blofeld vs Nord lead 1

hostillis

Nieuwkomer
Lid sinds
30 november 2014
Berichten
7
Locatie
Den Haag
Hi allemaal!

Ik ben nieuw geregistreerd, maar ben al langer fan van dit forum, en nu zit ik er aan te denken mijn
Nord lead 1 te verkopen voor een Waldorf Blofeld.

Nu wilde ik graag van jullie horen wat jullie mening daarover is.
Ik maak voornamelijk ambient en darkpsy, maar wil het vooral voor ambient gebruiken.
De reden waarom de Blofeld voor mij in aanmerking komt, is omdat hij compact is en aangezien ik over een
tijdje naar het buitenland verhuis, makkelijker is om mee te nemen.
Ik ben mij bewust wat voor een super synth de NL is, maar heb ook wat zeer indrukwekkende
dingen van de blofeld gehoord. Dus ik wilde graag jullie mening horen over de beide synths met elkaar vergeleken.

Alvast bedankt :)
 
Ok super, daar kan ik wat mee :) Knopjes draaien is inderdaad een mooi pluspunt, maar je kan Blofelds parameters ook via midi besturen, dus dat geeft ookal wat meer vrijheid. Maar dat wat je zegt klopt wel, die uitgebreide modulatiemogelijkheden spreken mij ook erg aan :).
Thx voor je reactie.
 
Yep maar bedenk wel dat de blofeld engine een van de meest uitgebreide synth-engines is die er bestaat. Je zou honderden knoppen nodig moeten hebben om alles te besturen. Eigenlijk is het handiger om largo te gebruiken als je het toch in een DAW wil gebruiker, dat is de vst versie die nagenoeg hetzelfde klinkt en kan. Maarja is minder sexy dan hardware he :)
 
Tipje om wel meer hands te editten op de blofeld: stereoping controller eraan hangen. Is op alle rack waldorfjes ook geen overbodige luxe.
En ik vind de blofeld toch net iets beter klinken dan de largo.
 
Back
Top