techno beats in de duikboot..

WT analog

Ingeburgerd
Lid sinds
19 september 2017
Berichten
46
Locatie
's-Hertogenbosch
Hallo allemaal!

Albert van Abbe heeft voor FACT 'against the clock' een video opgenomen in de Willem Twee studio's. Hij koos er voor om de focus te leggen op een ritmische track en te laten zien hoe je dit in studio 1 kunt opbouwen en bespelen. Gaaf om te zien!



(andere voorbeelden van klanken die je daar kunt maken kun je hier vinden: https://soundcloud.com/willem-twee-analog-studio
 

Attachments

  • Screen Shot 2018-04-27 at 22.13.04.jpg
    Screen Shot 2018-04-27 at 22.13.04.jpg
    38,9 KB · Bekeken: 72
hahaa,, kei graaf,, die twee...... mengtafels,,
voor de rest snap ik er niks van,, ik zie wel bnc cables ??
soit,merci om t te posten,,
 
Paar dagen terug zag ik dit filmpje.
Het ging er geloof ik om dat hij met oude generators uit de jaren 60 enzo een track bouwt.
 
Als ik het goed heb, heeft Smackos gelijkaardige oude toongenerators en dies meer om mee te noodlen.

Het is natuurlijk een beetje een moeilijke weg naar Rome, maar de reis zal hier minstens zo belangrijk zijn als de bestemming.
 
ja, da was ni slecht bedoeld van mij, die tascams zijn echt kei goe,maar ik wil daar ni teveel over stoefen,
alles relatief, maar die vind je bijna ni meer, off course,
 
Fantastisch om te zien, echt super! De oude apparaten zijn al een lust voor het oog, om te zien wat hij ermee doet, schitterend!

Om het in stijl af te maken zou hij de apparatuur kunnen knopen aan een hoop taperecorders (net zoals Raaijmakers en Dissevelt deden bij Philips eind jaren '50), en zo een compositie maken in plaats van met samples achteraf. Dat zou helemaal de kers op de taart zijn.
 
Ja, het ziet er mooi uit, behalve dat die mengtafels wat out of place zijn. Gooi die eruit en gebruik taperecorders om daarmee composities te maken, in stijl zoals Raaijmakers en Dissevelt dat toen deden. :)
 
Die Arp is daar qua tijdsgeest natuurlijk net zo out of place als die mengpanelen. Maar ik kan me voorstellen dat je wat consessies wil doen om er wat meer muzikale mogelijkheden/gebruiksgemak in te krijgen en de 2600 blijft een heel vroeg voorbeeld van een synth.

In plaats van deze mixers kan een 610 console natuurlijk, die zit meer in de sfeer en tijdsbeeld van de racks. :) Maar iemand moet het ook allemaal betalen...
 
Alles in dezelfde tijdgeest neerzetten is natuurlijk 'chique de Paris':-)

Anderzijds staat aan de overzijde van de rekken een meubel met daarin 3 Studer A807's, een hoofdmengtafel, nog een Studer A80, oude passieve LC filters, een geluidskaart en Mac:-)
ook niet bepaald in het tijdsbeeld maar wel lekker werken!
Ook de Tascams zijn fijn compact en schuiven lekker, en de 807's hebben met ingebouwde processor handige features (zoals met 1 knoppie Reverse:-).

Het gaat ons tenslotte om fijn te kunnen experimenteren en werken,
en een beetje erfgoed misschien maar geen museum!
De apparatuur is allemaal gekozen om de klank en de bijzondere functies, en om inderdaad een reisje te maken en gekke dingen te ontdekken:-)

Zelfs na ca. 30 jaar werken met deze set-up sta ik elke keer weer verbaast over wat er nog meer uit kan komen.
 
Als ik het goed heb, heeft Smackos gelijkaardige oude toongenerators en dies meer om mee te noodlen.

Het is natuurlijk een beetje een moeilijke weg naar Rome, maar de reis zal hier minstens zo belangrijk zijn als de bestemming.

Ik bedoelde dus mono-poly in plaats van Smackos.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top