klassieke pianostudente wordt Techno DJ

Maks

Gromit the Evil Operator
Lid sinds
2 juni 2004
Berichten
3.810
Locatie
Antown
Hoi!
Op de belgische TV, TV1 (vrt) loopt er een leuk programma: witte raven.
Volgens hetzelfde stramien worden mensen in een maand tijd opgeleid om zich in een of andere selectieproef te meten met mensen die een opleiding in het beroep hebben gehad. Een jury, die niet op de hoogte is van deze poging tot misleiding, wordt achteraf gevraagd wie de 'nieuweling' was. Zo werd een vuilnisman bijvoorbeeld bruidskleedontwerper, een dokwerker kapper, een advocate automechaniker, etc...
Volgende week (18 oktober, 20.35U, TV1) word een eerder 'seutige' klassieke pianiste (Veerle Peeters) door ondermeer CJ Bolland, Trish Van Eynde, etc omgedoopt tot de hippe DJ V-Maxx. Echt de moeite om te zien:)
Dit is een herhaling van twee jaar(?) geleden. ik ga in alle geval nog eens kijken... Je krijgt ook de studio van CJ en Trish te zien...

dus allen afstemmen op TV1, maandag:biertje:
 
Laatst gewijzigd:
Na wat google'en vond ik ook nog dit over het meisje, die nog altijd deejayed:
On Deck: 2 styles, 1 event. Of hoe je met blazers, draaitafels, strijkers, mengtafels, synthesizer en muzikale passie een boot kunt laten overvloeien van klanken en geluiden. On Deck orchestra ft Dj V-Maxx (alias Veerle Peeters gekend van het TV1-programma Witte Raven) spelen de pannen van het dak tijdens een anderhalf uur durende voorstelling. Tot slot is er ook een spetterende afterparty. Klassieke composities worden gemixt en technobeats gecomponeerd. On Deck betekent het unieke samenspel van klassieke muziek en techno. On Deck is een vernieuwend concept in een unieke omgeving. Het repertoire bestaat uit klassieke werken van onder andere Bach en Mozart, die in samenspel met de nodige technobeats zullen uitmonden in een nieuwe creatie. On Deck betekent met andere woorden een unieke symbiose van klassieke vibes en technobeats.

www.ondeck.be
 
Ah, die aflevering heb ik al eens gezien. Bijzonder leuke televisie..... :D

Voor degenen die het gemist hebben (en alle wanna-be diedjeez), is dit zeker een aanrader. Zeker kijken dus!!!
 
was ze zo slecht in haar klassiek piano-studie dan? :duivels:
 
GVD wat ontzettend KUT weer allemaal.

Zullen we ook maar even gelijk de TV gids voor komende week doornemen...

In de Zondagmiddagmatinee is er een leuke reportage over het Fristi Smurfenfestival gevolgd door klussen met Koos en Eigen huis en tuin...daarna kunnen we lekker naar I want to have that Gadget TV kijken.


En of dat iets bijzonders is dat een Techno producer/DJ een klassieke opleiding heeft gehad...
 
Het verbaasd me ook niet dat het haar gelukt is. Als je beetje ritmegevoel hebt en snel een trucje kan leren dan ben je binnen. Nu alleen nog verstand hebben van platen.. :duivels:
 
Hetzelfde soort programma is ook op de bbc geweest, dit heette faking it. Hier werd ook een klassieke celliste omgeschoold tot house dj. Dit lukte wonder boven wonder bijzonder goed.

leuk programma is dat. Ik ga de belgische uitvoering zeker kijken. Bedankt voor de tip.
 
ik zag laatst een aflevering waarin een vervelende oude zuurpruim werd omgetoverd in een clowneske kindervriend........Bassie ofzo heette ie ;)
 
Origineel geplaatst door Maks
Na wat google'en vond ik ook nog dit over het meisje, die nog altijd deejayed:
On Deck: 2 styles, 1 event. Of hoe je met blazers, draaitafels, strijkers, mengtafels, synthesizer en muzikale passie een boot kunt laten overvloeien van klanken en geluiden. On Deck orchestra ft Dj V-Maxx (alias Veerle Peeters gekend van het TV1-programma Witte Raven) spelen de pannen van het dak tijdens een anderhalf uur durende voorstelling. Tot slot is er ook een spetterende afterparty. Klassieke composities worden gemixt en technobeats gecomponeerd. On Deck betekent het unieke samenspel van klassieke muziek en techno. On Deck is een vernieuwend concept in een unieke omgeving. Het repertoire bestaat uit klassieke werken van onder andere Bach en Mozart, die in samenspel met de nodige technobeats zullen uitmonden in een nieuwe creatie. On Deck betekent met andere woorden een unieke symbiose van klassieke vibes en technobeats.

www.ondeck.be

Ik krijg ineens een flashback naar onze kindervriend LEETBEK LUUK die toen op MTV zo'n tenenkrommend 'optreden' had met een stelletje blazers en strijkers terwijl hij zowaar een plaat opzette! Wat een artiest is die man!

Dit is overigens al uitvoerig besproken en afgezeken in deze thread:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26503
 
Origineel geplaatst door Nolet
Ik krijg ineens een flashback naar onze kindervriend LEETBEK LUUK die toen op MTV zo'n tenenkrommend 'optreden' had met een stelletje blazers en strijkers terwijl hij zowaar een plaat opzette! Wat een artiest is die man!

Dit is overigens al uitvoering besproken en afgezeken in deze thread:

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26503


*D Dat was inderdaad als vanouds erg vermakelijk!

Tijd om er is lekker over door te ouwehoeren?
 
Origineel geplaatst door Arv
*D Dat was inderdaad als vanouds erg vermakelijk!

Tijd om er is lekker over door te ouwehoeren?

Nou vooruit, omdat je zo aandringt. Wat zoog dat erg zeg...ik kreeg echt de neiging mijn TV in te rammen. Ik moest ook meteen denken aan een sticker die een vriend van mij in zijn studio had. Daarop staat een foto van een guerilla-strijder met een AK47 en een bivakmuts op met daaronder de slogan: 'VOLG MIJ! IN DE STRIJD TEGEN ARTISTIEKE MIDDELMATIGHEID'

Zo voel ik me dan ook, als ik dat zie....
 
Origineel geplaatst door Nolet
Nou vooruit, omdat je zo aandringt. Wat zoog dat erg zeg...ik kreeg echt de neiging mijn TV in te rammen. Ik moest ook meteen denken aan een sticker die een vriend van mij in zijn studio had. Daarop staat een foto van een guerilla-strijder met een AK47 en een bivakmuts op met daaronder de slogan: 'VOLG MIJ! IN DE STRIJD TEGEN ARTISTIEKE MIDDELMATIGHEID'

Zo voel ik me dan ook, als ik dat zie....

Wat ik irritant vind is dat het allemaal zo 'gemaakt' is. Nix spontaan, nee er zijn waarschijnlijk 4 vergaderingen aan vooraf gegaan (dan bedoel ik die ondeck lui). En dan ook de combinatie techno-klassiek: is al zoooooo oud.. Ze doen het overkomen als de revolutie in de muziek.. :confused:

ik voel me een beetje een ouwe zuurpruim, maar ik heb toch wel een beetje gelijk, toch? :D

R
 
Tof! ik ga het programma ook eens bekijken, ik wil dit wel eens zien :)


Origineel geplaatst door smackos
GVD wat ontzettend KUT weer allemaal.

Zullen we ook maar even gelijk de TV gids voor komende week doornemen...

In de Zondagmiddagmatinee is er een leuke reportage over het Fristi Smurfenfestival gevolgd door klussen met Koos en Eigen huis en tuin...daarna kunnen we lekker naar I want to have that Gadget TV kijken.


En of dat iets bijzonders is dat een Techno producer/DJ een klassieke opleiding heeft gehad...

hahahaha :) de smack toch! grapperd :dubbel:


PS: nobody fuck's with the evil smurf from hell :duivels:
 
Origineel geplaatst door Arv
Wat ik irritant vind is dat het allemaal zo 'gemaakt' is. Nix spontaan, nee er zijn waarschijnlijk 4 vergaderingen aan vooraf gegaan (dan bedoel ik die ondeck lui). En dan ook de combinatie techno-klassiek: is al zoooooo oud.. Ze doen het overkomen als de revolutie in de muziek.. :confused:

ik voel me een beetje een ouwe zuurpruim, maar ik heb toch wel een beetje gelijk, toch? :D

R

Nou ik ben toch redelijk gechoqueerd als ze het Detroit Metropolitan Orchestra gaat samplen voor haar Techno plaat :o
 
wat ze gaat doen op da feest dat interesseert me niet, maar die pianiste deed het niet echt slecht achter de draaitafels, en ze misleide de zogezegde vakjury wel. uiteraard met de hulp van trish haar instructies (en haar platenbak), zonder zou het nooit lukken. ma beatmixen en sfeer opbouwen kon ze wel.

techno is ook niet echt mijn ding.
 
Origineel geplaatst door smackos


En of dat iets bijzonders is dat een Techno producer/DJ een klassieke opleiding heeft gehad...

daar gaat het ook helemaal niet om. dat komt inderdaad vaak voor


dit meisje is een echt seutje, die bij manier van spreken nog niet weet wat een draaitafel is, die in 1 maand tijd een behoorlijk lekkere DJ wordt

Derrick May werkt er trouwens ook aan mee....
 
Back
Top