Mokum records op AT5

@MacGyverGear: erg leuk item heeft AT5 daarvan gemaakt. Bedankt voor het posten!

Bizar trouwens dat Flamman en Abraxis niks hebben verdiend aan hun remix van I wanna be a hippy.
 
Leuk ja, ik wordt er ineens ook op youtube mee doodgegooid. Allemaal oude footage van oude dj's/producers. Heb ook al flashbacks van Ruffneck en Neophyte gezien.
 
Bizar trouwens dat Flamman en Abraxis niks hebben verdiend aan hun remix van I wanna be a hippy.


Ja, zo ging dat nou eenmaal. Onder vrienden maak je geen harde deals. Jammer dat Lee (van Technohead) niet lang van het succes kon genieten.
 
Ja, zo ging dat nou eenmaal. Onder vrienden maak je geen harde deals. Jammer dat Lee (van Technohead) niet lang van het succes kon genieten.

Ok, maar Michael Wells wilde dan blijkbaar de verdiensten niet delen met z'n "vrienden"? Of mis ik iets?

En jammer inderdaad van het voortijdig overlijden van Lee.
 
Ok, maar Michael Wells wilde dan blijkbaar de verdiensten niet delen met z'n "vrienden"? Of mis ik iets?


Nix "vrienden", zo gaat dat nu eenmaal. Een deal is een deal.
Bij een remix krijg je sowieso maar een remixfee, das ook geen vetpot (kijk maar naar junkiexl). Maar de publiciteit van wat later de 'party animals' zou gaan heten is goud waard.
 
Ok, dus eerst maak je onder vrienden geen harde deal, maar later nix vrienden en een deal is een deal ;) Ik snap ook wel dat het tweede vaak het geval is als er opeens veel geld bij komt kijken, maar het eerste klopt dan niet echt he.

Anyway, de oorspronkelijk gesampelde artiest zal er ook nog wel een zakcentje aan hebben overgehouden.
 
wow.. de origineel uitgevoerde versie is al een halve eeuw oud.. :D
De gesampelde versie komt dan weer uit de film Rude awakening...
En btw Mokum records bestaat 25 jaar.. het jubileum feestje was eergisteren in Panama.. :)

 
Ok, dus eerst maak je onder vrienden geen harde deal, maar later nix vrienden en een deal is een deal ;) Ik snap ook wel dat het tweede vaak het geval is als er opeens veel geld bij komt kijken, maar het eerste klopt dan niet echt he.


Zoals Jeroen & Daan in de clip ook al aangaven er geen problemen mee te hebben, dan moet je er dus ook geen probleem van maken... Zo zijn wij hier :D
 
Nou, ik zie ze eigenlijk niet aangeven er geen problemen mee te hebben. Daan begint met "godverdomme" en hij zegt dat het wel een beetje zuur was. Ook aan Jeroen zie je dat 'ie het lullig vond.

Die swap deal zal wel zwart op wit hebben gestaan en ik denk dat ze gedacht hebben: "weinig meer aan te doen". Er ze hebben er dus inderdaad ook geen "probleem" van gemaakt voor Technohead. Maar of ze Michael en Lee daarna nog zulke fijne gabbers vonden? ;) Ik weet ook niet of het dan uitmaakt of je uit Mokum komt of uit Feyenoord.
 
Laatst gewijzigd:
Nee, hoor. Ik heb (persoonlijk) nooit een slecht woord over michael of lee gehoord van de heren. 8)
 
Laatst gewijzigd:
Ze baalden naderhand van die swap deal (hetgeen ik kan begrijpen), maar desondanks hebben ze denk ik geen "hard feelings" aan Technohead overgehouden. Het leek aanvankelijk immers een "fair" deal.
En die swap deal pakte dan niet gunstig uit voor Flamman & Abraxas, maar ze zeggen daar wel van geleerd te hebben hits te kunnen maken, zoals bijv....



en Mokum Records was een reactie op het hardcorelabel van Paul Elstak: Rotterdam Records met o.a de hit Poing! (uit 1992).

 
wow.. de origineel uitgevoerde versie is al een halve eeuw oud.. :D
De gesampelde versie komt dan weer uit de film Rude awakening...
[...]
Altijd gedacht dat het een sample/oud nummer was. Maar waar vandaan precies? Dat het uit een film komt met Cheech van 'Cheech en Chong' verbaast me niets, ha ha. Overigens moet die David Peel toch het meest hebben verdiend er aan? Want hij is (neem ik aan) officieel de componist en tekstschrijver.
 
Die David Peel was een leuk karakter. Hij is overleden in 2017. Het "Marijuana" nummer was al uitgebracht in 1968. Hij trad veel op als straatmuzikant en is nooit echt bekend geworden hoewel hij door John Lennon in 1971 werd "herontdekt" en een tijdje met hem heeft opgetrokken. Lennon zag hem op straat spelen in New York en vond 'm fascinerend: "He can’t sing, or he can’t really play. Picasso spent 40 years trying to get as simple as that."

Ik hoor bij hem een soort mix van hippy en punk, ik hoor ook net als bij Iggy Pop een soort rauwe zelfspot wat me veel meer aanspreekt dan die wat pretentieuze folk van Bob Dylan etc. Die rauwheid, grappigheid, geen pretenties en zelf niet echt kunnen spelen was ook kenmerkend voor de vroege gabber.

Ik heb nergens gelezen of hij royalties van Technohead heeft gekregen. Hij was wel zo'n maf anti-autoritair karakter dat ik me kan voorstellen dat hij niks met advocaten te maken wou hebben en niet achter rechten is aangegaan. Maar het lijkt me leuk als iemand er meer van weet.

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Peel_(musician)
https://www.rollingstone.com/music/...-and-counterculture-figure-dead-at-73-120676/

 
Laatst gewijzigd:
Back
Top