Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Cool die soundcraft mixer,een goede raad: recap de voeding van die mixer,de voedingen van alle soundcrafts (ook de latere als de Delta reeks) zijn bekend om stuk te gaan,ze zijn allemaal op kantje/boord berekend.

OK thnx voor de heads up! Ik ben alleen zelf echt geen elektrotechnicus, dus dan moet ik toch eerst maar eens op zoek naar iemand die dat kan. Ik ken wel iemand, maar of die daar zin in heeft....
 
Mooie opstelling! Alleen die muis zou zo niet werken voor mij, die moet verder naar achter kunnen. En het behangpapier daar kunnen we ook over discussiëren. :D
 
En Fifth Bot - die adams daar geil ik al jaren op :)

Ja die Adams, dat is denk ik toch wel de allerbeste investering die ik gedaan heb, die zijn echt fantastisch! Is ff slikken qua geld, maar hier ga ik denk de rest van mijn tijd wel mee uit de voeten kunnen :D.


werkt dat voor je, maschine naast Ableton

Wat betreft Maschine, dat is echt zo'n fijn en diep apparaat, die is echt onmisbaar in mijn workflow, zowel voor al mijn percussie, maar de laatste tijd (sinds ik de MK3 met interne geluidskaart heb) ook steeds meer voor op de bank als scratch pad. Ik maak geen gebruik van songmode, uitsluitend van pattern mode.

Maschine icm Ableton, daar heb ik wel even over gedaan hoe dat nou het beste werkt, en dat is zeker niet obvious. Inmiddels heb ik een workflow uitgedokterd die voor mij goed werkt. Komt er op neer dat ik een drumrack met een specifieke midi routing in place heb. Dan maak ik mijn pattern in Maschine zelf, en vervolgens doe ik een export van alle individuelen sounds als aparte WAVs. Die importeer ik dan weer in Ableton, waar ik een template heb gemaakt: 16 tracks, die gegroupeerd en op de group/bus track dan een aparte instantie van Maschine voor de FX. Ik importeer dan dus een loop van 8-16 maten en vervolgens werk ik verder geheel met audio tracks, geen midi noten shit dus in Ableton (kreeg dat gewoon niet lekker voor elkaar).
Mocht je tzt daar behoefte aan hebben, geef maar een gil, dan kan ik je wel een Ableton voorbeeld project sturen met een default setup.

Edit: ow wacht, ff vergeten dat je zelf eigenlijk liever niks doet met DAWs, nou ja als iemand anders er behoeft aan heeft....
 
Maschine icm Ableton, daar heb ik wel even over gedaan hoe dat nou het beste werkt, en dat is zeker niet obvious.

Ik gebruik de .ADG file uit deze post: https://www.native-instruments.com/...to-ableton-live-dumracks.325737/#post-1717439

Simpelweg op een track in Live slepen, en je hebt een Drumrack waarmee je Maschine aan kunt sturen en sequencen vanuit Live (dus ook met de Push bijvoorbeeld). Eventueel de plugin openen om sounds te veranderen of fx instellingen te doen etc. Werkt erg goed. Ik was nooit fan van de Maschine workflow (met name sequencing), maar wel van de geluiden. Dit is een mooie 'best of both worlds' oplossing.

Sorry voor off topic :D
 
Mooie opstelling! Alleen die muis zou zo niet werken voor mij, die moet verder naar achter kunnen. En het behangpapier daar kunnen we ook over discussiëren. :D

Thnx!

Die muis zit wel iets voorbij het toetsenbord hoor, niet zo goed te zien op de foto misschien, maar op deze pagina is een andere hoek waarin je het wat beter ziet: https://www.synthforum.nl/forum/alg...ex-recording-studio-xix?p=3693972#post3693972

En over het behang hoeven we het niet te hebben hoor, die vind ik zelf spuuglelijk :D. Die gaat er zeker nog vanaf, misschien zelfs dit jaar, maar aan dat project zit iets meer aan vast (verplaatsing van een kastenwand die je op deze foto's niet ziet).
 
Kon toch maar niet wennen aan alles op een rij ... Nu maar eens de "U" proberen.

studio2020.jpg
 
Laatst gewijzigd:
...


Mocht je tzt daar behoefte aan hebben, geef maar een gil, dan kan ik je wel een Ableton voorbeeld project sturen met een default setup.

Edit: ow wacht, ff vergeten dat je zelf eigenlijk liever niks doet met DAWs, nou ja als iemand anders er behoeft aan heeft....

Ik heb Ableton en maschine 1 en MKIII hoor. mijn goed voornemen dit jaar is om maschine te herleren. Omdat ik hoop dat ik dan toch plezier kan hebben in een soort van ext synth sync daw met 't handige van Maschine en opnemen multitrack in Ableton. Maar vermoedelijk moet dan gans de midi patchbay weer ondrsteboven zodat de huidige workflow vastloopt; been there done that before (leverde helemaal niks op trouwens toen)
Ivm dat slecht gedoe met midi ga ik 't dan koppig proberen via ext clock (E RM denk ik) - ai bedenk net dat een tr707 bijvoorbeeld vertikt bij start stop start vanaf maschine op de eerste stap te beginnen, net zoals n boel andere drumbakken trouwens; Ik had dat gevraagd als bug fix/ request bij NI maar of 't ooit erdoor komt...
 
Wel WOLF ziet er SCHITTEREND uit man, is die 240 nog origineel of hier en daar een printbaantje gesneden? Mijne is nog origineel momenteel.

Thx klinkske,
Mijn 320 is volgens nog steeds origineel tenzij de vorige eigenaar hem al eens open gevezen had... .
Wel een zeer leuke tafel en toch zeer compact:okdan:.

Kon toch maar niet wennen aan alles op een rij ... Nu maar eens de "U" proberen.
Lekker handzaam toch8~.
 
Von Naphoven een erg mooie studio. Mooi overzichtelijk. Voor mijn gevoel zal zo een u wel moeten werken, of je moet op hetzelfde moment op een synth aan de linker en rechterkant willen spelen
 
Von Naphoven : Mooie werkplaats. Een U-vorm werkt inderdaad veel beter als je op verschillende keyboards tegelijkertijd wil spelen. Andere optie is nog een vierkant, maar dat moet ook binnen de mogelijkheden van het vertrek blijven. Hoe dan ook denk ik wel dat je heel veel plezier in jouw hobbyhok beleeft :okdan:.

:doei:

Danny
 
20200209_231716.jpg
lang bezig geweest om alles met 1 knop aan te krijgen.
nu eindelijk klaar. Maar geen spulen meer kopen want in mijn slaapkamer een drumkit en wat gitaren aan de muur moet to toch voldoende zijn.
 

Attachments

  • 20200209_231716.jpg
    20200209_231716.jpg
    38,6 KB · Bekeken: 103
Kon toch maar niet wennen aan alles op een rij ... Nu maar eens de "U" proberen.


Vet zeg, ziet er efficient uit:okdan: heb ook net een halve u gemaakt.
ik houd we liever van een vrij buro waar de computer staat. zodat er eff snel wat op kan en je dingen heen en weer kan schuiven.
probeer nu wel alles aan te sluiten maar met i/o gaat het toch hard.
 
Haha, da's wel allemaal heel geavanceerd. De sfeerverlichting hier bestaat uit een of ander LED prulleke dat ik een keer bij de Lidl heb gekocht voor €3 :D8)
 
Ivm dat slecht gedoe met midi ga ik 't dan koppig proberen via ext clock (E RM denk ik)

Ik heb een combi draaien met Ableton, Maschine MK3 (en Studio One 4).
Als basis gebruik ik Ableton en Maschine in combinatie met een E-RM.
Je kan Maschine in Ableton als VST draaien, maar dan mis je de midi vanuit Maschine. Je kan dan wel intern multi tracken van Maschine naar Ableton.
Ik heb ook Maschine een tijdje standalone in sync laten lopen via E-RM. Je kan dan mooi alles gelijk trekken met sync shift.
Je zit dan alleen weer met je audio vanuit Maschine naar Ableton. Daar moet je dan iets voor verzinnen. Via hardware (out -> in) of via een software matige oplossing.
Je zal er trouwens versteld van staan hoeveel bakken er wel meelopen, maar een paar ms voor of achter en soms all over the place.
Ben zeer tevreden over de E-RM btw.
Als je meer info wilt over mijn ervaringen, dan kan je een PM sturen.

Zal ook eens wat foto's plaatsen.
Heb trouwens wat jaspers rack spul besteld :D
 
Ik ben te dom voor Ableton + Maschine. Ik heb de E RM al gebruikt als standalone om wat te jammen. Is wel tof.
Momenteel heb ik alles (of toch bijna) via midi aanstuurbaar vanuit Maschine (boel dubbele of 3 dubbele kanalen, en maschine ziet maar één UM880, nr 2 ziet ie niet) maar ik denk dat ik daar mee aan de slag ga en dan kan ik wat muten enz on the fly, dat is wel prettig. Enkel die audio routing hé, soms hoor ik de metronoom weer niet, soms midi loops, soms werkt 't masterkeyboard niet, blijft boel gedoe zo met de computer kullen. Ben deze weg in 't verleden al eens ingedwarreld om dan koppig 100% out the box gaan kullen wegens teveel ellende. Maar had ff nieuwe moed :gaap:
 
Plaotjes dan maar: Matrixbrute, Acidlab Miami en Adam monitors erbij.
 

Attachments

  • 87262421_2400226840287758_8157866787602432000_o.jpg
    87262421_2400226840287758_8157866787602432000_o.jpg
    75,7 KB · Bekeken: 99
  • 87323148_2400226883621087_5236153527163682816_o.jpg
    87323148_2400226883621087_5236153527163682816_o.jpg
    80,1 KB · Bekeken: 102
  • 87188635_2400226936954415_6400243810755936256_o.jpg
    87188635_2400226936954415_6400243810755936256_o.jpg
    102,5 KB · Bekeken: 104
Back
Top