Hoe maak je een track zo snel mogelijk af

Mooie aanvullingen Pimpampeter . En wat is dit sowieso een mooi draadje geworden. Ik haal er veel goede en inspirerende tips uit. En ben er ook al mee aan de slag gegaan. Vooral met het doodsimpele advies: maak een track af :D Van het weekend nog geprobeerd en in 1 uur had hij een kop en een staart. Vaak maak ik het te groot in mijn hoofd en moet ik mezelf dwingen. Als een nummer af is geeft dat toch een goed gevoel :okdan:
 
Gewoon live mixen op mijn mixer en dan later alles editen. Meer mogelijkheden zorgen alleen maar voor dat je sneller afgeleidt bent om het afmaken. Dus als je direct/live beslissingen moet maken werkt dat stukken beter. Ging het effe niet zoals je wil? Dan doe je de overgang etc nog een keer terwijl de recorder loopt en knip je de slechte overgang ertussen later.
 
Mixen is makkelijk. Als je arrangement goed is. Een goede mix zit in een goed arrangement. Niet passende dingen in n mix proppen werkt niet.

Precies dat, een goede track ontstaat vanuit een goed idee, een goede compositie met een juiste verhouding in je arrangement.
De mix is het op smaak brengen en meer niet uiteindelijk.
Net als een goed gerecht de juiste ingrediënten heeft en dan voeg je nog wat kruiden toe.
Als je bijv kijkt naar Lennon en McCartney, die schreven in 1 a 2 uurtjes een song en dan werd het op Abbey Road gemixt, maar de basis was al klaar.
 
Verlaat je elektronische vehikel!
En ga even met je track akoestisch mee zitten jammen op een drumstel, xylofoontje, percussiedingetje, thumbpiano, toys, blokfluit etc etc, no really, helpt mij altijd enorm aan nieuwe ideeën om een track van die 'finishing touch' te voorzien!
 
Back
Top