Welke synth heeft de allermooiste klank volgens jou ??

Linda Lovelace

Ingeburgerd
Lid sinds
6 juli 2015
Berichten
78
Hai iedereen 8)


Ik vind het boeiend te weten welke synthesizer volgens jouw de allermooiste-vetste-warmste klank ooit heeft ?? Nieuw, oud, duur, goedkoop, mono, poly maakt allemaal niets uit, het gaat me alleen puur om de "sound" :D



Graag met een voorbeeld op video, zodat we een leuke lijst van mooiste machines krijgen, ik vind het boeiend te weten wat de bruutste killer synths zijn op het moment :kroon:


Zelf vind ik deze hier, de Knifonium geweldig smooth klinken, net of er een engeltje in een kooitje in die machine zit :engel:8o) die sound heeft "iets speciaals"...


 
Last edited by a moderator:
(van de vele) bijv.



 
Laatst gewijzigd:
Ik hou erg van de old skool sounds, zoiets als dit bijv vind ik erg mooi;




Maar aan de andere kant van het spectrum klinkt dit ook heel lekker;

 
Juno-6 (met of zonder chorus)

roland_juno6_angle.jpg
 
Een Atari System 2 die Super Sprint staat te spelen... Lekker optelsom van een Yamaha 2151 en een Pokey....
Een kluitje AY-3-8910's in een Arkanoid of Gyruss bak.
Een DW8000, gewoon random sound kiezen en rammen.
Van die M1/T1 combisounds die uit een laag of 5 bestaan waarmee je met 2 toetsen tegelijk al de polyfonie leegtrekt. Gewoon een toets indrukken en minuten luisteren.
 
Mods, mag die 'w' aan het eind van 'jouw' weg? Doet een beetje pijn aan mijn ogen.

Overigens ben ik groot fan van de Roland System 100 101 synth. Vooral de blok/puls golf:



Niet mijn harige armen trouwens.
 
Ja audiocollage idd. Bijna iedere synth kun je al met of zonder fx iets moois uit halen.
Zelf in de mc303 zitten 3 a 4 hele mooie presets ;)

Anyhow vind de chroma polaris erg mooi. Schel kwa geluid maar toch erg mooi.
 
voor mij Roland JD-990 met vintage kaart.
Genoeg YT demo's te vinden.
 
Ik vind ze allemaal mooi :)

Overigens is de 'w' op verzoek verwijderd en de 's' op mijn initiatief toegevoegd.

Ik ben erg onder de indruk van de Poly Kobol demo.
Jammer dat zo'n synth financieel een beetje onaantrekkelijk is :P
Maar wat ik al schreef: ik vind ze allemaal erg mooi :D
 
Allemaal mooi zou ik niet willen zeggen, maar het zijn er wel veel.
TS heeft om filmpjes gevraagd, hier dan nog 2 synth's die ik óók mooi vind.






De Waldorf Q is al genoemd, maar dat is ook een geliefde synth van me. En een erg mooie demo daarvan vind ik...

 
Laatst gewijzigd:
Leuke reacties :D


Ook weer een paar onbekende machines voor mij, leuk om kennis mee te maken, dat was de insteek van dit topic.... :okdan:


Waldorf Q is inderukwekkend, zeker ...



Die Poly Kobol is inderdaad VETTTT 8) nooit eerder van gehoord, zal wel wat kosten neem ik aan...


@ Katiemusic... Ja inderdaad, filmpjes posten word gewaardeerd ;)



Die Oberheim is ook fantastisch, erg mooi concept die gelaagdheid, ook erg duidelijk demo filmpje, die laten soms ook nog wat te wensen over..


Deze mag ook niet ontbreken :engel:
 
Ik ben erg onder de indruk van de Poly Kobol demo.
Jammer dat zo'n synth financieel een beetje onaantrekkelijk is

Die Poly Kobol is inderdaad VETTTT nooit eerder van gehoord, zal wel wat kosten neem ik aan...

Voor diegenen die 'm lekker vinden klinken en niet kunnen betalen want er zijn er maar weinig van gemaakt een kleine troost;
Xils maakt 'm als vst (voor diegenen die het toevallig nog niet wisten)
Met oa een sequencer die uit 8 verschillende tracks kan bestaan en tot 164 stappen gaat en ook bijv multitimbral.
Nu ik ook weer 'ns de demo heb gezien zit ik toch sterk te overwegen om die aan te schaffen.

Ze schijnen weer met een reissue bezig te zijn voor iets van 3800 dollar, je kan inschrijven.
En voor de handige knutselaars; er is een diy kit voor 999 dollar.
Als je dat kan dan heb je voor een mooi bedrag toch wel een hele toffe synth vind ik.
Misschien iets voor sf om met wat mensen samen 'ns wat te solderen?
 
Laatst gewijzigd:
Mede door nostalgie: D-50
 
Mede door nostalgie: D-50


Omdat het hier toch vooral om patches/presets gaat. Want om nu een heel apparaat tot beste/mooiste te verheffen...

Roland D50 - Soundtrack

Dat is de 2e preset die Eric Persing hier laat horen.
Hij heeft hem als Sound Designer destijds voor Roland gemaakt.
Later heeft hij Spectrasonics opgericht...Omnisphere!




D50 - Soundtrack zit in een hele rits tracks/hits
Hieronder komt hij bijvoorbeeld prominent naar voren in


Seal - Violet




Zelfs Tangerine Dream laat zich er door verleiden.

Tangerine Dream - Water's gifts




De D50 heeft meerdere (Eric Persing) klassiekers aan boord.
Woody van de Piano Shack laat er hier een aantal horen.
En bij Soundtrack schiet hij zelfs even vol...tegen het eind rond 0:17:00





Legende Bobby Blues heeft nog een rits voorbeelden van D50 presets in bekende tracks verzameld op zijn site.
http://bobbyblues.recup.ch/roland_d-50/d-50_examples.html


Misschien is de D50 wel een kandidaat. Gezien de iconische klanken en de impact op de muziek.
Zeker in de eerste jaren nadat hij op de markt kwam ( 1987 )
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top