gear in combinatie met katten...

Leuke thread..:) jammer dat sommige foto's niet meer getoond worden... en katten zijn nu eenmaal moeilijk af te richten.

Mijn vriendin (en buurvrouw) heeft sinds 'n maand haar 2e zwerfkater geadopteerd. De ene durft niet naar binnen en krijgt hier nu zo'n 3 jaar buiten eten.. dat eten heeft de andere zwerfkater ook gelokt waarschijnlijk.. Helaas kan deze nogal onvoorspelbaar reageren soms (uithalen, bijten). Als hij op schoot zit (en dat zit hij het liefst bij mij als ik er ben) is het wel een lieverd.. ik denk iets met verlatingsangst oid? Is ook achtergelaten hebben we inmiddels vernomen..

Hij wil graag in je buurt zijn en volgt mij ook zo nu en dan richting het muziekplekje wat ik bij min vriendin heb. Ik ga nog even denken of ik hem permanente toegang geef.. dat schuin ophangen van gear is ideaal, heb ik bij mij thuis ook.

In de huiskamer komt hij vaak op schoot liggen als ik voor de computer ga zitten en volgt dan wat er op het beeldscherm gebeurt of hij gaat er gewoon voor zitten (zie hieronder).. vooral YT tutorials met handen zijn favoriet :D Gelukkig kan ik wel berichten intikken als hij opschoot ligt.. :)

 
Gewoon iedere keer als ze op je apparatuur gaan zitten nat spuiten dan is het probleem zo opgelost.
 
Geduld lost ook een hoop op.
Waren mijn katten nog jong toen ik voor het eerst in dit topic reageerde, ondertussen is er nog maar één over en die is inmiddels ruim 19 jaar.
Het overal op klimmen en overheen rennen is er intussen wel uit gesleten. Nu komt ze gezellig naast me liggen of op schoot terwijl ik achter een synth zit.
 
Geduld levert ook weer problemen op.
Ook katten krijgen bij het ouder worden blaasproblemen of andere ongemakken (spijsverteringsellende met bijbehorend kotsen).
Gelukkig pist de ouweheer hier niet wild in het rond en kotsen doet hij onder het bed op de vloerbedekking.... =(
 
Ja, maar dat zijn, in mijn geval althans, geen problemen die invloed hebben op m'n gear.
En, toegegeven, wij hebben hebben de mazzel dat onze kat nog een kwieke oude dame is die op het moment alleen wat poeder voor de stoelgang over haar eten krijgt gestrooid.
Kotsen doet ze occasioneel al sinds haar geboorte en voor de rest mogen we eigenlijk niet mopperen.

In ieder geval is de studio geen strikt verboden terrein meer.
Niet dat er hier ook maar één kat zich daar ooit iets van heeft aangetrokken. ;)
 
Het probleem is ook een beetje dat ze graag op warme plaatsen zitten (in de buurt van de voeding) ... las in dit draadje ook een verhaal van een vaste ligplaats bovenop een monitor (de oudere, grotere versie om naar te kijken..).. maar idd. Sowieso liever geen water spuiten in de richting van gear :D

Hij mag mij volgen naar mijn muziekplekje, gezellig.. maar ik doe voorlopig toch liever de deur dicht als ik er niemand is.. :)
 
De volgende dag heb je nog steeds je katten, maar de apparatuur kan met waterschade bij het grofvuil? :duivels:

Juist! En dan maakt het ook niet meer uit dat je katten er op zitten, Opgelost !

Graag gedaan hoor.
 
Sinds een aantal maanden nog een kat erbij.. net als Pluis 'n zwerfkat maar voelt zich na wat kleine aanpassingsproblemen helemaal thuis en gaat ook prima met elkaar nu. Het spelen loopt soms wat uit de hand, dan zitten ze elkaar achterna maar ze slopen gelukkig geen interieur.. ook zorgen dat er iets is om mee te spelen.. kattenspeeltjes gekocht maar uiteindelijk zijn het propje papier en een ouwe veter favoriet.. Beiden volgen me ook richting muziekruimte maar bij herrie maken gaan ze naar buiten.. ik hoef alleen mijn sax maar om te hangen.. :D Toch liggen ze als ik tussendoor ff moet ventileren wel vaak op de overloop te wachten.. zo lief..:luv: Heb echt mijn best gedaan met geluidsisolatie de afgelopen maanden, misschien is dat waarom ze die sax verdragen :D.. Hier was de ruimte net af en kwamen ze ff koekeloeren.

Pluis en simba.jpg - Click image for larger version  Name:	Pluis en simba.jpg Views:	0 Size:	69,7 KB ID:	3774329
 
ah.. cute.. wat een lieverd!! :luv:
Ik kon heel even spieken op je insta tot ik zo'n vervelende pop-up kreeg, of inloggen of account aanmaken.. maar leuke pics 8)

Heb nog even een filmpje van de nieuwe kat vastgelegd.. ik ben wederom weer verliefd geworden.. net als bij de Pluis.
Mijn vriendin vind ze ook lief hoor, die faciliteert het dak boven hun hoofd tenslotte.. maar ik geef ze omdat ik ze zo leuk vind toch iets meer aandacht nog.. en trekken ze toch met mij mee naar boven als ik muziek ga maken :D

Hier een videootje van een paar dagen terug.. De andere kater (Pluis) is met spelen nogal fanatiek maar deze heeft een vriendelijke modus ofzo.. zachtjes bijten en geen nagels gebruiken als ie je hand vastpakt tussen z'n poten..
(ow.. de wond op mijn pols heb ik opgelopen toen ik het zaagblad van de zaagmachine op het werk moest vervangen, geen kattekwaad dus.. ;))

 
MacGyverGear : Wat een mooie kat is dat, en lief! Ja,katten... :luv:

Dank je. :) Hij ziet er nu behaard uit.. maar hij zat onder de vervilte plekken. Die hebben we onder narcose moeten laten wegscheren.. en daarbij had ie ook nog diverse teken in zijn huid.. maar hij leeft weer helemaal op en ziet er goed uit ja.. :)
 
Maar face the facts, in de praktijk heb je als kattenbezitter niets in te brengen...

Dat is niet altijd zo. Je hebt katten en katten. Ik heb al van kindsbeen af altijd katten gehad. Tot ik op het gegeven moment bij het Oosters Korthaar ras uitkwam.
Dan wil je nooit meer een andere kat. Ok, ze kosten 1000€/stuk maar gedragen zich, zijn super intelligent en kan je ze perfect leren wat mag en niet mag. Luisteren en apporteren als een hond. En dus breken de boel niet af als je van huis weg bent. Weten heel goed dat studio en slaapkamers verboden terrein zijn. 8) Bovendien een erg korte vacht en dus is ruiven ook al niet zo'n gedoe.
Je moet ze wel per 2 nemen. In bijlage mijn 2 schatjes.
Click image for larger version  Name:	Blue1.jpg Views:	0 Size:	109,1 KB ID:	3774387


Gewoon iedere keer als ze op je apparatuur gaan zitten nat spuiten dan is het probleem zo opgelost.

Foei. Dit wordt door 'kenners' zelfs zeer sterk afgeraden want kan een averechts effect hebben. Doen als je graag een kat hebt die de boel onder zeikt...
(revenge is her middle name) :duivels:
 

Attachments

  • Blue1.jpg
    Blue1.jpg
    109,1 KB · Bekeken: 120
Laatst gewijzigd:
We hadden 2 katten. Een pistte overal in huis. Bazinnetje kwam een keer thuis met de auto en die ene besloot zelfmoord te plegen. Overblijver mag niet binnen wegens cavia s in huis en gloednieuwe zetels in leder. Ze weet ook al dat toch de kelder invluchten een slecht plan is. Ik moet enkel naar beneden gaan en ze vlucht direct buiten.
nu denken jullie: wat een kattenhater.... als,ik buiten lig op de sofa op t terras komt ze heerlijk kopjes geven bij me, omdat ze weet dat niemand vh gezin zo heerlijk kan strelen zoals ik. Heel t gezin jaloers ‘ waarom komt Milko toch altijd naar jou’ vragen de stiefkids me... tja dat weet ik ook niet helemaal maar goed.
ik tollereer maar heel nipt dat ze slaapt op mijn cabrio dak, en vermoedelijk er ook op kotste, (verdenk eerder haar suicide sister) wat een niet verwijderbare vlek opleverde. En bij t afdalen de 25 jaar oude lak wist te krassen met elke klauw. Ik haat ze dan ook heel erg. Maar ze is best lief op t terras.
ze zou nooit van r leven synths mogen beklimmen van me, dat loopt direct fout in de cave.
Moest ik alleen wonen was ze al lang weg(gegeven). Ik hou van dieren, heb er altijd gehad, maar voor mezelf,alleen begin ik er niet aan.
En laat ons eerlijk zijn, katten zijn hoeren die niet luisteren en alles vernielen. Ieder die ze eten geeft wordt hun baasje. Eugh slaafje.
waar ik eerder woonde was de veranda overal gebarsten. Verzekering wou niet betalen. Later leerde ik dat katten vd buren vh dak sprongen naar beneden, op de veranda. De oorzaak waren van 2800 euro slecht besteed voor t herstel. Dat had een mooie 909 opgeleverd toen. =(
Ik vind het prachtige dieren maar als ik wat te zeggen had thuis hadden we er geen.
 
Laatst gewijzigd:
Een Jaspers rack is aardig 'kitty proof'. Hier lopen drie van die idioten en slechts een neemt soms een poging om op mijn Blofeld keys te springen, die op de laagste buizen leunt. Verder twee keer per week afnemen met een duster en afdekken met oude handdoeken/onderlakens wanneer ze niet gebruikt worden.

Het wordt pas echt vervelend als ik in Reaper bezig ga. Dan willen twee van de drie continu op het toetsenbord staan, wat soms tot ongewenst remixes leidt :D
​​​​​
​​​​​De drie handicats (ze hebben allemaal een rugzakje) in kwestie:
 

Attachments

  • IMG_20200721_194352132.jpg
    IMG_20200721_194352132.jpg
    29,1 KB · Bekeken: 112
Sorry te horen over het ongeluk klinkske doet altijd pijn.. :( De katten die wij nu hebben zijn alletwee super zindelijk.. we worden wel gek van de kattebak steentjes die in hun poten blijven zitten.. die vind je overal.. :D

Bambisk ik heb daar wel een zwak voor.. rugzakjes.. met geduld en tijd kun je heel veel bereiken.. en dan krijg je zoveel liefde terug :luv:

sKeLeTvM Weet je zeker dat het katten zijn? Sorry geintje.. :P Maar een behoorlijke prijs.. bij ons komen ze gewoon binnenlopen.. :)
Ik ben het wel met je eens dat sommige rassen veel aanhankelijker en socialer zijn..
Ik hoorde ooit die mop, 2 honden en een kat die bij de hemelpoort komen. De honden verklaren plechtig dat ze altijd trouw hun baas hebben gediend en krijgen een mooie plaats in de hemel. Dan de kat dezelfde vraag, maar valt Petrus in de rede: "U zit op mijn plek!". Dat is nou een kat. :D
 
Bambisk ik heb daar wel een zwak voor.. rugzakjes.. met geduld en tijd kun je heel veel bereiken.. en dan krijg je zoveel liefde terug :luv:

Slechts een had veel geduld en tijd nodig, de andere twee waren vanaf het moment dat ze bij ons thuis kwamen helemaal content. Gelukkig vinden ze elkaar ook nog lief en dat maakt het extra fijn:okdan:
 
en trekken ze toch met mij mee naar boven als ik muziek ga maken

Herkenbaar :)

we worden wel gek van de kattebak steentjes die in hun poten blijven zitten.. die vind je overal..

Helaas ook herkenbaar...

In bijlage mijn 2 schatjes.

Mooie katten!

katten zijn hoeren die niet luisteren en alles vernielen

Volgens mij heb je een hoop pech gehad, herken dit helemaal niet met de twee die we hier hebben. Behalve dan idd kotsplekken die niet meer uit je (in ons geval) vloer gaan...

Dan willen twee van de drie continu op het toetsenbord staan

Haha check, het thuis of studio werken wordt hier ook regelmatig belemmerd:

44d7943a-39cd-464c-aed8-12f9071da4c7.jpg
 
Back
Top