Bloedstollend slechte muziek die verboden zou moeten worden

Ik moet zeggen dat André Hazes (de zoon van) me al geruime tijd mateloos irriteert. Op zich is het niet zijn muziek - die hoor ik eigenlijk nooit - maar juist zijn kop (een kruising tussen Danny de Munk en New Kids) en dat 'ie overal maar constant in beeld is. Ga toch weg man!

ik lach mij hier een breuk niet normaal
En om on topic te blijven die noise man man komaan dat meen je toch niet.
tgoh kweet niet ik krijg eerder schrik dan respect van de mensen die daar een avond naar kunnen luisteren =)

En dan inderdaad die autotune.
wat is hier het beleid van vloeken en andere vuile woorden?:D

ahja die Rnb hip hop rap ik gooi met dollars en verneder vrouwen gedoe laat dat ook maar achter wegen
Als ook die melige mannen die met hun stem en hun gitaar menig vrouwen harten steelt met hun platte zeem zoete teksten

en mijn voorliefde ligt echt bij de elektronische muziek maar wat is dat gedoe met die minimale ik kan er niet aan doen maar na een nummertje of drie heb ik steeds zo van komaan jongens t'heeft nu wel genoeg gekabbelt
zeker als je het album artifaks van plastic man kent

soit er is genoeg bagger maar er zijn ook duizend pareltjes aan je maar goed zoekt :beard:
 
van die moeilijk-doen-om-het-moeilijk-doen muziek. Van die snippets, die eigenlijk gewoon geen track zijn.

Jaja, van die muziek die makkelijk-doen-omdat-het-makkelijk-kan, waarbij geen inspanning geleverd wordt om er iets van te maken. Die muziek ?! :dubbel:
 
Van die progressieve hobbit muziek uit de jaren 70. Niet alles, maar pff hoe blank kan muziek zijn. Zo vroege Genesis en consoorten. Gewoon niet mijn ding.
 
Ik hoorde gister in de sportschool een club/(hard)houseachtig nummer met dan een sample van een hele bekende plaat (small town boy) waar dan zo'n super zaagtand doorheen knalt. Muziek die je hoort wanneer je lam in Gerlos staat in de apres ski. En ook dan vind ik dat shit.
 
Techno top 100 tracks:Z
Country,zelfs de moderne niet.Maar de danspasjes,die zijn geweldig!
 
Ja idd Country in het algemeen maar in het genre zijn ook juist weer hele vete platen gemaakt. JJ-Cale, Neil Young etc.

Het verbaasd me als mensen per definitie hele lijsten muziek genres verafschuwen en dan ook 'muziekant' zijn? Kun je niet beter per nummer of wellicht per artiest verafschuwen?
Of zijn jullie zo kortzichtig ? :D

Ik vind Italo, Boney M bv de soort muziek voor in hel.
 
Het verbaasd me als mensen per definitie hele lijsten muziek genres verafschuwen en dan ook 'muziekant' zijn? Kun je niet beter per nummer of wellicht per artiest verafschuwen? Of zijn jullie zo kortzichtig ? :D

Ach, het helpt om dingen simpel te houden. :)

Dus country, reggae en disco - daar kan ik echt, echt niet tegen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik ooit bijvoorbeeld een reggae-nummer tegen zou komen dat ik wel mooi zou vinden.
 
Blues, daar kan ik niet tegen. Gaat me heel snel irriteren. En kan het mentaal veel slechter uitfilteren, zoals in het geval van prut uit Volendam en dat soort dingen.
 
Ik heb zelf aan bijna geen muziek een hekel, zolang het oprecht is. Dat verandert als het een product wordt en uitsluitend voor het geld wordt gemaakt. Snelle die een nummer opneemt met Marco Borsato. En het dan heeft over 'zo'n grootheid in de industrie' :bekdicht: Daarom klinkt het ook als lopende band-werk. :r

Dit vind ik ook vreselijk. De bombast druipt ervan af en de tekst is bedroevend. Maar wel gewoon tekst & muziek van Marcel Schimscheimer en Jochem Fluitsma. Voor mij is het volstrekt ongeloofwaardig. Een onoprecht commercieel vehikel dat verkocht wordt als puur.



P.S. Dit vind ik dan wel weer leuk. Zo camp dat ik er ademloos naar kan kijken. YouTube maar eens op Spiel mir einer :D

 
op een uitzondering na wil ik met het nederlandse levenslied niks te maken hebben en bij draaiorgels, hoe origineel ze ooit ook waren, krijg ik moord- e/o sloopneigingen :dubbel::dubbel::dubbel::dubbel: heb verder hele brede smaak en binnen elk genre heb je mooi en minder mooie tracks natuurlijk.
 
Blues, daar kan ik niet tegen. Gaat me heel snel irriteren. En kan het mentaal veel slechter uitfilteren, zoals in het geval van prut uit Volendam en dat soort dingen.

Blues heeft ook niets met mentaal te maken maar juist met gevoel.
Luister met je hart ipv je hoofd en laat je meenemen.
Dat gezegd hebbende vind ik echt niet alle blues goed maar de blues was wel de muziek waar bijv de jazz uit ontstond en ook de rock 'n roll en de pop en heeft op die manier een enorme invloed gehad op de muziek van de afgelopen eeuw.

J.J. Cale, heeeeeerlijk! Hoe die man gitaar speelt, dat is echt ongeëvenaard, zo swingend 8~8~8~

Yes!
Ik las ooit in een interview van Eric Clapton dat ie een tijdje had geprobeerd in de stijl van JJ Cale te spelen die bekend stond om z'n laid back stijl en Clapton verklaarde dat hij er ontzettend lui van werd.
JJ Cale zei zelf in een interview dat ie altijd een hekel had aan werken en dat ie blij was dat Clapton z'n uitvoering van Cocaine een hit werd waardoor hijzelf ook populair werd en vanaf dat moment van z'n muziek en gigs kon leven en z'n baan opzegde.
En ik ben het met je eens wat Borsato betreft; dat vind ik zo onoprecht en gemaakt met die k....teksten van 'm.
Nu kan een lekkere laidback track van JJ Cale natuurlijk niet uitblijven, ff een paar forumleden plagen :P

 
Ja idd Country in het algemeen maar in het genre zijn ook juist weer hele vete platen gemaakt. JJ-Cale, Neil Young etc.

Het verbaasd me als mensen per definitie hele lijsten muziek genres verafschuwen en dan ook 'muziekant' zijn? Kun je niet beter per nummer of wellicht per artiest verafschuwen?
Of zijn jullie zo kortzichtig ? :D

Ik vind Italo, Boney M bv de soort muziek voor in hel.


Ik ben zelf niet zo van het schlagergenre en ik heb in het begin van dit topic al 'ns gezegd dat ik niet zo van die Hollandse meedeiners kon waaarderen zoals indertijd op losse groeven met Vader Abraham bijv.
Tsja Boney M dat is ook niet mijn ding moet ik zeggen maar die gozer die danste op daddy cool kon ik dan wel om lachen indertijd.
In elke muzieksoort zijn wel goede en minder goede platen gemaakt natuurlijk.
Ik vind het ook wel een beetje kortzichtig als mensen een hele muziekstijl in de prullenbak gooien, dan luister je niet echt lijkt me?
De country van de laatste 20 jaar vind ik over het algemeen erg commerciëel voor zover ik het op de radio hoor maar zo'n oudje van Kenny Rogers vind ik wel tof bijv hij zingt lekker cool, tekst is goed en gitaarspel is ook tof.
Alhoewel ik verwacht dat het op een synthforum bijna vloeken in de kerk is.

 
Alhoewel ik verwacht dat het op een synthforum bijna vloeken in de kerk is.

Nee hoor, ik vind het heerlijk :D John Denver ook trouwens, helemaal niets mis mee. Of dit complete concert van The Carpenters uit 1976. Kijk naar het intro, om je vingers bij af te likken



Maar het ging om slechte muziek. Die Nederlandse hiphop met van die Autotune-stemmen, daar kan ik ook erg slecht tegen. :r
 
Blues heeft ook niets met mentaal te maken maar juist met gevoel.
Luister met je hart ipv je hoofd en laat je meenemen.

Krijg van blues een heel vervelend gevoel. Als ik er lang naar moet luisteren neemt het me mee naar de rand van de afgrond en wil ik springen. Jazz is niet veel beter. Tja, het is niet anders.

Hetzelfde heb ik met muziek van Jim Steinman. Die nummers van hem door Meat Loaf, vreselijk. Hij gaf ook een lelijke smet op het repertoire van The Sisters of Mercy. Maar het aller- aller- allerergste is deze. Shoot me now...



clintrubber : :D LOL
 
Back
Top