnellen.
 
Back
Top