Gezocht: bekende track met "referees whistle" uit de DX7

325iaddict

De baardstaart
Lid sinds
9 november 2017
Berichten
61
Locatie
Amstelveen
Al een half jaar loop ik mijn geheugen te pijnigen: er is een gave track uit de 80s met die referees whistle erin, aan het begin ervan, 7X kort achter elkaar een bepaalde toonhoogte, gevolgd door één keer een hogere... wie weet welke track ik bedoel?? Ik kan er toch niet meer opkomen... zwaar iri :-(
 
Bij die omschrijving van eighties, 7x laag (of 6 en een rust) en 1x hoog denk ik spontaan aan Africa van Toto, maar dat is geen referees whistle. In de veronderstelling dat je niet per ongeluk denkt aan Marco Bailey - Sniff :) vermoed ik dat je zoekt naar Eurythmics - Right By Your Side. Het is niet exact zoals je het omschrijft, maar het is een aanhoorbare eighties hit met referees whistle in de intro.

 
Last edited by a moderator:
We hebben het over eighties pop. Het is inderdaad het geluid uit dat nummer van Eurythmics, maar niet dat nummer inderdaad. En "Sniff" is het inderdaad ook niet ;-) Bij mijn weten zit de whistle helemaal aan het begin van het nummer, 7X lager en 1X hoger, zonder noemenswaardig langere pauze tussen de 7e en de 8e. Ik fluit het nummer ZO mee... tot aan die 8e whistle, en dan.... geheugen leeg :-(
 
We hebben het over eighties pop. Het is inderdaad het geluid uit dat nummer van Eurythmics, maar niet dat nummer inderdaad. En "Sniff" is het inderdaad ook niet ;-) Bij mijn weten zit de whistle helemaal aan het begin van het nummer, 7X lager en 1X hoger, zonder noemenswaardig langere pauze tussen de 7e en de 8e.

Zonder noten of tempo....lastig meedenken. Misschien zit ie in dit lijstje?
https://rateyourmusic.com/list/Volgan/songs-with-whistles-in-them-1/

Ik fluit het nummer ZO mee... tot aan die 8e whistle, en dan.... geheugen leeg :-(

Ik zou zeggen, fluit'm eens in een microfoontje en post het resultaat....
 
Deze voldoet redelijk aan de criteria.. maar is weer geen DX7.
Zeker geen fluitje van een cent zo een liedje vinden.. Ik ken ook niet zoveel liedjes waarvan het bekend is dat ie erin zit.. (de DX7 ref.fluit dan) :)

 
Vanmorgen bij Dr. Pop deze (of soortgelijke vraag)? Antwoord Donna Summer - Bad girls? Toeval?

Ik dacht eindelijk het verlossende antwoord te ontvangen na deze langdurige radiostilte rond de TS.. maar nee... :D
Zoals eerder aangegeven.. gezien het bouwjaar van deze plaat kan dit niet met de DX7 zijn gedaan. En ik neem aan dat de TS meegelezen heeft :)
 
Ik dacht eindelijk het verlossende antwoord te ontvangen na deze langdurige radiostilte rond de TS.. maar nee... :D
Zoals eerder aangegeven.. gezien het bouwjaar van deze plaat kan dit niet met de DX7 zijn gedaan. En ik neem aan dat de TS meegelezen heeft :)

Mja, je hebt helemaal gelijk...

Bad Girls, 1979
Yamaha DX7, 1983

Ik zat in de auto toen dit bij Dr. Pop langskwam. En later thuis niet even zelf de releasedatums gecheckt. Degene die de vraag stelde was er zelf stellig van overtuigd dat het om een DX7 Whistle ging. Kan dus helemaal niet in dit geval.

Heb ik overigens wat gemist? Er is toch (nog) geen audio voorbeeldje gepost van de noten en het tempo? Desnoods met de "mondfluit"....

Wie weet gaat het helemaal niet om een DX7 Referee Whistle......
 
Degene die de vraag stelde was er zelf stellig van overtuigd dat het om een DX7 Whistle ging. Kan dus helemaal niet in dit geval.

hmmm... dan zou het zomaar de TS kunnen zijn.. :) Maar gek dat ie niet even hier heeft gereageerd dan.. Bad girls stond er al een maand terug ofzo.. en deze track is echt een van de weinige tracks die helemaal aan de voorwaarden voldoet..
 
Dan komt bij mij de vraag op of het een synthetische fluit is of een scheidsrechtersfluit. :D
 
Back
Top