Bloedstollend slechte muziek die verboden zou moeten worden

Ik heb maandelijks een muziekavond met een paar vrienden en dan hebben we ook het onderdeel 'flops' en dragen we alle 3 een nummer aan waarvan we vinden dat het beter nooit gemaakt had kunnen worden.

En ik krijg me hier toch een hoop input voor nieuwe flops zeg! Dank iedereen voor alle tips! ;)

Wat een verschrikkelijke (jank) bagger zit er tussen. Heerlijke flops voor de komende periode.
P.S. Als we de flops aan elkaar voorspelen houden we dat ook nooit langer dan een halve minuut vol :D
 
Iemand die denkt statusverhogend bezig te zijn door alles wat niet het neusje van de zalm is op muziekgebied meteen als zwaar klote te bestempelen.
Dus als je dat doet (zoals iedereen hier in dit topic :D ), maar niet om status geeft - ben je geen muzieksnob? :okdan:

En wat ben je als je denkt statusverhogend bezig te zijn door eender wat op muziekgebied dik ok te vinden? 8D
 
Oh, en muziek met fluitjes... vre-se-lijk! Tin whistles, dwarsfluiten, panfluitjes - maakt me niet uit! Fluitjes moeten dood, en muziek met fluitjes dus ook!
 
Een beetje onzin wat dat muzieksnob betreft, het gaat hier om wat bloedstollende muziek voor je is, weinig gemerkt van snobisme tot nu toe, wel veel over wat in iemand allergiehoek zit. Een uitlaatklep dus dit topic, maar klagen over muziek en herrie is een van de weinige dingen die slecht geaccepteerd wordt door de meesten, en dat terwijl het bijna altijd (ongewenst) aanwezig is.

Ik heb niks tegen slechte muziek of muziek die mijn smaak niet is maar ik word wel constant gedwongen om er naar te luisteren, heeft niks met snobisme te maken maar alles met non stop auditieve aanranding waarbij voor mij de grens wel bereikt is, simpelweg omdat het altijd maar het zelfde is en je geen keus hebt om er wel of niet naar te luisteren. Ik heb zelfs ooit ergens ontslag genomen waar ik een collega had die heel de dag radio 538 aan had staan op de kamer, na 3 weken was ik er klaar mee toen bleek dat ie niet zachter zou gaan want het ‘was anders niet zo gezellig en zo stil...’ maar een cd’tje opzetten, met iets wat je zelf leuk vind, nee daar is geen ruimte voor.

Software developen (wat ik toen deed) en radio 538. Gaat niet samen, niet bij mij iig, in die tijd werd Adele ook overigens populair, 2x per uur hoorde ik haar + jingles van haar. Ik vind dat niet normaal en ook niet normaal als je dat helemaal niet erg vind of juist prettig. Oja en 2x of meer per uur 5 minuten lang reclame en de hele dag dezelfde nieuwsberichten. ELKE DAG!!

Hele volksstammen die zo de dag door brengen natuurlijk. :stupid

Btw, veel mensen (mannen, gozers) hebben overigens een hekel aan K3, ik vind dat dus weer superleuk. En niet alleen de clipjes, maar ik heb het dus over de muziek hé..

 
Last edited by a moderator:
En ik krijg me hier toch een hoop input voor nieuwe flops zeg! Dank iedereen voor alle tips! ;)
Wat een verschrikkelijke (jank) bagger zit er tussen. Heerlijke flops voor de komende periode.
Het grappige is dat ik 2 van de genoemde videoclips heel mooi vind (wat anders is als heel goed!) en een derde videoclip een heel bijzondere betekenis voor me heeft. :okdan: :D

......in die tijd werd Adele ook overigens populair, 2x per uur hoorde ik haar + jingles van haar. Ik vind dat niet normaal en ook niet normaal als je dat helemaal niet erg vind of juist prettig. Oja en 2x of meer per uur 5 minuten lang reclame en de hele dag dezelfde nieuwsberichten. ELKE DAG!!
Helemaal mee eens, als je geluk hebt komen er in een uur maar 2 (of 3) goede / mooie nummers voorbij. Je vergeet overigens nog de tijd die dj's vullen met grappen en onzin vertellen (wat soms ook wel weer leuk is - maar meestal niet).

De 3Js :r ...ik heb ze een keer live bezig gezien (een vriendin wilde er graag heen!) :r.....menn menn wat een k*t avond was dat! :stupid En ook geen Enrique I. look-a-like in de buurt om me mee te vermaken. Logisch die gaan daar niet heen. :D



Een nummer van Hazes jr. - voor wie niet weet wat hij o.a. maakt.


Ik vind het wel mooi, maar het zelf thuis luisteren gaat me (veel) te ver.
 
Last edited by a moderator:
En het ergste van al.... het zit er al in van jongsaf aan.... ;{

Cheers,
Exo. :mega:

Meesterlijk, er op jonge leeftijd achter komen dat je gewoon niet kan zingen.

En wat betreft Hazes Jr. Yup, schaar hem er ook maar onder. Vreselijke el cheapo videoclip.
 
Mijn smaak is heel breed, maar speel:
Jazz (m.u.v. enkele sub-fusion genres), cabaret (zang), Franse chansons, Nederlandse volksliedjes (Altijd is Kortjakje ziek, Daar was laatst een meisje loos, enz.), levenslied m.u.v. Hazes (Frans Bauer, Marianne Weber, Koos Alberts, enz.), schlager (Dennie Christian, enz.), draaiorgel muziek, Thomas Berge, Nick & Simon, Wolter Kroes, Frans Duijts, Xander de Buisonjé, Rene Froger, Jeroen van der Boom, Nielson, 3Js, Rob de Nijs, enz.,

en ik ben direct weg....

Ow, bijna dezelfde lijst 8)

Ik mis nog van die "artiesten" als Boef en weet ik veel wat voor waardeloze, nutteloze, inspiratieloze gasten.
 
....(want d'n Dre is om onduidelijke redenen postuum tot kunstenaar verheven ipv dat we hem herinneren als het druilerig drankorgel dat hij was)
Deels door marketing van de muziekindustrie door wie hij werd geportretteerd als de Amsterdamse volksheld. Men heeft een hype gecreëerd door gebruik (misbruik?) te maken van gevoelens van mensen. Ik kan me de overvolle Arena bij z'n begrafenis nog goed herinneren. Niemand (?) had dit verwacht.
En deels omdat hij met zijn stem toch uniek was in dit genre en veel mensen hem missen, temeer er (nog) geen opvolger is die zich met Hazes sr. zou kunnen meten. Maar dat hij een drankorgel pur sang was - met een berg sociale problemen - zonder twijfel.

Meesterlijk, er op jonge leeftijd achter komen dat je gewoon niet kan zingen. En wat betreft Hazes Jr. Yup, schaar hem er ook maar onder.
Dan valt het toch moeilijk uit te leggen dat hij daarmee 2x volle bak Ahoy kreeg. En in 2018 wellicht 3-4x?!

Ik mis nog van die "artiesten" als Boef en weet ik veel wat voor waardeloze, nutteloze, inspiratieloze gasten.
Boef staat momenteel met "Patsergedrag" op nr. 1 in de single top 100 - samen met Lil' Kleine en Sevn Alias...



Ook niet mijn smaak hoor!
 
Last edited by a moderator:
Ik heb niks tegen slechte muziek of muziek die mijn smaak niet is maar ik word wel constant gedwongen om er naar te luisteren, heeft niks met snobisme te maken maar alles met non stop auditieve aanranding waarbij voor mij de grens wel bereikt is, simpelweg omdat het altijd maar het zelfde is en je geen keus hebt om er wel of niet naar te luisteren.

Oja en 2x of meer per uur 5 minuten lang reclame en de hele dag dezelfde nieuwsberichten. ELKE DAG!!

Zo zie ik het ongeveer ook, zodra iets continue gepushed wordt krijg ik een soort van verzetsvirus in me wat de neiging heeft om de geluidsbron af te zetten/stil te krijgen.

Bijv aria's is niet mijn ding maar dat wordt ook niet gepushed dus erger ik me er niet aan.
 
Nog een paar uit mijn Haat Honderd:

Deze drukt bij mij op alle verkeerde knoppen, ook veeeeel te veel moeten aanhoren tijdens mijn middelbare schooltijd:

[link naar de Hermes House Band met "I will survive"]
Ja, lekker bedankt jij zeg! ;) Dit was dus echt uit mijn geheugen verdwenen. Dat meen ik serieus. Niet veel irritante zut verdwijnt vanzelf, want het laat een te diepe indruk achter. Maar dit, dit was ik dus echt vergeten. En een partijtje gruwelijk onvergefelijk irritant dat dit me was zeg! Dit neem ik je zeer kwalijk. Mijn Hemel, wat zou ik nog meer voor trauma's daadwerkelijk vergeten zijn? Wat is het toch heerlijk om oud te worden (en om te ranten). :beard:
 
Hardcore en happy hardcore, gabbermuziek dus. Verschrikkelijk is dat.
Zet me een hele nacht op een feest waar ze dat draaien en ik zou met de glimlach spontaan euthanasie ondergaan de dag ervoor om daar onderuit te komen. :D
Knuffelrock idem!
 
en dan natuurlijk de muziek die je lang hebt lopen vervloeken, maar later toch wel leuk bleek te zijn in de jaren 70 was dat de disco.. een schril contrast met al die progrock waarvan ik toen alle platen van al die bands in mijn verzameling kreeg en waar ik altijd mijn bezoek snel de deur uit mee kreeg.. disco en alle varianten erop (italo) dat was een echte vloek.. tot dat ik ergens begin 2000 alexander robotnick live bezig zag op het moog fest... toen vond ik het gelijk bijzonder aangenaam klinken..




 
Last edited by a moderator:
Back
Top