welke mpc is nou de beste?

dannykorrson

gebruik standaard
Lid sinds
27 juni 2017
Berichten
447
Locatie
in de alpen
de titel zegt het al, welke MPC vinden jullie de beste en waarom?

history-of-the-mpc.jpg
 
mpc4k .. mp3k/mpc60 voor de sampler engine... en als t niet lukt met een 2kxl zullen de andere modellen ook niet helpen.

Voor de mpc controllers durf ik niks over te zeggen, maar denk dat maschine meer te bieden heeft.
 
de 2500 vind ik persoonlijk de beste so far, kwa sound heerlijk, en wat sneller dan de 2000xl, daarna ging het zeker downhill....
 
er zijn verschillende qualificaties mogelijk : beste sound, beste sampler (engine), beste sequencer, beste OS
persoonlijk vind ik de sound van de MPC4k heel professioneel & clean, de sampler engine (samen met AKAI Z4/ 8 enorm uitgebreid - veel beter dan de huidige MPCs; portamento iemand?), de uitbreidingen top (ADAT, S/PDiff, SMPTE, ....) en de sequencer state of the art (960 ppqn, 2 outs per track, 2 gelijktijdige sequences mogelijk)
enige minpunten daarbij zijn enkele kleine aanpassingen nodig in de sequencer (copy/paste verloopt niet altijd even vlot bv) en de offline time stretching + geen HD recording
 
Hangt er van af wat je nodig hebt. Ik heb er zelf twee die niet in het plaatje staan (MPC X en Live) en vind die erg goed. Ik heb alleen een MPC500 gehad en die is vrij snel de deur weer uit gegaan. Voornaamste voordeel van de X is de integratie met mijn modulair systeem door de 8 CV/gate outputs. Die ouwe bakken zullen vast een specifieke sound hebben, maar die sound is niet per definitie iets waar ik naar op zoek ben. Ik heb liever een sampler die wat minder (of niet) kleurt. De kleuring doe ik wel op andere manieren.
 
MPC 60 II en 3000. No match. De Roger linn swing en de sampling engine hebben dijken van beats neergezet. De 60 heeft de punch en de swing. De 3000 ook maar is wat cleaner.

 
Op papier natuurlijk de mpc4000, maar zou daar zelf niet zoveel aan vinden denk ik. Heb nu zelf een 2000xl maar die heb ik na 5+ jaar stiekem wel weer gehad ghehe.
Heb voor mijzelf altijd de mpc3000 en de mpc2500 een beetje verheerlijkt. Maar zou nu liever voor iets gaan als een digitakt of octotrack denk ik
 
Back
Top