Via Distrokid ondermeer op Spotify eigen muziek

Robi

Hega
Lid sinds
22 juli 2014
Berichten
4.815
Locatie
Groningen
Wie heeft eigenlijk ervaring met Distrokid?

Zelf heb ik via hun mijn eigen muziek op ondermeer Spotify, Deezer etc staan.
Had hier goede ervaringen mee.
Momenteel doen ze echter moeilijk over het betalen met creditcard.
Deze heb ik helaas niet meer en daarom wil ik de (jaarlijkse) betaling verrichten via Paypal of per bank (overschrijving).
Heb ze hierover ook al meerdere berichten gestuurd, maar tot op heden wordt er niet op gereageerd door hun.
Hierdoor kan het gebeuren dat mijn muziek van ondermeer Spotify gehaald kan worden.
Dat zou ik flink balen vinden.
 
Heb ik een keer gehad met Spinnup. Ik kreeg steeds berichten dat de betaling van een album niet gelukt was, terwijl de betaling al lang gedaan was. Maar ze garandeerden me dat alles goed was en mijn muziek gewoon beschikbaar bleef omdat er wel betaald was. Tot de datum aanbrak waarop alles offline gehaald zou worden.. Bleek dat er technisch iets niet goed zat, waardoor ze toch alles offline hebben gehaald. Daar gingen al mijn stats en verdwenen de tracks uit playlists. Was toch wel gruwelijk balen, aangezien deze playlists me enkele tienduizenden plays per maand opleverden. Ben daarna gelijk vertrokken bij Spinnup..

Ik ga er vanuit dat Distrokid het wel goed geregeld heeft, maar probeer ze toch te bereiken om te garanderen dat alles goed gaat. Probeer het anders ook een op andere manieren, bijv. via de website of social media. Kan zijn dat daar andere medewerkers achter zitten die wel direct reageren.
 
Geen idee of je hier wat mee kunt, maar als je geen credit card wil gebruiken om wat voor reden dan ook, is er ook de mogelijkheid een debet card aan te schaffen. Dan kun je bijv. gewoon een MasterCard nemen, maar i.p.v. dat je een schuld opbouwt, stort je zelf een bedrag op de debet card. Heeft dus ook geen BKR registratie.
 
Op wat voor manier zorgen ze voor plays? (Echt een noob wat dit betreft)

Voor de plays zal je echt zelf moeten zorgen door middel van promotie. Zij zorgen er niet voor dat je meer plays of überhaupt plays krijgt.
 
Mocht iemand naar een alternatief zoeken, ik heb nu een release pending staan bij Amuse. Gratis naar alle grote streamingdiensten releasen :). Kan qua ervaring nog niks zeggen, maar ziet er tot nu toe goed uit en zou niet weten waarom ik ipv dat voor een betaalde dienst zou gaan. Helemaal als dat betekend dat je van spotify af gaat als je stopt met betalen...
 
Voor mensen die wat meer willen weten over de aggregator business bekijk deze link eens.

https://www.mastrng.com/how-to-sell-my-own-music-free/

Hou er wel rekening mee, voor niets gaat de zon op. Zit em vaak in de kleine letters. Bijvoorbeeld: als zij iets moeten betalen aan bijvoorbeeld spotify om je muziek geplaatst te krijgen gaat dit gewoon van jouw royalties af. Moeten zij bankkosten betalen om geld te ontvangen van bijvoorbeeld spotifiy, dan gaat dit gewoon van jouw royalties af.
 
Voor niks gaat de zon op inderdaad. Bij Amuse zeggen ze dat de 'catch' voor hun het ontdekken van nieuw talent is. Ik geloof daar niks van en denk dat het eerder het schuiven met geld is. 'Artiesten' als ik zullen niet snel aan het minimale stort bedrag komen. Dat kleine beetje staat dan dus lang op hun rekening en een hoop kleie beetjes is een ... hoop. Zal dat artikel eens bekijken.
 
Toevallig heb ik deze week voor het eerst een single gepushed met distrokid. Op Spotify stond het vervolgens als een "album".
Dat was een beetje vreemd. Verder een leuke manier om mijn muziek voor weinig geld en moeite overal te koop te zetten.
 
Back
Top