Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Inderdaad, dit is een inmiddels 15 jaar oud syrincs setje. Ik heb ze in die 15 jaar nooit helemaal open durven draaien zo hard gaat het :D:D.

owkee! haha :D Het hoeft mokerhard te gaan maar een beetje kunnen knallen is wel lekker afentoe. :) Zag een tweedehands setje bij mij in de buurt te koop en ga ik zaterdag afhalen.. ben benieuwd! :)
 
Vanmiddag het syrincs setje opgehaald.. klinken erg goed!! Alleen sub gaat niet veel verder door onder de 40hz. Wel heel veel power idd. :D
Ik had van die microfoonstandaards op een metalen plaat gekocht van K&M waar ze standaard oppassen maar er staat op de vloer overal weer wat in de weg waardoor ik het nu niet dichter bij de het klavier kan plaatsen.. voor nu ben ik wel tevreden.. :)

IMG_20200913_202155.jpg
 
Thanx.. :) Ja midi enzo opnemen gaat prima maar ben nog aan het zoeken qua audio interface(s). Net de X18 van Behringer gekocht.. 'n iPad mixer die tevens audiokaart is.. Top fx!! Daarin kun je ook die Urei La2a als insert gebruiken, klinkt super.. maar ik vind de mic pre-amps toch wel minder in vergelijk met wat ik had... Ga nu de Audient iD14 proberen.. schijnt top te zijn qua pre-amps.. maar nog ff testen.. De oude interfaces kreeg ik door de zoveelste w10 update niet meer aan de gang.. wel balen maar ja.. zo gaan die dingen..
 
Waarom niet gewoon een externe pre-amp voor mics?
ik gebruik de mic en instrument pre-s in mijn motu ultralites bijna nooit meer. Als ik dat met mijn adl600 of de pres uit de sony mx-p42 vergelijk heeft dat weinig zin.
Want die hebben een stuk meer distortion en een heel stuk minder gain.
 
Nog ff getest.. en 'n beetje EQen.. erg lekker setje toch wel.. :) sub lijkt wat 'boomy' rond de 80hz.. maar een dipje daar een wat oppeppen onderin.. en whoot... :D
Dit trackje zit wel lekker sub in vind ik zelf.. laagste noot (Cis) verderop zit op 35 hz.. sowieso zijn die RnB sinus basjes altijd lekker om je sub te testen.. 8)

 
Waarom niet gewoon een externe pre-amp voor mics?
ik gebruik de mic en instrument pre-s in mijn motu ultralites bijna nooit meer. Als ik dat met mijn adl600 of de pres uit de sony mx-p42 vergelijk heeft dat weinig zin.
Want die hebben een stuk meer distortion en een heel stuk minder gain.

Ja.. misschien moet ik dat ook doen.. maar had gehoopt op wat compacters.. :engel: Die Audient is dat wel iig.. De UA LA610 die ik heb is zo ontzettend groot en heavy.. moet ff kijken waar ik dat ga plaatsen dan... toch maar een rackje neerzetten dan.. Ik wilde het hier wat minimaler houden qua spullen maar je sleept toch telkens weer wat naar binnen.. :D

Wel interessant.. die Motu pre-amps.. dat is toch niet heel verkeerd lijkt me.. ik heb ook nog zo'n ouder Sony tafeltje.. die pre-amps klonken ook prima eigenlijk.. tja.. dat wordt een rackje dus..
 
Wel interessant.. die Motu pre-amps.. dat is toch niet heel verkeerd lijkt me.. ik heb ook nog zo'n ouder Sony tafeltje.. die pre-amps klonken ook prima eigenlijk.. tja.. dat wordt een rackje dus..

Die op de Ultralite MK3 zijn een stuk beter dan op de MK1. Maar als je daar een sm57 op zet haal je toch meer ruis mee naarboven.
Ik ben ook aan het opruimen om het wat minimaler te krijgen. :D
Als je geluk hebt heeft je sony mpx tafel direct outs. Dan kun je die pre-amps eens proberen.
 
Ik heb een SRP-V110.. die heeft zeker direct outs.. Ook nog een huge MXP2900 en oudere Tascams.. klinken ook super maar het is zo groot en log allemaal. Ga toch eerst nog ff met die Audient testen.. zocht eigenlijk ook iets voor aan m'n laptop wat compact is.. dit kastje is super compact. :) Scheelt weer op de desk.. reviews zijn ook lovend over de pre-amps..
 
Nu dan ook maar eens een foto van mijn hokkie, ben tenslotte al 17jaar lid:D
 

Attachments

  • IMG_1304.jpg
    IMG_1304.jpg
    39,9 KB · Bekeken: 132
Mooie plekje zo met fijne gear...waar blijft de tijd. Ik ben ook 17 jaar lid...weet nog dat ik mij aanmelden...toen nog vanaf zolderkamer bij mijn ouders. Met mijn eerste synth: de CS6x
 
Mooi hokkie hoor :okdan:

Thanks

Mooie plekje zo met fijne gear...waar blijft de tijd. Ik ben ook 17 jaar lid...weet nog dat ik mij aanmelden...toen nog vanaf zolderkamer bij mijn ouders. Met mijn eerste synth: de CS6x

Thanks:okdan: toffe synth de CS6x

2 laatste perfect productie-afgestemde setups.

ja, als we dan toch naar de zolder gaan, moet er ook wel wat gebeuren natuurlijk. Al blijft het meestal bij een beetje pielen:D
 
Bijna kerst
 

Attachments

  • 20201024_175715.jpg.jpeg
    20201024_175715.jpg.jpeg
    33,2 KB · Bekeken: 111
  • 20201024_180658.jpg.jpeg
    20201024_180658.jpg.jpeg
    33,4 KB · Bekeken: 111
  • 20201024_180759.jpg.jpeg
    20201024_180759.jpg.jpeg
    40,7 KB · Bekeken: 111
  • 20201024_153703.jpg.jpeg
    20201024_153703.jpg.jpeg
    43,2 KB · Bekeken: 109
  • 20201024_181239.jpg.jpeg
    20201024_181239.jpg.jpeg
    79 KB · Bekeken: 112
Vanmiddag het syrincs setje opgehaald.. klinken erg goed!! Alleen sub gaat niet veel verder door onder de 40hz. Wel heel veel power idd. :D
Ik had van die microfoonstandaards op een metalen plaat gekocht van K&M waar ze standaard oppassen maar er staat op de vloer overal weer wat in de weg waardoor ik het nu niet dichter bij de het klavier kan plaatsen.. voor nu ben ik wel tevreden.. :)


Wow vetjes :halleluja:halleluja:halleluja
 
Dit was mijn studio afgelopen weekend:

Tf84zZG.jpg


Rechts m'n 12 channel (kan nog uitbreiden naar 16) mixer met mutes en vooralsnog 1 pre-fade send (kunnen er 3 worden in huidige config).
Midden een simpele mono subtractive synth. dan een karplus strong patch, hele sequencer sectie met paar drum voices. En onderlangs lopen er "patchbays" met ook transport control (die witte lijnen, naar centrale clock, global reset voor alle sequencers en een 3e lijn waar ik nog geen doel voor heb :P).
 
Back
Top