W7/8/10 update laat hardware falen

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.009
Locatie
-
Vorige week kwam ik er achter dat mijn oude Mlan systeem, wat alweer n jaar lang top werkte ineens niet meer wilde connecten.. na lang zoeken en nieuwere drivers installeren werkt dat nu weer..
Maar nu kwam ik er gisteren achter dat mijn NI studio controller niet meer aanging binnen Maschine. De Jam deed het gewoon dus en de Studio controller werd wel herkend.. verder maar geen activitiet op het ding zelf.

Goed.. na lang zoeken ligt het dus aan een update van Windows 10. En mogelijk heeft de update meer zaken ontregeld. Mijn EMU 1616m moest ik ook opnieuw installen.
Ik ga als ik meer tijd heb de update proberen te un-installen maar mocht je dus problemen hebben sinds de laatste 2 weken, die update is de oorzaak!

https://support.native-instruments.c...rdware-Devices
 
Dank je, ik heb net van de week geupdate naar W10 vanwege de E Touché maar ik heb nog geen gekke dingen gehad.
Hoop dat het zo blijft.....?
 
Klopt ja.. ga het wel ff melden bij het modteam :)
Maar wel balen dit.. ben de tel kwijt hoe vaak ik die update inmiddels nu heb ge-un installed. Elke keer bij het afsluiten van de computer is de enige keuze 'bijwerken'.. met als gevolg dat de de updates weer vrolijk opnieuw geïnstalleerd worden en de NI controller het weer niet doet..
Als je overigens nu pas ontdekt dat de Windows update je hardware laat falen ben je waarschijnlijk ook nogeens te laat.. schijnt dat als ie er een paar weken opstaat, je em niet meer kan verwijderen..
 
Elke keer bij het afsluiten van de computer is de enige keuze 'bijwerken'.. met als gevolg dat de de updates weer vrolijk opnieuw geïnstalleerd worden en de NI controller het weer niet doet..

Je kan (alle) updates 35 dagen uitstellen. Ga naar updates > geavanceerd > Pause updates. Daarnaast kan je quality updates 30 dagen uitstellen en feature updates zelfs 365 dagen.
 
Je kan (alle) updates 35 dagen uitstellen. Ga naar updates > geavanceerd > Pause updates. Daarnaast kan je quality updates 30 dagen uitstellen en feature updates zelfs 365 dagen.

ah.. thanx.. ga es ff op onderzoek.. wel fijn als ik niet iedere keer die boel weer moet un-installen.. :)
 
overigens is het met de laatste updates voor windows 10 en 7 opgelost, iig voor NI produkten... wellicht ook voor anderen problemen. het vreemde is dat het lijkt, maar ik moet dat nog verder uitproberen (i.e. tracks) bouwen, dat de latency in windows 7, in cubase 9.5.5 pro, veel lager lijkt...

in windows 10 pro, heb je meer kontrole over de updates. en sja, men weet toch allen dat die licenties voor een paar euro te krijgen zijn, al mag je dat niet melden. maar microsoft tolereert het, het is eerder semi-legaal.. het is zijn overigens legale licenties, die verkocht worden aan mensen, waar ze niet voor bedoeld zijn, al kan je daarover diskussiëren. een grijs gebied.

ik heb overigens simpelweg windows 10 home, zat bij de laptop.. (en werk met windows 7 pro, in mijn studio, al lijkt windows 10 steeds beter te worden voor muziek, load balancing van cores, etc.)
 
Had de Studio controller gisteren na de nieuwe update ook weer aan de praat. :) Ik hou het maar op een leerzame ervaring.. gelukkig ben ik er niet afhankelijk van.. maar als je zo'n DJ dinges van NI hebt en drukke weekends voor de boeg hebt na zo'n update, en niet weet waar je het moet zoeken, ben je er mooi klaar mee..
 
Back
Top