intros gemaakt geen naamsvermelding

ano150122

Gedeactiveerd account
Lid sinds
1 januari 2004
Berichten
2.363
Ik heb voor een metalband intros gemaakt voor een nieuw album.
De afspraak was dat mijn naam overal bij vermeld zou worden als de maker van de intros. Omdat ik weet dat de mensen van deze band best wel connecties hebben dacht ik met het vermelden van mijn naam wel aan meer opdrachten zou komen. Helaas nooit meer iets van gehoord tot ik 2 tracks tegenkwam op youtube waar mijn naam niet bij vermeld word. Ik zit nu te denken ( aangezien er niet meer op mijn mails wordt gereageerd) om dan maar een rekening te sturen voor het werk of iets dergelijks. Copyright claimen op de cd of zo ? ik weet het niet.
Iemand enig idee wat nu ? Ik heb alles nog in mijn computer staan dus kan zo aantonen dat ik alles heb gemaakt.


Hier 1 van de tracks https://www.youtube.com/watch?v=OCh5rwMsZfY

Ben ook wel benieuwd wat jullie van het intro vinden eigenlijk.
 
Wat een verschil tussen het intro en (de rest van) het nummer !
De intro maakt dat je er verwachtingsvol eens lekker voor gaat zitten, en dan krijg je daarna een slap aftreksel van vroege Metallica voorgeschoteld...

Lekker gedaan !

(geen ervaring met copyright-geneuzel verder)
 
Vet intro inderdaad. Ik vind de rest van het nummer ook niet vervelend maar de 'clip' erbij is wel tenenkrommend.

Weet je zeker dat dit niet alleen maar dit youtube filmpje is waar je niet op vermeld staat? Zo te zien staat je naam er hier wel bij als guest/session musician: https://www.metal-archives.com/albums/Iced/The_False_Decline/727555 dus ik zou bijna denken dat je er op de CD ook wel bij staat.
 
Volgens wat ik op Discogs zie, word je gewoon genoemd op de CD?

R-12340772-1533284445-4759.jpeg.jpg
 
Dit is niet flauw bedoeld, maar heb je er wel eens aan gedacht om ze gewoon te vragen om je naam alsnog toe te voegen? Bijvoorbeeld in de omschrijving van de video op YT?
 
Dit is niet flauw bedoeld, maar heb je er wel eens aan gedacht om ze gewoon te vragen om je naam alsnog toe te voegen? Bijvoorbeeld in de omschrijving van de video op YT?

Jazeker heb ik ze gevraagd, het punt is dat ik geen enkele reactie meer krijg op mails en telefonisch. En ik ben gewoon beleefd en zo he.
Dat ik op de cd sta klopt, maar ik heb zelf nergens online mijn naam terug kunnen vinden.
De link van 4-tek daar sta ik idd nu wel bij, dat was eerst niet zo. Dus misschien hebben ze dat net aangepast. Wel beter zo. Ik was zelf erg tevreden met de dingen die ik had gemaakt, en heb een beetje gevonden waar ik goed ik ben na al die jaren. Vandaar dat ik er serieus werk van wil maken en me hier dus zo druk om maak.

Bedankt voor het meedenken en zoeken
Cd heb ik ook nog niet gekregen trouwens,
Toch een beetje jammer.
Clip haalt het geheel wel omlaag ja.. die mond ook...
 
Laatst gewijzigd:
Maar het probleem lijkt ondertussen wel opgelost dan? Je staat vermeld op de CD, op Discogs in de scan van de CD, en op de metal archives.
 
Maar het probleem lijkt ondertussen wel opgelost dan? Je staat vermeld op de CD, op Discogs in de scan van de CD, en op de metal archives.

Ja zo lijkt het inderdaad. Voor zover het een probleem was natuurlijk, al is het vervelend dat het nooit soepel lijkt te gaan met dit soort dingen.
Het is vreemd dat als het om het leveren van de waar allemaal heel snel gaat in de communicatie, en als ze dan hebben wat ze willen is het ineens allemaal lastig. Ik haat dat echt.
Blij dat ze het hebben aangepast en ik werk nooit meer 'gratis' voor iemand. dat weet ik wel.
Dat ik er op youtube niet bij sta is tot daar aan toe, maar ook dat was gewoon toegezegd.
 
en ik werk nooit meer 'gratis' voor iemand. dat weet ik wel
Er is al een heleboel geschreven over mensen die in ruil voor "exposure" of "publiciteit" gratis werk willen. Maar meestal is het geen goed idee inderdaad. Ik vraag me wel af of deze band uberhaupt wat overhoudt aan hun muziek. Dus je zou het nog kunnen zien als samenwerking tussen hobbyisten...

Dat ik er op youtube niet bij sta is tot daar aan toe, maar ook dat was gewoon toegezegd.
Ik vraag me dan wel af of dit youtube account van de band is of dat er een andere pipo hun muziek aan het delen is. De naam van het youtube account was zo te zien geen bandlid.

Nog steeds wel jammer dat ze je niet eens een cdtje hebben opgestuurd... Hopelijk komt die nog.
 
Nou. Blijkt dat hij een aantal hartinfarcten heeft gehad. Cd is onderweg en ik mag bij de nieuwe cd weer meedoen. Maar dan betaald. Komt alles toch nog goed. Wel een bikkel is het... Tijdens zijn herstel al bijna weer een heel album geschreven.
 
Nou. Blijkt dat hij een aantal hartinfarcten heeft gehad. Cd is onderweg en ik mag bij de nieuwe cd weer meedoen. Maar dan betaald. Komt alles toch nog goed. Wel een bikkel is het... Tijdens zijn herstel al bijna weer een heel album geschreven.

Goed om nog even te lezen hoe dit af is gelopen. Helaas ook niet echt een happy end, ik hoop dat hij er weer helemaal bovenop komt dan.

En succes met het volgende album. De intro die je liet horen klonk in ieder geval vet!
 
Back
Top