Ik hou van muziek, maar neig naar gefreak

Het is iig al een stapje verder

M'n complimenten voor je snelle schakelen want dit klinkt iig al een stuk beter wat mij betreft.
Meer struktuur ook al zet ik het niet tijdens een verjaardag op. :D
Geinig bedacht trouwens the Future Sound of Alkmaar.
 
Bedankt voor het compliment. Ik denk dat dit topic wel heeft opgeleverd wat ik zochten ik heb veel ideeën om uit te proberen, dus ik kan de komende tijd weer verder. Wat mij betreft dus allemaal hartelijk dank voor jullie bijdragen :okdan:

Misschien een quick recap wat voor mij het belangrijkste inzicht is. Eigenlijk allemaal dingen die ik wel wist, maar net ff in de juiste volgorde gezet moesten worden. Onder meer wat Klinkske zegt:
Leg een vette melodische pad achter een boel bleeps noise en beuk?

Op zich een goed advies, maar mijn ervaring is dat de melodische pad er dan te veel bovenop zit en een beetje cheesy wordt. Bikkels inzicht klopt ook:
Als je een complexe patch zou pakken als uitgangspunt dan verf je je vooraf al in een hoekje en dan moet alles er omheen zich aanpassen.

Het voorbeeld van FSOL bracht me op het idee om eerst met een pad te beginnen met heel subtiel een toon erin. Daarop is genoeg ruimte voor een complexe freaksound, maar ook voor melodie. De pad is de lijm die de boel bij elkaar houdt.

Ik denk dat het ook wel werkt als je eerst een goede drumbeat hebt, zoals deathspell zegt, en dan die pad daarop maakt, om daarna freaksounds en melodie toe te voegen, zonder dat een van de twee het geheel overheerst. Overigens hoeven het niet altijd compleet kapotte freaksounds te zijn, ook andere abstracte sounds die wel op een verjaardag werken kun je hierin verwerken ;)

Nogmaals allemaal hartelijk dank voor jullie suggesties en hopelijk hebben anderen, zoals Scrape, hier ook wat aan :halleluja
 
een ware held in melodieus gefreak is bola..
dit zijn altijd de uitschieters in mijn dj sets acls chill dj..


zelf heb ik me er ook nog wel eens schuldig aan gemaakt..en dan ook muzikanten laten mee doen die die eigenlijk meer pop georienteerd waren


 
Laatst gewijzigd:
Inmiddels een jaar later en ik vind het wel de moeite waard om te melden dat ik écht heel veel aan dit topic heb gehad. De suggestie om eens wat FSOL te luisteren is voor mij de sleutel geweest en heb daardoor behoorlijk wat nieuwe experimenten naar een ander niveau weten te tillen. Ook zelf wat ambient-experimentjes gedaan, erg fijn om een richting te hebben als al het gebeuk me even te veel wordt (ook een dagje ouder he ;)). Uiteraard ook wat werk van FSOL aangeschaft :) Dus nogmaals hartelijk dank iedereen en in het bijzonder willem1958! :okdan:
 
Inmiddels een jaar later en ik vind het wel de moeite waard om te melden dat ik écht heel veel aan dit topic heb gehad. De suggestie om eens wat FSOL te luisteren is voor mij de sleutel geweest en heb daardoor behoorlijk wat nieuwe experimenten naar een ander niveau weten te tillen. Ook zelf wat ambient-experimentjes gedaan, erg fijn om een richting te hebben als al het gebeuk me even te veel wordt (ook een dagje ouder he ;)). Uiteraard ook wat werk van FSOL aangeschaft :) Dus nogmaals hartelijk dank iedereen en in het bijzonder willem1958! :okdan:

Leuk dat je nog even iets laat horen en dat dit draadje je in ieder geval wat richting heeft gegeven en dat je nu op een ander niveau bezig bent wat je meer bevrediging geeft als ik het zo lees.
Ach, ik ben zestig dus ik ken dat gevoel van een dagje ouder. ;)
 
Flume is wat mij betreft het voorbeeld van iemand die erg harmonieuze/melodieuze muziek en complexe sounddesign samenbrengt met experimentele drums. Heerlijk buiten de lijntjes van alles.
 
Back
Top