gear in combinatie met katten...

09CE626D-B3CE-4CC4-A370-4AE15A8D1FDC.png
 
Ik lees soms wel 'ns dat katten vooral doen waar ze zin in hebben maar ik zie dat toch anders, een kat is eigenzinnig maar voelt heel goed aan wat wel en niet toegestaan is.
Ik had ooit last van muizen toen ik nog in Amsterdam woonde en haalde een cyperse poes van 13 maanden uit het asiel.
Na een paar dagen kwam een vriend eten en die begon haar te voeren, ik heb meteen gezegd dat ik dat niet wilde, haar eten is in de voerbak, je moet gewoon consequent zijn en niet van "ah kijk nou toch hoe schattig/lief" als een kat bijv op het aanrecht of het dressoir springt.
Die van mij (Pinky) is uiteindelijk 23 jaar geworden, ze zat wel op schoot en op de bank of stoel maar niet op tafel of het aanrecht en wist heel goed dat niet alles met de mantel der liefde werd bedekt, ik heb ook nooit geen last gehad van eigenwijs gedrag of steeds weer over de grens gaan.
Ja, toen ze krols begon te worden piste ze een paar keer op plaatsen waar ik het liever niet had maar ik heb haar laten steriliseren en nooit geen last meer gehad.
Ik had (20 a 30 jaar geleden) nog geen gear maar ik weet zeker dat ze bij mij niet er bovenop was gaan liggen als ik het wel had gehad.
Ik zie hetzelfde ook soms wel bij hondenbezitters met een hond die geen grenzen kent, continue blaft en dergelijke, gewoon goed trainen en als je strakke grenzen hanteert en duidelijk bent dan heb je in de regel geen probleem.
 
Wij hebben ook een kat en ik heb altijd de omschrijving van de journalist Christopher Hitchens heel treffend gevonden.

“Owners of dogs will have noticed that, if you provide them with food and water and shelter and affection, they will think you are god. Whereas owners of cats are compelled to realize that, if you provide them with food and water and shelter and affection, they draw the conclusion that they are gods.”
 
:D Tja. Hier wordt de hond vetgemest tijdens het trainen van “kunstjes” door de 12 jarige meid van mijn vrouw. Laten ze stiekem de kat binnen als we t niet zien. Er tegen ingaan is altijd gezeur en discussie dat eindigt in gescheld en verwijt. Nu wil de jongste weer dat de pup in de gloednieuw leder zithoek mag. Misschien moet ik hen de volgende aankoop maar eens aanrekenen. Gelukkig Kruipen de pubers niet op mijn gear ;) Zit ik veilig in de mancave
 
Tja. Hier wordt de hond vetgemest tijdens het trainen van “kunstjes” door de 12 jarige meid van mijn vrouw. Laten ze stiekem de kat binnen als we t niet zien. Er tegen ingaan is altijd gezeur en discussie dat eindigt in gescheld en verwijt. Nu wil de jongste weer dat de pup in de gloednieuw leder zithoek mag. Misschien moet ik hen de volgende aankoop maar eens aanrekenen. Gelukkig Kruipen de pubers niet op mijn gear ;) Zit ik veilig in de mancave

Altijd lastig met pubers in huis, soms willen ze het alleen maar oneens zijn om het oneens zijn. :D
En als de kinderen van origine van je partner zijn en niet van jou dan kan dat wel'ns problemen geven ja.
En toch denk ik dat als je met je vrouw en kinderen met elkaar daar een goed gesprek over hebt ipv elkaar verwijten enz dat je als het ff meezit je toch met elkaar goede afspraken kan maken.
In ieder geval tijdens het opgroeien van onze zoon was het belangrijkste dat je als ouders het altijd met elkaar eens op het moment dat je kind iets wil wat jij of zij niet ziet zitten ook al heb je beiden een iets andere mening.
Soms gingen wij als onze zoon naar bed was dan daar verder over in gesprek maar niet waar hij bij was, op die manier gaven we hem nooit het gevoel dat hij ons tegen elkaar kon uitspelen.
Zo was het ook met dieren; hij wilde graag een hond of een kat toen ie 8 jaar was dus begonnen we eerst maar 'ns met wat vissen en dat hij dan eten gaf en de kom schoonmaakte.
Op die manier leerde hij dat een dier hebben ook zo z'n verantwoordelijkheden heeft.
 
De jongste was echt een schat en 'r zus een etter, maar 6 maanden later hebben ze karakter gewisseld. Hoe dan ook, ze spelen gitaar en cello, wie weet doen we ooit iets muzikaals in de mancave. Ik leerde de jongste op 'r 11e scratchen. Maar ze oefenen momenteel te weinig met hun instrument, geen idee of 't ergens heen gaat. Jongste is écht een talent trouwens. Veel te slim om makkelijk mee te leven. En 't boek over de stief dat ik las was duidelijk: meeste wat de stief kan bereiken is vrienden zijn, opvoeden doe ik niet. Tenminste, dat probeer ik niet te doen, en de verwijten komen tot nu toe enkel vd 12 jarige, de mooiste zinnen (sarcasm) die een partner tegen je kan zeggen kent ze al. Vrouw (ik veralgemeen) 'jij .. altijd ...en ik ... nooit...' of andersom.
En als ik zwijg (spreken zilver zwijgen goed weet je wel) wordt het 'hij antwoordt nooit'
altijd wat :beard:
Lekker vluchten tussen mijn gear 8D
 
Ik heb de perfecte afleiding gevonden voor de 2 huisdieren hier.. een week terug vond ik 'n vogelveer en dit is er van over.. :D Ik vrees dat ik er meer moet gaan zoeken.

 
De oude dame is inmiddels ruim twintig.
Voor haar leeftijd is ze best nog kwiek, maar springen lukt niet zo goed meer, dus een trappetje om op de bank te komen is wel gewenst.

image_139832.jpg
 

Attachments

  • image_139833.jpg
    image_139833.jpg
    30,3 KB · Bekeken: 143
Nee, dat is haar zus, maar die is slechts 14 geworden.

Ah.. sorry. Dat blijft altijd de vraag met huisdieren. Wanneer moet je afscheid nemen.. en natuurlijk missen ze zelf ook hun maatje.. Ik heb een tijd geen huisdieren meer gehad na mijn laatste hond en katten maar mijn vriendin (en alweer een paar jaar buurvrouw) heeft haar appartement in A'dam verruild voor een huis met tuin en vond een paar boompjes en beestjes toch ook wel leuk.. inmiddels ben ik ook helemaal weer in love.. ik heb hiervoor poezen gehad.. europese korthaar.. maar katers lijken ook wel iets speelser ofzo. Pluis en Simba zijn niet met elkaar opgegroeid, het duurde even maar ze tolereren elkaar gelukkig wel nu.. :)
 
ik heb hiervoor poezen gehad.. europese korthaar.. maar katers lijken ook wel iets speelser ofzo. Pluis en Simba zijn niet met elkaar opgegroeid, het duurde even maar ze tolereren elkaar gelukkig wel nu.. :)

Geen enkele kat is hetzelfde, maar heb de indruk dat poezen vaker een wat pinnig karakter hebben, en zo mogelijk nog eigenzinniger dan katten in het algemeen al zijn. Katers zijn vaak wat gemoedelijker, als ze "geholpen" zijn tenminste. Die twee van jou, wat een mooie katten zijn dat toch! :)
 
Geen enkele kat is hetzelfde, maar heb de indruk dat poezen vaker een wat pinnig karakter hebben, en zo mogelijk nog eigenzinniger dan katten in het algemeen al zijn. Katers zijn vaak wat gemoedelijker, als ze "geholpen" zijn tenminste. Die twee van jou, wat een mooie katten zijn dat toch! :)

Hey dank je.. we zijn ook compleet verknocht aan ze.. het is wel belangrijk om langharige katten goed bij te houden. Toen Simba hier net kwam zat hij onder de klitten en vervilte vacht maar voelt zich nu weer helemaal ok en vind het borstelen gelukkig heerlijk. Deze 2 katers zijn al heel verschillend qua karakter. Pluis is wat feller met spelen maar is ontzettend bang.. Als bv de bel gaat en er visite komt rent ie meteen naar boven.. of soms met spelen gaat het ook weleens mis.. Die andere is duidelijk minder bang en is ook graag in je buurt maar ligt dan gewoon op de grond. En de omgang met elkaar is ook zo leuk om te observeren.. je ligt echt in een deuk soms. :D
 
De speelsheid is er bij Milou inmiddels wel wat vanaf.
Eten, slapen en geknuffeld worden zijn wel zo'n beetje de dagelijkse beslommeringen.
Ik vind het wel mooi om te zien hoe ze zich van kitten af aan ontwikkelen. Ze is nog steeds haar eigenwijze zelf, maar zonder de wilde haren.
 
Ja dat vond ik toen ik jong was en we een kitten kregen ook ontzettend leuk om mee te maken.. helaas waren deze ongeveer 3 jaar toen ze hier kwamen.. maar ik denk dat ze hier hun 2e jeugd beleven ofzo..

Het moment hieronder was achteraf ook episch.. de boodschappen tas was niet opgeruimd en Simba vond dat wel interessant.. :D gek genoeg is Pluis hier wat terughoudend.. maar denk ook door het geluid.. je ziet duidelijk hoe bang ie is aan het eind.

 
MacGyverGear : Heb de indruk dat ook Pluis best even verstoppertje wilde spelen, jammer dat die bezem omviel, dat deed 'm schrikken. Leuk om te zien hoe een tas zo interessant kan zijn voor katten. :)
 
MacGyverGear
​​​​​​
Tom 32

Mooie beestjes hebben jullie. Wordt altijd blij van kattenfoto's/video's :)
​​​​​​​
Geen enkele kat is hetzelfde, maar heb de indruk dat poezen vaker een wat pinnig karakter hebben, en zo mogelijk nog eigenzinniger dan katten in het algemeen al zijn. Katers zijn vaak wat gemoedelijker, als ze "geholpen" zijn tenminste. Die twee van jou, wat een mooie katten zijn dat toch! :)

Bij ons het tegenovergestelde. De dame is weliswaar de prinses, die vind (bijna) alles prima. Wil als baby in onze armen door de kamer gedragen worden, mag je zelfs op de pootjes aaien. De twee heren daarentegen zijn wat eigenwijs. Als het hun niet zint, staan ze altijd net buiten handbereik en kunnen dat lang volhouden
:D
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb zelf een zware geluidsdichte studiudeur. Die deur sluit uit vrijwel volledig tot de grond. Dat helpt al en geen plek om te liggen helpt! (Als je vergeet de deur dicht te doen. Verder heb ik ze afgeleerd (we hebben er 2) om op dingen te springen.

Heel soms lopen ze een rondje door de kamer. Met een keer per week even stofzuigen kom je een eind.
 
Bambisk ; Zo zie je maar weer hoe katten verschillend kunnen zijn. Bijzonder dat je de pootjes mag aaien, meestal willen katten dat niet.
 
Back
Top