Hulp gevraagd bij overzetten samples W30 naar PC

rick8245

Stamgast
Lid sinds
13 november 2009
Berichten
288
Locatie
biddinghuizen
Ik heb een Roland W30 overgenomen met daarbij een heleboel diskettes met samples.
En daar ben ik zeeeeeeeer tevreden over.

Graag zou ik deze samples over willen zetten naar CD of naar een PC zodat ik ze ook kan gebruiken in andere software.

Weet iemand hoe ik deze (voor Windows) vreemde formaten kan overzetten naar PC formaat (bijv. wav, aiff, NKI , rx2 ).


Alvast hartelijk dank voor het meedenken.
 
Last edited by a moderator:
Is met een w30 erg lastig
Sowieso blinken de roland samplers niet uit in compatibiliteit
Lijkt me vrij ondoenlijk eigenlijk
? Gewoon via audio out en dan opnemen en opnieuw loopen
Herinner me heel vroeger in kontakt wel eens w30 disks te hebben geimporteerd, heb ze toen eerst in s760 ingeladen en via die naar kontakt.
Andere optie was via s550 en dan via scsi naar oude versie van peak
 
Indien beide kanten SDS (Sample Dump Standard) ondersteunen zou je wellicht via MIDI (gaat overigens niet snel) de boel over kunnen zetten...

JurgeN
 
W30 ondersteund geen sysex sample dump ( als enige van de s sampler serie..), typisch roland
Gaat wel als je ze saved als s50 formaat en dan middels s330/550 of s50 sampler overstuurd, of importeert in de s760 die vrijwel alles van roland eet van tot die tijd ( en die in kontakt etc kan worden geimporteerd
 
Zijn de disks wel met een pc te lezen? Als je gewoon bestanden ziet staan op de floppies kan het nooit heel ingewikkeld zijn om het bestandsformaat uit te vogelen en een scriptje te schrijven dat er iets gangbaars van maakt. Lijkt mij wel een leuke uitdaging.
 
daar zijn veel mensen vroeger al vaak mee bezig geweest. lukt zo niet
"don't underestimate roland"
 
Ik ben eigenwijs.
Heb ondertussen dit gevonden. Een hele hoop W30 samples om mee te oefenen.
http://gamelay.usami.com/~netboy/w30/sites/w30.msoft.it/

Blijkbaar gebruikt roland inderdaad geen FAT12 as filesysteem op de floppies. Maar gelukkig is dat probleem al opgelost, er is een tooltje (sdisk) om schijfjes te lezen en als disk images op te slaan. Kan je je floppies in ieder geval backuppen.

daar zijn veel mensen vroeger al vaak mee bezig geweest. lukt zo niet
"don't underestimate roland"
 
Na een middagje rommelen heb ik een stukje Python geschreven waar ik samples mee uit de files kan halen die op de site uit mijn vorige post staan. Volgens mij moet je met dat sdisk (ook van die site) W30 diskettes als deze files kunnen saven. Laat maar even weten als je dit wilt proberen.
 
Toch maar even een oude discussie her oproepen, Zijn die Roland W30 Samples ook niet te converter naar bijvoorbeeld Soundfont ? (Waar al heel veel Samples in te vinden zijn)
Aangezien sunny pedaal schrijft "daar zijn veel mensen vroeger al vaak mee bezig geweest. lukt zo niet "don't underestimate roland". Ik vind regelmatig op MP veel W30 te koop aangeboden, maar ik twijfel er aan om deze aan te schaffen.
 
Nee
een s760 vind ik de beste oplossing
die converteerd alle roland naar s760 waarna je ze bv in kontakt kan inlezen
andersom niet
w30 kan ook s50 en s550 lezen
 
Back
Top