Pakkende songs (die je raken)

alles van gong heb ik al.. en doe maar iemand een lol ermee die het nog niet kent..
en wat moet ik uitleggen als alles mij hier nu helemaal ontgaat.. druk ik hier op recente berichten dan gaat de pagina teller tot 25.. klik ik op berichten zie ik er opeens 33 waaronder ook de meest recente....
en daar hebben ze een liedje op bedacht...
https://youtu.be/piLsj_K33ug
 
ik klik hier nu op reageer.. waar dit bericht nu dan terecht komt mag joost wetyen/// een geluk voor degene die niet van jazz of ander vaag gefreak houden// dan is het ook moeilijker om het te horen!!!!!!!!
wie was dat ook al weer die niet van jazz hield...
ik hou ook niet van jazz dixie land ed... en dit is ook zo,n extreme uitastap..... avant garde zeuhl ook wel genaamd nou is die invoeg link ook al zoek... https://youtu.be/sy0nDw2hZdI
 
"Why! ..." >>> van het album: Le Roi Est Mort, Vive Le Roi! (uit 1996)

 
Een bekende house klassieker uit 1993, bij velen wel bekend denk ik.




Nielson heeft het over een heel andere boeg gegooid, en dat vind ik veel leuker als wat hij voorheen maakte.

 
Nog steeds een mooi nummer (uit 2014) vind ik, zeker als je er de juiste betekenis aan weet te geven.
Ook de videoclip vind ik mooi...

 
Ik zong "Do-Ther-Tum (Doo Doo Doo)" - samen met mijn gids - toen ik in Zuid-Afrika was, maar het liedje is van de Thaise Reggae band Job 2 Do met Job Bunjob als zanger. Mensen die in Thailand geweest zijn zullen het vast wel kennen.Het was dikke pret om het te zingen, maar erg makkelijk vond ik dat niet.

Het gaat over een man wiens vriendin hem "out of the blue" verlaten heeft. Ze heeft alles achter gelaten, maar ze heeft wel al zijn Bob Marley CD's meegenomen. ;{
Al zijn geld en spullen mogen ze meenemen, maar van zijn kleding, wiet en Bob Marley CD's moeten ze afblijven. Dus hij zegt / zingt: "tam-mai tĕung tam gàp chăn dâai" (vertaald: hoe kun je dit mij aandoen?)



Een andere versie van "Do-Ther-Tum (Doo Doo Doo)" - die een veel kortere speelduur heeft - is:

 
o shit deze topic is er ook nog steeds.. heerlijk door elkaar gehusseld door het nieuwe forum ik kan er geen touw meer aan vast knopen nu.... dan nog maar even een japanse band die ik op ruigoord hoorde spelen en er een nummer van op you tube heb gezet. ..
 
Leuk blieper dat je dat filmpje van die Japanse band geplaatst hebt! :okdan:
 
Het is natuurlijk heel subjectief wat iedereen hier aan muziek plaatst.
Het leuke van dit draadje is denk ik dat je kennis maakt met de muziekkeuze / muzieksmaak van een ander. Dat zal uiteraard niet altijd (geheel) je eigen keuze / smaak zijn, waarmee tegelijk niet gezegd is dat die van een ander niet mooi / goed is.
Ik heb al heel wat liedjes en albums voorbij zien / horen komen die ik - niet kende en - heel mooi vind. En die wil ik dan ook echt graag op cd en/of vinyl hebben.
 
In november jl. kwam van Marianne Faithfull het album "Negative Capability" uit'.
Vooral "They Come At Night" (dat rept over de Bataclan-terreur) vind ik daarvan - met haar doorleefde stem - geweldig! Ze flikt het toch nog maar 'eventjes' op haar 72ste ...

 
Ik hou vooral van het oudere werk van Earth and fire en de laatste lp indertijd vond ik niet geweldig maar dit nummer was toch wel lekker;




De laatste dagen draai ik regelmatig deze en dus wordt het tijd om 'm hier te plaatsen.
Dat effectpedaal wat ie gebruikt met z'n gitaar bij 1.44 wat is dat ook alweer?



Nou zijn we weer helemaal back in time;




Frank Marino, die spacy sound van 'm blijf ik geweldig vinden




En als we dan toch aan het spacen zijn dan kan Lemmy er ook nog wel bij;

 
Laatst gewijzigd:
peter blegvlad uit de canterbury scene (henry cow, slap happy) heeft een aantal solo platen gemaakt die behoorlijk wisselend zijn.. klote nummers wisselen elkaar af met geniale nummers deze bv hier laat hij door middel van dit lied horen hoe je snel en makkelijk van je vrouw af kunt komen
 
en als we dan in de ridder sfeer zitten halen we het verhaal van king arthur en zijn ridders van de ronde tafel er ook maar weer eens bij maardan in de 2020 versie..
who pulled out this brexit from this land and evil is rhe true born disaster of all brittain..


 
Back
Top