Bloedstollend slechte muziek die verboden zou moeten worden

dannykorrson

gebruik standaard
Lid sinds
27 juni 2017
Berichten
447
Locatie
in de alpen
misschien een beetje een "unpopular opinion" draadje, maar ik zou wel eens willen weten aan welk genre/band jullie een absolute hekel hebben en hoezo? }:|}:|
 
italo

alsof je Rick astley met een italiaans accent laat zingen

het klinkt ook echt alsof het voor 12jarigen is gemaakt

afijn, gruwel dus
 
Muziek gemaakt door bands waarvan de afzonderlijke leden zich ver verheven voelen tov medemuzikanten. Van die liedjes waar ieder lid in de song even zijn dingetje moet doen. En dan vaak van die moeilijke loopjes of lastige drumritmes ofzo. Kortom, muziek wat gemaakt wordt met een veel te serieus uitgangspunt.n Haalt de ziel uit muziek.
 
Het genre muziek waarin heel de tijd gezongen moet worden, mij interesseert alleen muziek. Geen zang.
 
Zo van die tv programmas als de voice waar de wanna be bekende vlaming jury speelt voor n fake net ontdekt artiest.
En alles waar de stem de muziek irritant maakt. Domme nederlandstalige teksten waar ik " uit mijn oren groeit een prei" op kan rijmen.
Wim Soutar of zoiets, natalia, die bende. Gelukkig ken ik niet meer namen. :okdan::okdan:
 
U vraagt, wij draaien:

Het echte dieptepunt van alle muzieksoorten vind ik reggae. Ik ga me letterlijk naar voelen als ik dat hoor. :r
Moderne house/techno is meestal ook behoorlijk klote. Maar nog niet zo erg als Nederlandstalige hiphop :r
En dan van die singer-songwriters met alleen een akoestische gitaar die zogenaamd gevoelig gaan doen. Gatver :r
O ja, wereldmuziek is meestal ook heel kut. :r

Maar verder heb ik een brede smaak hoor 8o)
 
Alle geluid (kan ik dan weinig muziek noemen) waarin oeverloos geschreeuwd wordt, en overstuurd scheurgitaarlawaai ten gehore wordt gebracht...
Nederlandstalige en Franstalige hiphop.... gewoon teveel woorden persen in een zinnetje.
En, wat tegenwoordig een nieuwe trend blijkt te zijn: de singer/songwriter zielige bandjes met vooraan een pathetische zanger/es...

Cheers,
Exo. :mega:
 
violendiaree , smartlappen. (met de nadruk op lappen), onnodige beukende herrie om stoer over te komen...speedcore en erger bv , van die reppokleppo mannetjes ,en andere schreeuwlelijkers (beastieboys prodigy.. (hou toch eens je waffel), van die sinterklaasliedjes reggae..(do you feel irit rastsa mannnnn.. waar heb ik nou mijn joint neergelegd) en dan nog de meeste van die 3 accoorden gitaar lowlands bandjes
maar uiteindelijk is er van bovengenoemde stijlen altijd nog wel ergens een behoorlijk nummer terug te vinden..
 
Mijn smaak is heel breed, maar speel:
Jazz (m.u.v. enkele sub-fusion genres), cabaret (zang), Franse chansons, Nederlandse volksliedjes (Altijd is Kortjakje ziek, Daar was laatst een meisje loos, enz.), levenslied m.u.v. Hazes (Frans Bauer, Marianne Weber, Koos Alberts, enz.), schlager (Dennie Christian, enz.), draaiorgel muziek, Thomas Berge, Nick & Simon, Wolter Kroes, Frans Duijts, Xander de Buisonjé, Rene Froger, Jeroen van der Boom, Nielson, 3Js, Rob de Nijs, enz.,

en ik ben direct weg....
 
italo

alsof je Rick astley met een italiaans accent laat zingen

het klinkt ook echt alsof het voor 12jarigen is gemaakt

afijn, gruwel dus

Hahaha. Zelf erg fan van Italo maar "Rick Astley met een italiaans accent" is wel een goeie omschrijving :P

Zijn het alleen de vocals die je irriteren?

:dj:


Mijn grootste irritatie (maar ik probeer het gewoon heel erg te ontwijken): EDM a la Swedish house maffia, Martin Garrix etc.
 
Last edited by a moderator:
Nee het is de hele Stock Aitken en Waterman maar dan amateur Rimini vibe die me echt tot in de vezels irriteert. Toen al, altijd ruzie met de italomannen. Overigens ook met de gehele Ben Liebrand-afdeling, daar zit wel wat overlap natuurlijk, maar dan met hondeblaf melodietje en een rappende Alf.

GRUWEL!
 
haha mijn muzieksmaak lijkt veel ruimer dan die van jullie. Ik sterf niet van reggae draaiorgels of gillende mannen en rammende gitaren. Als 't goed gedaan is...
Heb vaak genoeg Nick & Simon en Hazes moeten draaien voor publiek. Ik vind Natalia enz erger haha
Voor mezelf draai ik dat soort spul echt nooit nooit nooit - ik kan er ook niet meer naar luisteren bij 't uitgaan, speelt me echt naar huis al die cliché meezingers die maar blijven terugkomen.
Ik luister momenteel naar CAN en die hebben ook enkele nummers die ik skip. Maar MNM en Q music radio kan ik niet aanhoren. Ik krijg 't al van de presentatoren o mijn heupen (en hier lullen ze véél minder op de radio dan in NL)

Ik prijs zelfs Italo en wordt niet groen van S/A/W
maar dat was natuurlijk omdat ik toen 10 a 14 jaar oud was...
 
Nee het is de hele Stock Aitken en Waterman maar dan amateur Rimini vibe die me echt tot in de vezels irriteert. Toen al, altijd ruzie met de italomannen. Overigens ook met de gehele Ben Liebrand-afdeling, daar zit wel wat overlap natuurlijk, maar dan met hondeblaf melodietje en een rappende Alf.

GRUWEL!

Oooooh, dan sluit ik me helemaal bij je aan. Als je alles wat onder de noemer Italo (Disco) wordt gezet bekijkt, is 99% troep.
 
Mijn smaak is heel breed, maar speel:
Jazz (m.u.v. enkele sub-fusion genres), cabaret (zang), Franse chansons, Nederlandse volksliedjes (Altijd is Kortjakje ziek, Daar was laatst een meisje loos, enz.), levenslied m.u.v. Hazes (Frans Bauer, Marianne Weber, Koos Alberts, enz.), schlager (Dennie Christian, enz.), draaiorgel muziek, Thomas Berge, Nick & Simon, Wolter Kroes, Frans Duijts, Xander de Buisonjé, Rene Froger, Jeroen van der Boom, Nielson, 3Js, Rob de Nijs, enz.,

en ik ben direct weg....

Hier kan ik me wel goed bij aansluiten maar dan niet m.u.v. andre Hazes.
Kan hem niet uitstaan die knakworst vretende zuiplap. Als ik dat hoor ben ik ook meteen weg.
 
U vraagt, wij draaien:

Het echte dieptepunt van alle muzieksoorten vind ik reggae. Ik ga me letterlijk naar voelen als ik dat hoor. :r
Moderne house/techno is meestal ook behoorlijk klote. Maar nog niet zo erg als Nederlandstalige hiphop :r
En dan van die singer-songwriters met alleen een akoestische gitaar die zogenaamd gevoelig gaan doen. Gatver :r
O ja, wereldmuziek is meestal ook heel kut. :r

Maar verder heb ik een brede smaak hoor 8o)
Of ik mezelf hoor praten, op de raggae na dan. Ik ben gek op een goede rant, ha ha. Velen noemen hier genres die ik niet tot muziek reken (smartlappen, wereldmuziek, etc.). Behalve de walg-genres die de rest noemt (Nerder-hop) heb ik persoonlijk een appeltje te schillen met vrijwel alle (commerciële) muziek die de perverse jaren '80 voort hebben gebracht. Je weet wel: van die irritante Top 40 disco (Modern Talking, Madonna, de Dolly Dots, SA&W, etc., etc.). Mijn hele jeugd verziekt. Dank de Heer voor de jaren ervoor en erna. :D

P.S. Hoor nu "What about us" van Pink op de radio. Niet dat het me wat doet, maar commerciële muziek vandaag de dag is zooooooo verschrikkelijk veel beter dan die jaren '80 rotzooi.
 
Back
Top