Dave Mech @ youtube (creativity & tutorials)

Dave Mech

Ouwe rot
Lid sinds
20 Maart 2011
Berichten
1.360
Hey hallo mede synthforumers,

Ik ben de laatste tijd erg veel bezig met video's. Zowel tutorials als demo's, als livesets. Heb weer een nieuwe video geüpload. Dit keer een demonstratie/experiment. Ben benieuwd wat jullie er van denken. Ben nog volop in de leer wat betreft video editen want dat doe ik pas sinds een paar maanden.

In deze video sample ik letterlijk de Digitakt en bouw er een track mee op de Digitakt zelf. Enjoy :) En als jullie tips hebben, hoor ik het uiteraard graag!



Beat met enkel mijn stem als sound source:



Beat met een bos als sound source:







 
Last edited by a moderator:
Lekker bezig! Je kent vast wel die filmpjes van Red Means Recording.. ands moet je die zeker eens bekijken!
 
Tof filmpje, ik kijk dit soort dingen graag, later vandaag kijk ik de rest. Wat betreft tips; filmpje is verzorgd, maar de montage is naar mijn smaak te jolig. Anderzijds, het is wel de toon/formule die op YouTube werkt. My 2 cents, Ik kan t zelf niet beter
 
Je liveset vind ik trouwens echt goed. Als ik weer es ga hardlopen zet ik die op. Je hebt de Digitakts en de Xone mixer volledig onder controle.
 
Zeker leuk gedaan :okdan:

Heb alweer een nieuwe op de plank liggen. Deze week editen. In die video gebruik ik enkel m'n stem en maak er een beat mee.

Ah dat heb ik ook een paar keer gedaan met een analog rytm en een circuit, heb er alleen niks omheen uitgelegd, maar gewoon een korte track mee gemaakt of een kleine liveset. Staan op mijn youtube kanaal, altijd leuk om te doen! Ik kijk uit naar die van jou!
 
Zeker leuk gedaan :okdan:



Ah dat heb ik ook een paar keer gedaan met een analog rytm en een circuit, heb er alleen niks omheen uitgelegd, maar gewoon een korte track mee gemaakt of een kleine liveset. Staan op mijn youtube kanaal, altijd leuk om te doen! Ik kijk uit naar die van jou!

Yeah kan ik me nog herinneren! Een van die tracks heette ook 'met mijn stem' toch?
Sample mangling is een van de leukere dingen :)

Thanks en jij ook sb-six! Zag al dat je er ook een hebt nu, te gek :). Super ding ook als modular sequencer.
 
Daar gaat hij ook zeker voor gebruikt worden ^^^ :) Yarns eraan en gaan! En samplen is nu zo makkelijk dat dingen uit de modular er ook zeker in komen als samples. En het klinkt toch een stuk frisser vergeleken bij de OT voor mn gevoel. Moet er nog ff mee oefenen maar misschien binnenkort weer eens een liveset doen. Misschien keertje samen oefenen?
 
Yeah kan ik me nog herinneren! Een van die tracks heette ook 'met mijn stem' toch?
Sample mangling is een van de leukere dingen :)

Ja dat klopt, die met de Rytm heette 'Met mijn stem'. Die andere met de novation Circuit heette 'Vocal Circuit'. Was leuk om te doen... Sample manglen heb ik echt ontdekt met dat elektron spul en ik vind ondanks dat er weinig effecten op de digtakt zitten er je wel een hoop mee kan doen. Met 1 zin uit iemand zijn mond kan je al een melodische track bouwen, echt geweldig. Er mogen van mij wel iets meer granular mogelijkheden in zitten, maar je komt met het huidige os al echt een heel eind!

Daar gaat hij ook zeker voor gebruikt worden ^^^ :) Yarns eraan en gaan! En samplen is nu zo makkelijk dat dingen uit de modular er ook zeker in komen als samples. En het klinkt toch een stuk frisser vergeleken bij de OT voor mn gevoel.

Ik vind hem veel frisser dan de OT mk1, en vergelijkbaar met de OT mk2. Alleen het samplen in de Digitakt is wel mono... das dan weer jammer. Zeker met de vele stereo modules tegenwoordig in modular. Maar als je mangled kan je wel weer LFO's, reverb, delay, panning bla bla op afvuren... ik sample ook veel modulair in de digitakt. Echt ontzettend leuk. Aansturen van modulair met de digtakt is ook fantastich. En dan zwijg ik nog over de parameter locks en trig conditions, man het is zo'n mooi klein en handzaam bakkie. Ik heb er veel plezier van in ieder geval!
 
Daar gaat hij ook zeker voor gebruikt worden ^^^ :) Yarns eraan en gaan! En samplen is nu zo makkelijk dat dingen uit de modular er ook zeker in komen als samples. En het klinkt toch een stuk frisser vergeleken bij de OT voor mn gevoel. Moet er nog ff mee oefenen maar misschien binnenkort weer eens een liveset doen. Misschien keertje samen oefenen?

Lijkt me een goed idee man :) laten via fb een datum prikken.

DT klinkt inderdaad erg goed. Sowieso hebben ze het gainstagen goed aangepakt. Het ding heeft veel headroom en het is ook duidelijk hoorbaar wanneer er sounds worden weggedrukt of bepaalde frequenties. Ik verbaas me er nog steeds over hoe goed ik met zo weinig middelen tot een solide sound kan komen.
 
Back
Top