X

Wie verdient er geld met (zijn) muziek?

Collapse

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• Bohemen
    replied
    Wat wel grappig is vind ik, is dat mijn generatie muzikanten in het dorp op hun facebook nog steeds reclame maken voor mislukte bandjes van zo'n 30 jaar geleden.. Omdat ze toen met een paar optredens in de dorpskroegen nog veel meisjes konden versieren? :-)

Ikzelf word hier niet echt serieus genomen, ondanks dat ik meer in de grotere steden mijn ervaring heb opgedaan..
    Ook in de muzieksector..
    Laatst gewijzigd door Bohemen , 22 mei 2019, 23:15.

Een reactie schrijven:

• SlaveoftheWave
    replied
    een paar keer 50 euro voor een optreden, wat losse euros voor een uitgebracht nummer, en een leuk t-shirt van een label

geld verdienen, nee absoluut niet dus. het kost juist nogal wat

Een reactie schrijven:

• Bohemen
    replied
    Nog niets aan verdiend, maar als liefhebber van freeware en open source ook nog niets aan uitgegeven..
    Voor mijn werk 1 keer onbetaald een deuntje kunnen toepassen, maar verder heb ik geen fans..
    En de plaatselijke (amateur) musici zijn iets te arrogant voor verder contact.. :-)
    Laatst gewijzigd door Bohemen , 22 mei 2019, 22:42.

Een reactie schrijven:

• Cornerman
    replied
    Nog nooit iets mee verdiend, ik denk dat je het voornamelijk van optredens moet hebben en dan in de zin van succesvolle dj/producer combi. Ik heb wel het idee dat er in bepaalde genres wel nog steeds geld te verdienen is via instagram youtube en dat soort kanalen, veel urban en rap muzikanten lijken daar wel succes in te hebben. Die hebben stiekem wel een goede marketing strategie.

Een reactie schrijven:

• SB-SIX
    replied
    Haha ja pcies ik werk om muziek te kunnen maken
    Het wordt steeds minder wat er binnen komt. Vroegah kreeg ik van youtube inkomsten, nu is de lat hoger gelegd en val ik er net onder, geen inkomsten meer. Mijn laatste 2 albums op spotify hebben tot nu toe 2 euro opgebracht. Bandcamp releases leverde in het verleden ook nog wel een paar honderd euro op maar heb het idee dat daar ook steeds minder gekocht wordt.

Een reactie schrijven:

• DRe
    replied
    Ik maak muziek met kleuters daar krijg ik geld voor. Is dat ook goed? Of is dat te min was dat het antwoord wat je zocht. Niet 4 keer maar 3 keer in de week. Ik ben geen muziek leraar. En als ik geen muziek maak krijg ik het geld ook. Nou hoe mooi is dat!

Een reactie schrijven:

• Von Naphoven
    replied
    Nee, ik heb een fulltime baan nodig om mijn muzikale fratsen te financieren

Een reactie schrijven:

• sinew1958
    replied
    Tuurlijk niet.In Belgie heb je al direct de belastingsdienst op je nek.

Een reactie schrijven:

• bombario
    replied
    Originally posted by Akikaze View Post
    Het hangt ervan af wat je onder geld verdienen verstaat. Als je bedoelt "winst maken", dan niet.
    Vooral dat er niet alleen geld uitgaat, maar er soms ook nog eens wat terug komt Ik ben jarenlang muziekjournalist geweest en heb ook geschreven voor Interface Magazine en de Nederlandse editie van Future Music. Daar kon ik dan weer nieuwe spulletjes van kopen.

Een reactie schrijven:

• kobuz
    replied
    Deze hobby kost mij alleen maar bakken met geld, maar levert een hele hoop plezier op

Een reactie schrijven:

• Akikaze
    replied
    Altijd leuk om te weten. Ik ken veel muzikanten die de indruk willen wekken dat ze er geld mee verdienen. Het hangt ervan af wat je onder geld verdienen verstaat. Als je bedoelt "winst maken", dan niet. Er gaat bij mij een veelvoud van wat er binnenkomt op aan de studio. Ik heb de verhouding tussen inkomsten en uitgaven nooit bijgehouden maar nu ik er over nadenk, realiseer ik me dat ik maar in een jaar winst heb gemaakt en dat was in 1990, toen ik voor 400 gulden op de KLEM-dag speelde en daardoor veel cassettes verkocht (waarvan de productiekosten ook laag waren).

Een reactie schrijven:

• Wie verdient er geld met (zijn) muziek?

Ik bladerde van de week een stapeltje cd's door. Toen vond ik er een uit 2000 waar een remix van een track van me opstond. Destijds leverde me dat een paar duizend euro/gulden op. En dat was ook meteen het laatste nummer dat ooit officieel uitkwam

Nou vroeg ik me af: wie van jullie verdient nu geld met (zijn) muziek? En hoe dan? Of is het voor de meesten vooral een hobby? Ben benieuwd!

Working...
X