Wat is jouw grootste 'studio blunder'?

Op het koptelefoon snoer gaan staan, of het zit weer ergens vast en ja hoor 1 kant doet het niet meer. Denk dat er duizenden zijn die dat overkomen. "ja jij ook"
 
Goede tip :halleluja

P.S. Ik maak muziek op zolder en van de week had ik mijn winterjas aan. Ik speelde een partij in, maar de DAW stopte steeds tussendoor. Na 20 minuten ergeren vond ik de oorzaak: ik tikte steeds ongemerkt met mijn mouw de spatiebalk aan :D

Blunder #0: De zolder niet van isolatie voorzien?:engel:
 
Een verkeerde fader of knop op een plugin tweaken en bij je zelf denken dat het zo beter klinkt. Daarna er achterkomen dat je op de verkeerde track bezig was (ander geluid of gemute track bijvoorbeeld).
 
Iets buiten de studio. Nog niet veel memorabele blunders in de studio meegemaakt.
Ik heb een keer live geluiden opgenomen met mijn Zoom H6. Samen met een maat van me s'nachts een ondergrondse tunnel ingeweest ergens in het noorden van NL. Eerst door een weiland. Door de regen en onder de modder. Ook een enkele koeienvlaai kwam mee. Eenmaal aangekomen in de tunnel, daar een paar sessies gehad met o.a. een handpan, didgeridoo en bongo's die we hadden meegesleept. Hele toffe samples opgenomen. Af en toe wat gefilmd met de mobiel omdat het er ook leuk uit zag (Instagram wil ook wat).
Kom je thuis, hoor je door elke opname een - bliepbliepbliep trrrrrr bliep bliep - doordat de telefoons alsmaar verbinding probeerde te maken doordat er ondergronds weinig bereik was.
Vanaf toen: telefoons altijd uit.
 
Op de DAW een keer de verkeerde schijf geformatteerd, erg dom. Maar nog dommer dat ik er geen goede backup van had........
Is al jaren terug maar baal er nog van :-( Wel wat geleerd overigens ;-)
 
Ik kon een dag mee draaien/kijken in de studio met de producer van korn.
De nacht daarvoor had ik een DJ gig en was 7 uur in de ochtend thuis en heb me toen totaal verslapen.
 
Gisteren namiddag nog meegemaakt: aan het sequencen in een nieuw workstation (dus nog niet zo bekend mee) en iedere keer opnieuw een lijntje inspelen totdat het perfect zit. Begint me op te vallen dat na take 4 of 5 de geluiden beginnen af te kappen :?. Zoeken en zoeken naar een per ongeluk mee opgenomen control change of sysex ... niets te vinden. Enfin ... dan maar zo gelaten en naar een volgend spoor gegaan ... met dezelfde fenomenen.
Na één voor één alle schermen afgelopen te hebben kom ik bij het laatste scherm van de voorkeuren voor opname ... zie ik dat de record mode in "overdub" staat in plaats van in "overwrite". Dus zat ik de polyfonie te kelen tot en met :stupid.

Dit probleem heeft me dus een uurtje of twee zoet gehouden ... maar heb er wel van geleerd :geslaagd:.
 
Fantastisch nummer maken tijdens improvisatie sessie en dan erachter komen dat Macbook Pro opgenomen heeft via zijn ingebouwde microfoon ipv usb interface.

ook zo eens een hele party opgenomen met verschillende livesets met line out van de mixer op de headphone out van de zoom recorder. Micro dus. Best wel grappige conversaties opgenomen zo backstage ;)
 
De recordknop blijft toch de bron van alle goedheid én ellende in deze wereld. :)

Zo ook op de GoPro, ik heb bv een prachtopname (...) onboard van de verbindingsrit tussen 2 rallyproeven; eens aangekomen aan de startlijn van de volgende proef zie je wanneer het aftellen op 10 seconden zit een handje omhoog gaan en de opname stoppen (we dachten dus dat hij uit stond en we hem braaf aan het aanzetten waren). Zucht. :)
 
Ik heb eens een afgebroken powerknop van een BCR2000 proberen te lijmen in mijn studio. Maar de lijmpot was bovenaan uitgedroogd dus ik moest de bovenkant er af knippen. Vervolgens de knop geplakt en bij het opruimen de pot lijm omgestoten...die viel omlaag op de BCR en liep helemaal leeg...
 
Ik heb eens een afgebroken powerknop van een BCR2000 proberen te lijmen in mijn studio. Maar de lijmpot was bovenaan uitgedroogd dus ik moest de bovenkant er af knippen. Vervolgens de knop geplakt en bij het opruimen de pot lijm omgestoten...die viel omlaag op de BCR en liep helemaal leeg...

Da's lullig, achteraf ben je blij met Behringer want stel je voor dat het je Moog was geweest.;)
 
Een half jaar denken dat het linker kanaal van je Poly 800 heel zacht/kapot is, terwijl ik per ongeluk een van de kabels in de headphone output had gestopt..
 
Te veel om op te noemen. Vooral zelf dingen proberen te fixen of te bouwen. Maar ik word er al beter in. Echter er staan nog flink wat projecten die gefixt moeten worden. Maar gaat goed komen.

Oh en hardste was de yocto bouwen. 15 volt op 5 volt aangesloten. Nog steeds niet meer aan verder gegaan. Maar kan wel leerzaam zijn.
 
Mooie blunders allemaal! Heb een speaker eens opgeblazen.. wilde eens proberen te werken zonder analoge mixer, speakers direct op de "Monitor Outs" van de Motu, zónder Monitor Controller ertussen.

Toen geleerd, zorg dat je altijd een knop/fader hebt nét voor de speakers. Niet alle programma's snappen dat 100% Volume OUT, je speakers geen plezier doen (en m'n oren)
 
Oef, dat loopt nogal uit een hier, van je 909 verkopen voor nog geen 900 euro tot en met iets te hard poetsen met een verkeerd schoonmaakmiddel waardoor je de lettertjes eraf poetst. maar gelukkig word je door je eigen fouten steeds wijzer ;)
 
Oef, dat loopt nogal uit een hier, van je 909 verkopen voor nog geen 900 euro tot en met iets te hard poetsen met een verkeerd schoonmaakmiddel waardoor je de lettertjes eraf poetst. maar gelukkig word je door je eigen fouten steeds wijzer ;)
Of, je neus ophalen voor een Juno60 voor 350,- ergens medio ~2002 want dat zou die niet waard zijn :D
 
Back
Top