wie kent dit nummer?

MarsMusica

Award Winning Composer
Lid sinds
1 mei 2007
Berichten
4.802
lang geleden (80er jaren?) heb ik een typisch & leuk popnummer van radio opgenomen op cassette-tape,
die tape/opname ben ik kwijt maar ik vond deze week op een oud cassettebandje een, door mij, snel in
elkaar gezet probeersel-arrangementje van dat nummer,,

ik zou heel graag weten welke band dit was/is en welk nummer,,

wie ohh wie (her)kent het?
luister naar harmonie en melodie, de rest is invulling van mij,,einde heb ik ook zelf gecomponeerd,,

de gitaar speelt de melodie die in het orginele nummer wordt gezonden door een female,
let niet op de sloppiness van alles,,,
is spontane snelle opname, geen mega Abbey road-wisseloord productie!
 

Attachments

  • teenage song.mp3
    3,5 MB · Bekeken: 196
Laatst gewijzigd:
oeps,,,

er zit te veel hoog in,,ik heb de cassette-opname snel wat proberen op te krikken
en ben misschien wat uitgeschoten in het hoog,,,sorrie,,1000x excusesse mwah!
 
Het ligt op het puntje van Mn tong. Dacht iets met Hero in de tekst. Wellicht popt het zo op. Moment...
 
Het ligt op het puntje van Mn tong. Dacht iets met Hero in de tekst. Wellicht popt het zo op. Moment...

ok, spannend! ik hoop dat je er op komt, wil dit al heel lang weten
 
ik herken het absoluut niet, of iets in de verte, maar met mijn geheugen.... maar ik reageer, vanwege dat het best goed klinkt, zeker voor iets wat je snel in elkaar hebt gezet, wow. wel grappig a very deap slope, iets boven 16khz, typisch kassettebandje (met soms harmonics die even tevoorschijn komen...). dat terzijde.
 
ik herken het absoluut niet, of iets in de verte, maar met mijn geheugen.... maar ik reageer, vanwege dat het best goed klinkt, zeker voor iets wat je snel in elkaar hebt gezet, wow. wel grappig a very deap slope, iets boven 16khz, typisch kassettebandje (met soms harmonics die even tevoorschijn komen...). dat terzijde.

ja, dank, vind het zelf ook zeker wat hebben!,,,nu nog orgineel weer eens horen, ik had alleen wat nootjes op papier,,,de beste dingen die ik maak zijn snel in elkaar gezet en lijken uit het niets te komen, totaal een met de muziek qua gevoel en fantasie,,,waanzinnige flow,,,,ik ga zitten en een uur later heb ik een heel stuk, met alle belangrijkste toeters en bellen,,,,,,magische momenten zijn dat! en daarom ben ik muzikant en blijf ik muzikant, en wil ik ook helemaal totaal nooit iets anders zijn/doen !

dit is gemaakt met een Korg 05RW module, een gibson Les Paul (amp, preamp,enz weet ik niet zeker meer), een Mac plus en een cassette deck,,,nog uit de tijd zonder digitale audio, dus gitaar live met midi-sequenser meespelen,, met de tijd wordt de bandopname steeds vetter van klank, smeert de klanken aaneen, tot het moment dat er nog alleen vet te horen is :-)

in mijn herinnering stamt het echt uit vroegere tijden,,,begin 80er jaren,,,,,experimentele pop met synths,,,,,in de title iets met 'teenager ' wellicht????
 
nog iets: ik meen me te herinneren dat het nummer begon met een volwassen mannenstem die eerder iets vertelde (Engels) dan zong,,,,
 
Ik moest ff goed nadenken.. de swing ontbrak (gaf het wel een leuke feel.. lekker gespeeld ook ;)) .. maar met enige confidence kan ik zeggen dat het dit liedje wel moet zijn :D (wat een geweldige tekst was het trouwens.. lig weer in een deuk nu ik het weer hoor..)


 
Laatst gewijzigd:
Ik moest ff goed nadenken.. de swing ontbrak (gaf het wel een leuke feel.. lekker gespeeld ook ;)) .. maar met enige confidence kan ik zeggen dat het dit liedje wel moet zijn :D (wat een geweldige tekst was het trouwens.. lig weer in een deuk nu ik het weer hoor..)




WAAAAUUWWWWwww, helemaal te gek!!! dat is hem helemaal! die swing heb ik er blijkbaar uitgehaald, ik heb het sowiesooo hele nummer een andere feel gegeven,, ik vind dit echt te gekke muziek! ik hou van die combi van pop en intelligente ,niet gangbare harmonieën en dergelijke,,,
 
en nu valt alles en mijn hele leven op zijn plaats: Lynn Goldsmith did the cover photography for Frank Zappa's "Sheik Yerbouti" LP.
 
Haha, nice. Dit vond ik toen ook een lekker nummer. Ach ja, ik was elf jaar maar al wel smaak. :D
 
Wow Carly Simon.. nu herken ik de stem pas.. :) Ik vond het ook een mooie compositie, het is zeker bij me blijven hangen daardoor.. alleen het onderwerp leidde wel een beetje af van het compositie genot.. Ik reken net even uit dat ik 12 was.. de muziek raakte me wel meer maar de tekst vond ik wel erg grappig naarmate ik ouder werd en het meer begon te begrijpen :D

Het doet me een beetje denken aan het liedje hieronder, niet dat het op elkaar lijkt. Maar nogal markant qua onderwerp.. desondanks toch erg prettig wegluisterend, lekkere productie.. ik draai het zo nu en dan nog wel eens. :)

 
Laatst gewijzigd:
haha, die kende ik niet,,, knappe mooie eigenwijze muziek, en je wordt er ook nog eens vrolijk van!

en Donna Summer is ook knap, mooi en leuk op meerdere fronten ;-))
 
ok, met confidence kan ik melden dat ik heb besloten mijn versie nog eens op te nemen maar dan 'iets' beter, ietsjes,,
:-)
 
Krijg er weer helemaal een middelbare school gevoel van.. :-D


het komt over als een liedje over puberale probleempjes en kusjes geven, maar het is gemaakt door
volwassenen en ironisch bedoeld: https://en.wikipedia.org/wiki/Will_Powers

ik geloof dat we bepaalde begrippen altijd fout hebben gebruikt, het is volgens mij:
kinderheid en volwassenachtig!


ik ga mijn arrangement/ versie nog eens opnemen maar dan met een geheel andere instrumentatie,,
acoustisch organisch klinkend in plaats van midi-module synthetisch:

snoeiharde drumkit beat
electronische en houten gitaren
echte per-kussie
bass guitar
keys en wat synths voor de pads/string dingen
voor de lead vocals ga ik mijn jonge oudemannenstem omzetten
naar Carly Simon sound (deze truc is omgekeerd ook gebruikt in het origineel)
als dat gaat lukken tenminste,,,

dit om het nummer als kapstok te misbruiken voor een test van een vernieuwde studio!

kusjes,

Mars

:luv:
 
Laatst gewijzigd:
Liep nu al dagen met dat nummer in Mn hoofd. Nu eindelijk verlost. Kon niet op de titel komen. Hulde aan de forumleden. Beter als Shazam en SoundHound bij elkaar
 
Back
Top