aanschaf nieuwe Integra-7

dorrus

Stamgast
Lid sinds
14 november 2004
Berichten
177
Ik zit te denken een nieuwe Integra -7 , maar zou het toch wel erg shit vinden wanneer Roland twee mnd later met een nieuwe Integra-8 uitkomt.8)
ik ben er al langere tijd uit omdat ik als rock-gitarist mijn heil zocht, maar nu ik genoodzaakt ben te stoppen met meer dan 65db Volume door een zware tinnitus en stevig gehoorverlies, wil ik mijn toetsen weer gaan oppakken en mijn home-studio gaan updaten, ik moet toch iets.=(
het is al weer 5 jaar geleden dat Roland uitkwam met de integra, en rekening houdende met mijn niet onbeperkte spaarvarken wil ik graag de juiste keuze maken,
Wat denken/weten jullie? Komt Roland binnenkort met een nieuw model uit?
 
Wie zal het zeggen ... Ik heb zelf nog geen geruchten gehoord en voor zover ik weet is er ook niets door Roland aangekondigd of zelfs maar een hint gegeven op dat gebied. Maar je weet het nooit niet...
 
De wens voor een Integra 8 was er bij velen al 2 jaar geleden, maar er is zover ik weet nog niets over bekend. Maar dat kan morgen zomaar anders zijn...

Maar je zou eventueel ook - voor tijdelijk - de aanschaf van een Roland XV-5080 kunnen overwegen. Die zijn - zonder expansie waveboards - te koop voor ca. 400 euro. Dan ruil je 'm later in voor een Integra 8 (als die er mocht komen). Bedenk daarbij dat de Integra 7 ook (nog) tekortkomingen heeft (die verbeterd zouden kunnen worden). En dan hou je voorlopig ook nog even 1200 euro (= 1,6k - 0,4k) in je portemonnee.
 
die 5080 is een relikwie man. Integra 7 is zijn geld gewoon waard, zeker 2e hands, super veel presets en remote (vst/au)editors. Die ouwe xv en jv series zijn erg spartaans.
 
Zit de Fantom XR module qua tijdlijn niet tussen de XV-5080 en de Integra in? Ik heb zo'n Fantom-XR gehad en die klinken ook erg goed. Kost gebruikt ongeveer 300 euro. 8)
 
die 5080 is een relikwie man. Integra 7 is zijn geld gewoon waard, zeker 2e hands, super veel presets en remote (vst/au)editors. Die ouwe xv en jv series zijn erg spartaans.

Waarom"spartaans:" ? het merendeel van de xv5080 is letterlijk gekopieerd naar de Integra-7. ,Misschien is de aanschaf van een gebruikte 5080 misschien niet de goede keus, de beste sounds staan naar mijn persoonlijke mening op de expansionboards, koop je een gebruikte xv5080 en enkele gebruikte boards dan ga je al snel richting een 2dehands Integra. Wat dat betreft kan ik het begrijprn.

Vroeger had ik een Juno 60, de opvolger : een juno 106, had meer mogelijkheden, maar klonk echt een stuk minder.,Daarna kwam de Alpha jumo. weer meer mogelijkheden maar opnieuw klonk hij minder dan de Juno 106. Die Spartaanse synths waren zo slecht nog niet ;)
 
Waarom"spartaans:" ? het merendeel van de xv5080 is letterlijk gekopieerd naar de Integra-7. ,

Nou, omdat zoals ik al zei. er voor de integra hele mooie AudioUnit of VST editors zijn. Je kan daarin alles aanpassen kwa engine, fx, outputs en SRX kaartjes inladen. je kan 4 expansions inladen naast de vele interne presets. De klank is wat mij betreft de beste van hee de JV/XV series en je heb niet zo gaar LCD scherm, maar een mooie Oled. Maar ik heb de unit zelf sinds installatie niet meer bedient, alles via remote editors dus. Ow en 16 x FX naast de 2 global FXs erin.

Ik zou er echt niet aan moeten denken om zon JV of XV bakbeest neer te zetten. Ik heb ze gehad, maar de integra7 is gewoon een niveau hoger.

Gewoon doorsparen, zou ik zeggen, maar dat moet je zelf weten uiteraard.
 
Ja, doorsparen voor (/wachten op) een Integra-8 met een verbeterd effect DSP board, met een veel betere reverb en routing. Dat is nl. het grootste minpunt van de Integra-7. En dan voor tijdelijk een XV-5080 óf een gebruikte Integra-7 kopen. Met extra expansieboards (voor de XV-5080) komen de prijzen idd wel dichter naar elkaar toe, je zal daarom even moeten uitrekenen wat de beste keuze voor je is.

Maar ik begrijp dorrus wel, ik zou er ook van balen als er een Integra-8 op de markt komt (nadat je net een nieuwe Integra-7 gekocht hebt). En zoals hij ook aangeeft is zijn spaarvarken niet onbeperkt.

Logisch dat je de Integra-7 na installatie niet meer bediend (vanaf het frontpaneel), dat is nl. niet of nauwelijks te doen. Een drama zeg maar! Maar gelukkig zijn er idd (goede) remote VST editors.

Ik heb altijd gevonden dat Yamaha de meest realistische akoestische sounds leverde, maar met de "Supernatural" akoestische klanken van de Integra-7 heeft Roland de achterstand op Yamaha wel een beetje ingehaald. Maar voor de "Supernatural" akoestische klanken hoef je niet per se een Integra-7 te kopen. Kontakt (van NI) i.c.m. een moderne sample library is nl. veel krachtiger dan een setup met de Integra-7. Opmerkelijk: Er zijn mensen die hun Integra-7 verkopen maar hun XV-5080 houden. De XV-5080 is gebouwd als een tank, en dat kun je denk ik niet van de Integra-7 zeggen.

Veel verschil in sound - m.u.v. de "Supernatural" akoestische klanken - is er m.i. niet tussen een XV-5080 en een Integra-7. Er is wel een verschil in het aantal (virtuele) uitbreiding slots, de XV-5080 heeft er 8, de Integra-7 'slechts' 4.

Mijn voorkeur gaat naar de Integra-7/8, maar met een XV-5080 is het ook prima werken (en zeker als het maar voor tijdelijk is).
 
Laatst gewijzigd:
Dank jullie voor de antwoorden en het meedenken. Ik heb ik het verleden een xv5080 gehad en was van mening dat het een zeer gebruiksvriendelijke module was, de beste sounds kwamen naar mijn mening niet uit het standaard fabrieksarsenaal ,maar van de expansionboards. De mogelijkheden van moderne apparatuur neemt met bijna elk nieuw model toe maar dit is vaak niet het geval wat gebruiksvriendelijkheid en kwaliteit betreft en dat was met de 5080 dik in orde.Ik zie de wat oudere instrumenten persoonlijk niet als achterhaald, in de tijd dat de xv5080 net uitkwam werd er ook al goede muziek mee gemaakt, dus dat moet nog steeds kunnen nietwaar?
Ik heb inmiddels een VST pakket aangeschaft, "Native Instruments Komplete 11" werkt erg makkelijk in Cubase, erg goede geluiden ook behalve, de piano's die echt minder dynamisch en overtuigend zijn dan mijn Motif Xs8. Wel wat last van latency met het Kontakt pakket, maar ik kan weer even vooruit.
En wie weet zet ik er later dit jaar dan een nieuwe Integra-8 bij ;)
 
Jaren geleden heb ik een Motif gekocht van iemand die in een Boogiewoogie band speelde. Hij had 'm speciaal voor de piano's gekocht omdat hij die zo goed vond. Hij zweerde bij Yamaha. Ik heb 'm nog steeds... Vrijwel iedereen die z'n Motif verkoopt heeft later spijt.

Komplete is van grote waarde in een muziekstudio. Ik gebruik er een Komplete Kontrol S keyboard bij en ik ben daar best tevreden over. En steeds meer niet NI VST plug-ins kunnen er mee worden bediend. Goedkoop zijn deze controllers niet...helaas.
https://www.native-instruments.com/en/products/komplete/keyboards/komplete-kontrol-s-series

Vintage instrumenten van begin jaren 80 (of eerder) zijn niet (altijd) betrouwbaar (meer). Die kunnen je plezier in muziek maken aardig bederven. Maar er zijn maar weinig nieuwe instrumenten die net zo goed klinken als toen (vind ik). Een mix van oude en nieuwe apparatuur (analoog, digitaal en hybride) is het beste vind ik (en het liefst betrouwbaar en 100% functioneel). En uiteraard dit in combi met VST software (stand-alone, VST, AU, AAX).

Voor een nieuwe "all-in-one" Roland geluidsmodule is denk ik nog wel voldoende belangstelling. Maar of die Integra-8 er ook daadwerkelijk gaat komen is natuurlijk nog wel even de vraag?!
 
Nou, de Integra-7 is er inmiddels, geweldig apparaat, nou nog als vst zien in te stellen in Cubase9 , is makkelijker gezegd dan gedaan voor een oude knar als ik...
Ontzettend veel goede geluiden maar de piano's zijn naar mijn mening toch echt minder dan de Native Instruments Grand piano's, In ieder geval heb ik dat pakket dus niet voor niks gekocht..
 
is het display van jullie integra ook zo washed out als het contrast/brightness boven de 10 staan ?
 
Klopt, maar de mijne staat op 4 voor een strak beeld dus geen probleem voor mij
 
hoe strak staat die rotary dial van jullie integra ?
Bij mij zit er eigenlijk best wel wat wobble op , ik kan hem ook wat heen en weer bewegen .;zit dus niet echt muurvast , beet je off-axis
Ik heb hem namelijk 2de-hans gekocht , en ben er nu toch wel al zo een 3 tal weke non-stop mee aan de slag .
Alle edits gebeuren via het frontpaneel , en begin in de pcm engine meestal met een initialized patch, dus die dial heet al heel wat rondjes gedraaid .
Oook heel weing info te vinden over de gebruikte onderdele ( encoder etc...) , ik zou toch wel een voorraadje willen inslaan .
Zien er hetzelfde uit als op de fantom g , en de vsynth gt ...maar of het daadwerkelijk dezelde encoders zijn .;I don't know

Als iemand wat info heeft , let me know
 
hoe strak staat die rotary dial van jullie integra ?
Bij mij zit er eigenlijk best wel wat wobble op , ik kan hem ook wat heen en weer bewegen .;zit dus niet echt muurvast , beet je off-axis


Als iemand wat info heeft , let me know

Hey Lange gast
Ik denk dat je je onnodig zorgen maakt. Mijn Integra is spiksplinternieuw en heeft nog geen 5 uur aangestaan. De rotary knop heeft nog geen 50 omwentelingen gemaakt en ja, wanneer ik op de randen druk gaat hij stevig aan de wobble ; Niks aan het handje dus
 
Ja, doorsparen voor (/wachten op) een Integra-8 met een verbeterd effect DSP board, met een veel betere reverb en routing. Dat is nl. het grootste minpunt van de Integra-7. En dan voor tijdelijk een XV-5080 óf een gebruikte Integra-7 kopen. Met extra expansieboards (voor de XV-5080) komen de prijzen idd wel dichter naar elkaar toe, je zal daarom even moeten uitrekenen wat de beste keuze voor je is.

Maar ik begrijp dorrus wel, ik zou er ook van balen als er een Integra-8 op de markt komt (nadat je net een nieuwe Integra-7 gekocht hebt). En zoals hij ook aangeeft is zijn spaarvarken niet onbeperkt.

Logisch dat je de Integra-7 na installatie niet meer bediend (vanaf het frontpaneel), dat is nl. niet of nauwelijks te doen. Een drama zeg maar! Maar gelukkig zijn er idd (goede) remote VST editors.

Ik heb altijd gevonden dat Yamaha de meest realistische akoestische sounds leverde, maar met de "Supernatural" akoestische klanken van de Integra-7 heeft Roland de achterstand op Yamaha wel een beetje ingehaald. Maar voor de "Supernatural" akoestische klanken hoef je niet per se een Integra-7 te kopen. Kontakt (van NI) i.c.m. een moderne sample library is nl. veel krachtiger dan een setup met de Integra-7. Opmerkelijk: Er zijn mensen die hun Integra-7 verkopen maar hun XV-5080 houden. De XV-5080 is gebouwd als een tank, en dat kun je denk ik niet van de Integra-7 zeggen.

Veel verschil in sound - m.u.v. de "Supernatural" akoestische klanken - is er m.i. niet tussen een XV-5080 en een Integra-7. Er is wel een verschil in het aantal (virtuele) uitbreiding slots, de XV-5080 heeft er 8, de Integra-7 'slechts' 4.

Mijn voorkeur gaat naar de Integra-7/8, maar met een XV-5080 is het ook prima werken (en zeker als het maar voor tijdelijk is).

Toch maar eens een paar onjuistheden rechtzetten
De integra is evengoed als de xv 5080 robuust gebouwd , identiek dezelfde drukknoppen ( met uitzondering van de transparante ringled knopjes ) , alsook een metalen behuizing , m.a.w. de integra is built like a tank .
Je ander argument dat de xv 5080 acht expansion kan laden , 4 srjv cards en 4 srx cards , en aangezien het merendeel van de srjv cards terug te vinden zijn op de srx cards maakt dit niet echt veel verschil .
Komt nog bij kijken dat de meeste xv5080 problemen krijgen omdat de unit constant HOT loopt ..lees hier
https://www.gearslutz.com/board/ele...-xv-5080-quot-static-noise-quot-solution.html

Een tweedehands xv 5080 met de best srx cards kost je al gauw evenveel als een tweedehands integra .
 
Inmiddels geen integra 8,in de verte te bespeuren.(misschien de musikmesse aanstaande?).Ik vind dat de supernatural synth tones een zeer krachtig wapen van de integra is.Je hebt honderden pcm synth waveform aan boord,door middel van een editor via de Ipad te programmeren,maak je honderden sounds van klassiek,digitaal,vooral de JP-8 pads alleen al vind ik de 7 alleen al de moeite.
 
't Zou leuk zijn als er een Roland Cloud versie van komt, de hardware heeft in dit geval toch vrijwel 0 toegevoegde waarde (tenzij je een nostalgische kick krijgt van het gevoel een oude videorecorder te programmeren via de frontend) en je hebt meteen je sounds en editor in je DAW zitten.
 
Back
Top