Wat is jouw grootste 'studio blunder'?

Had ik mijn beeldscherm op een gammele verhoging gezet, zo bleek. Is deze verhoging in een nacht bezweken onder het gewicht/formaat van mijn beeldscherm en zo op mijn ingeplugde modulaire synth gevallen. Gelukkig waren er alleen wat kabels en plugs stuk en viel het allemaal mee. Eindstand is dat ik nu steviger spul gebruik om studioapparatuur te stapelen :stupid
 
2 grootste blunders :

* vergeten dat mijn maximum volume openstond, op play drukken met mijn oor vlak aan de monitor.. resultaat : Menière !!
* 2 verschillende projecten saven onder dezelfde naam, duh !!!

;)
 
Niet mijn fout, maar degene die mij mijn Yamaha RX-8 verkocht via een veilingsite. Patterns deden het niet en daarom werd hij als "niet geheel werkend" verkocht voor heel weinig, onder het mom van "hij deed het ooit en daarna stopte hij er mee en ging ie op de kast". Van de week eindelijk ontvangen, ziet er quasi-nieuw uit. Individuele geluidjes deden het, maar patterns inderdaad niet. Ra-ra hoe komt dat?

Het ding stond dus op "MIDI sync" in plaats van "Internal"...:z

Dus iemand heeft die RX-8 ergens in de jaren '80 gekocht, een instelling veranderd, en i.p.v. in de handleiding te kijken (die erbij zat) en het schermpje te vergelijken met wat in de handleiding stond hem opgeborgen in de hoop dat iemand hem later kon fiksen...soms snap ik mensen niet.
 
toen ik nog een eigen studio runde leunde ik per ongeluk een keer op mijn ob 8 terwijl er een klant aan het opnemen was ( dat was johnny lee ooit een achtergrond zanger van stevie wonder maar is de states uitgevlucht vanwege het handelen in stoute plantjes en kwam dan maar in nederland zijn geluk beproeven..en kwam zo ook een keer in mijn studio terecht geld had hij niet en betaalde de studio uren dan maar met een enorm blok hash uit wat ik geen ramp vond want ik heb er 2 jaar mee gedaan(hij was tijdens de opnames ook zo stoned als een garnaal )want het moment dat ik op de ob 8 leunde wilde hij als intro in zijn nummer hebben..
 
en natuurlijk waar je altijd voor door de grond zakt is het over bekende sporenpoetsen.. de administratie niet goed bij houden waar je wat hebt op genomen.op je 24 sporen sheet (met protools tegenwoordig is dat geen probleem, dan doe je gewoon undo erase, ). zo zou hier een clarinet in te horen moeten zijn geweest een gast muzikant die van ver moest komen,dan deel ik altijd maar gratis opnametijd uit
 
Vandaag na het werken 's nachts nog even wat losse eindjes solderen van een eurorack diy kit, dat kan ik wel met een half oog toe. Omdat het zo vlot ging ook nog wat socket connectors solderen. Ik erger me er altijd aan als ze wat scheef zitten, dus extra aandacht voor het perfect vlak krijgen, niet overhaasten. Prachtig resultaat, helaas aan de verkeerde kant van de pcb.😭
 
Dat ik mijn afspraak met de producer van Korn mis omdat ik helemaal uitgepartied na een gig om 16:00 in de middag wakker werd......
Onder stroom komen te staan, dingen doorfikken .... ja DIY blunders heb ik er ook wel wat van.
 
TRS Jacks solderen en dan vergeten zijn de kabel door de schroefdop te halen. (En ja aan het andere eind van de kabel zit al een Jack). Dus boel weer los en opnieuw beginnen……
 
Heb twee skb 19 kisten op elkaar staan op tafel. Boven op die skb kisten had ik een 19 inch 1 unit liggen. Aangesloten op de mixer die ook op tafel ligt naast die skb stapel. Viel die 19 inch unit op mn mixer.. met rack oor punt op een schuif,. schuifje krom. Kon hem nog een klein beetje opvangen met het vallen. Mooie was wel dat kunststof deel er af haalde en met waterpomptang zo recht kon buigen. Schuif is nog
100% goed ;-)

Ben ook een keer met een Linn mpc tegen deurkozijn aangelopen.. hele buts er in.


Tip gebruik niet te korte kabels.. te langen is ook niet zo handig.
 
Vandaag na het werken 's nachts nog even wat losse eindjes solderen van een eurorack diy kit, dat kan ik wel met een half oog toe. Omdat het zo vlot ging ook nog wat socket connectors solderen. Ik erger me er altijd aan als ze wat scheef zitten, dus extra aandacht voor het perfect vlak krijgen, niet overhaasten. Prachtig resultaat, helaas aan de verkeerde kant van de pcb.😭
Ik heb ook wel eens een frontje mooi strak geboord...in spiegelbeeld.
 
TRS Jacks solderen en dan vergeten zijn de kabel door de schroefdop te halen. (En ja aan het andere eind van de kabel zit al een Jack). Dus boel weer los en opnieuw beginnen……
heel herkenbaar. extra netjes gesoldeerd en dan...

Zelf: apparaten uit elkaar halen om er iets aan te fixen en ze dan te lang laten liggen waardoor het projecten met "open einde" worden. Schroefjes verdwenen, zin verdwenen, stof...verschenen.

Oh, en het solderen van SMD'tjes is echt wel moeilijker dan het lijkt. Bij twijfel --> niet aan beginnen:D
 
Nou ik was jong pikkie koffie jongen in een studio in Den Haag.
De studio eigenaar had Ross Robinson uitgenodigt en ook mij voor de koffie :)
Na dit voorval was het mijn laatste project daar.
 
Per ongeluk op play drukken, me de pleuris schrikken van het veel te harde geluid, met als domme instinctieve reactie: handen op m'n oren ipv het masterkanaal lager te zetten... :stupid
 
De RD-8 beoordeeld met alleen de Main out. Vond het, vooral de kick, dramatisch slecht klinken en direct weer doorverkocht. Ik had de sounds alleen niet via hun direct outs gechecked.
Later de RD-9 gekocht en dezelfde opinie. Dacht: sluit ze eens los aan. En tadaa! Veul beter. Dus die RD-8 zal dan ook toch beter klinken.
Stom dat je dan zo'n blinde vlek hebt op dat moment. Terwijl ik al jaren met dat soort gear werk..
 
De enige kras op mijn juno-6 die ik zelf heb veroorzaakt door hem af te stoffen met een kwast met metalen binding.
Aangezien mijn Juno-6 onder de jx3p staat moest ik de kwast bijna horizontaal houden om hem te kunnen gebruiken waardoor de metalen binding net even de lak aan tikte :(

kwast.jpg


Daarna meteen een goede gekocht zonder metalen binding.
 
TRS Jacks solderen en dan vergeten zijn de kabel door de schroefdop te halen. (En ja aan het andere eind van de kabel zit al een Jack). Dus boel weer los en opnieuw beginnen……
dat overkomt iedereen jaarlijks denk ik :D
 
Back
Top