Noem hier een apparaat waar je nog met veel nostalgie aan terug denkt

Mc-303 en mijn Nord rack 2, meest productieve tijd ooit. Of het echt goed was, geen idee :D Maar leuk was het wel.
 
Dat zou toch mijn Amiga 500 moeten zijn. De middagen/avonden dat ik samples opnam, knippen, dingen in elkaar fröbelen in ProTracker. Geweldige tijd, maar moet er nu niet meer aan denken :D Want voor het gemak vergeet je maar alle vastlopers, kapotte floppies, gebrek aan RAM, dat je maar 4 sporen (2 hard naar links en 2 hard naar rechts ook nog) had, etc. etc.
 
De Jupiter 6. Nooit eigenaar van geweest. Wel meermaals in de muziekwinkel uitgeprobeerd in de jaren '80. Het geluid, het uiterlijk en het prijskaartje maakten hem voor mij een droom die nooit verwezenlijkt is, al zit het apparaat wel met een hoop nostalgie in mijn geheugen verankerd.
 
De Jupiter 8,toen bestond nog alleen analoog.Dan kwam de DX-7 op de markt,de digitale revolutie was begonnen en heb sindsdien nooit meer omgekeken naar analoog spul,behalve de JP8.
 
Hier ook de MC-303. Dat was mijn eerste synth ooit en ik heb er echt leuke dingen mee gemaakt. Daarna overgestapt naar een MC-505 en een Yamaha CS1x. De 505 heb ik trouwens nog steeds, al doet de helft van de knopjes en schuifjes het niet meer.

Het mooie van de MC-303 vind ik - met terugwerkende kracht - dat je het ermee moest doen. En dat je met al zijn beperkingen toch complete tracks kon maken. Nu zit ik soms een half uur presets te skippen. Dom, dom, dom :frons:
 
De Moog The Source die ik heb staan maar waarvan het CPU board ernstige problemen heeft waardoor ie niet meer werkt.
Ik zit er nu aan te denken om gewoon een Arduino of een RaspberryPi er in te gooien en daarmee het synth board aan te sturen.
 
ooh ja mijn sony discman wil ik er n gooien.
dat was een stroom vretend apparaat want dat kosten mij een berg batterijen.
en dan naar die bieb cd,s lenen van kinderen voor kinderen.
die mijn moeder altijd voor mij kopieerde achter de computer.
en dan ging ik met mijn discman naar muziek luisteren. (luisterde toen ook wel naar scooter, eminem).
heb hem nu nog wel ergens thuis liggen. goeie oude tijd.
 
De Midiator MS-101. Een obscure midi-interface die ik in de USA besteld had nog voor het internet bestond (voor het grote publiek). Ik weet niet eens meer hoe ik daar dan ben toegekomen maar ik weet wél nog de sensatie die ik voelde om eindelijk multitrack muziek op te nemen op computer (een Pentium 2 of zoiets, met MS-DOS op) in plaats van te pingpongen tussen cassettedeck en bandopnemer. Bij die interface zat een sequencing programma bij, een uiterst basaal niet grafisch dingetje dat 16 tracks kon opnemen en gewoon in tekstformaat de midisignalen toonde.
Achteraf was er ook een website en wat nóg vreemder is en mij zeer nostalgisch maakt, is dat die website er nog steeds is! In dezelfde stijl én nog steeds met vermeldingen naar Win 3.1/95 of DOS.
https://midiator.millsnovelty.com/serial/index.html

Dit was het pakketje dat ik mocht verwelkomen:
 

Attachments

  • s-l1000.jpg
    s-l1000.jpg
    55,3 KB · Bekeken: 43
mijn 1e rodec mx180 - waarom heb ik 'm verkocht... Ookal heb ik de nieuwste 'original' - die oude had ik meer dan maand voor gewerkt om 'm te betalen, was 25 jaar oud, stom stom. Die pfl switches waren de shit. Nu heeft ie drukknoppen en een pfl mix, bullshit.
 
De Yamaha DX-21. M'n eerste synthje. We hadden geen geld voor een DX-7. Heel veel aan geleerd, gecomponeerd en gearrangeerd voor mijn opleiding (muziektherapie). Toen ik de samenwoon relatie verbrak heb ik van allerlei halve eigendomsrechten afgezien, en ook van de DX. (Ik weet dat er nu een Reface DX is, maar die ziet er lang zo leuk niet uit.)
 
Dat moet mijn Pentium 2 geweest zijn met Fasttracker. Mooie 16 bit Soundblaster erin. Samples jatten van Hardcore vinyl en daar dan hele gare tracks mee maken, mooie tijd.
Vlak daarna kocht ik mijn eerste synth, een Alpha Juno 2.
 
En de C64 natuurlijk... wonderdoos zeker als ie muziek ging spelen...
 
Back
Top