NOrd modular ..patch bug .

the tall lad

https://soundcloud.com/ge
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
2.084
Locatie
YOU
Ik ben op de hoogte van de dreaded patch memory bug , die voorkomt wanneer een te veel ruimte zit tussen de opgeslagen patches .
Maar deze bug is van een heel andere orde .
Wanneer ik de patch load vanuit windows explorer , is er geen probleem .
Wanneer ik de patch echter opsla in de nord modular en dan load ( vanuit de nord modular ) , geeft de editor een connection failure , zandloper
Ben er vrij zeker van dat er een corrupte module tussenzit , hoewel de patch wel naar behoren funcioneert binnen de modular
Moest een van julie nord modular owners eens het volgende willen testen .

-Load deze patch ( internal sync and 16 quarter notes at 120 bpm )
https://app.box.com/file/314514655509
- sla de patch op in de nord modular
-en load de patch opnieuw vanuit de modular en kijk hoe de editor reageert , krijgen jullie ook een connection failure ?
 
Edit : blijkbaar is een unconnected ' logic processor module ' het probleem .
Kunnen jullie dit verifieren ?
Thanks
 
Hmm, blijkbaar ..niet .
Heb de logic module toch gebruikt , patch onder een andere naam opgeslaan ...en probleem blijft hetzelfde
 
Heb andere midi/audio ( edirola ua 25) interface anngesloten en probleem is verholpen .
Het probleem was de integra 7 ..heel vreemd ....kon blijkbaar de ysex data niet aann
 
Het gaat om de nord modular classic rack .
Het probleem doet zich voor met de roland inetgra , als de usb bus op midi thru staat , dwz dat de sysex die van de editor via usb naar de integra gaat , wordt dan doorgelusd naar de physical midi out , die op hun beurt naar de modular pc in/out gaat
Het vreemde is echter dat het slechts bij bepaalde patches gebeurt , ik kan deze perfect inladen via de editor , maar van zodra ik ze load vanaf de modular verliest de editor verbinding .
Het probleem is dus duidelijk de midi in ( physical ) van de integra die het moeillijk heeft met de sysex data van de nord modular --->integra .
Het probleem doet zich niet voor met m'n oude edirol ua25 .
Wel heeft vreemd dat het slechts bij bepaalde patches gebeurt , sommige zijn zelfs niet zo complex en bij heel complexe patches gaat het gewoon goed .
p.s. je hoeft geen email adres in te sturen , je kan die patch gewoon downloaden , maar zoals ik al zei ...ik zoek dus mensen met een integra en een nord modular .
 
Ik heb wel een nord modular maar de G2, dus dat is al een verschil. De integra heb ik niet, nog een verschil.
Ja wat kan de oorzaak zijn, het lijkt me iets softwarematigs. Mss verstoord sommige sysexdata de usb bus zijn thru setting ? Blijft die staan of is die verandert nadat een foute patch gearriveerd is ?
Ik weet het niet, het is maar een idee.
Succes met je zoektocht.

P.s. ik moet wel een email adres invoeren om in die box te geraken, jij niet omdat als je gebruiker al ingelogd bent wss.
Kun je ze hier niet (meer) posten ?
 
Back
Top