Opnemen in Audacity via Allen&Heath XONE23C Dj Mixer

jellevde

Nieuwkomer
Lid sinds
11 augustus 2015
Berichten
3
Heb onlangs een nieuwe dj mixer gekocht met geintegreerde geluidskaart ( Allen & Heath Xone23C ) dit om Dj-mixes op te nemen.
Produceer zelf ook muziek en heb hiervoor een MOTU 828X geluidskaart, dit is ook mijn algemene geluidskaart voor mijn pc en mijn speakers zitten ook op deze kaart.

Heb de driver van de Allen & Heath correct geinstalleerd, en als je audacity nu opent kan je bij input kiezen Xone 23c Lijnuitgang, als je dan op opnemen drukt geeft die een foutmelding aan :
'' Fout bij openen van geluidsapparaat. Probeer de Audio-Host , het opname apparaat en de samplerate van het project te wijzigen '

Heb van alles geprobeerd maar krijg mijn geluid wat binnenkomt van mijn dj mixer niet opgenomen in Audacity. Mijn maat sloot zijn laptop aan en toen de usb van de mixer was aangesloten op zijn laptop en hij deed de opnameknop aan in Audacity begon hij gelijk op te nemen....

Heb uiteindelijk via Fruityloops die Xone 23 C als audioapparaat ingesteld en dan mijn inputs en outputs ingesteld, en het opnemen lukt via EDISION maar dan hoor ik weer via mijn koptelefoon beide kanalen tijdens het proberen te mixen wat dus niet gaat op deze manier. Hopelijk kan iemand mij helpen en anders moet ik gewoon simpele JACK naar Tulp kabel kopen en die dan maar aansluiten op mijn MOTO. Maar het lijkt mij dat dit toch gewoon moet werken aangezien het via een laptop wel simpel lukt.
 
Back
Top