Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

dank! de spark CDM, die haast overkomt als een echte drumkomputer (de al genoemde buurman/goede vriend vindt dat enige kontroller naast maschine, waarvan ie ook denkt, dat zou voor mij eveneens werken...)..., die heb ik aan jou te danken! en de duw naar maschine... de thread over de spark CDM, waarin ook maschine ter sprake kwam?, heeft mijn setup kompleet gemaakt. o ja, de push 2 is later gekomen, de mcu ook, maar toch.. de MCU, wat een bakbeest, geeft wel het gevoel alsof je een echte mixer hebt... voor mij dan... het heeft de aanstoot gegeven, om gerichter dingen aan te schaffen en wat dingen te vervangen die beter bij me passen.
ja eigenlik vrijwel alles letterlik onder kontrole.. er zijn natuurlik een aantal plugins, waarvan bepaalde gedeelten fijner te kontroleren zijn met de muis. ik was soms wel te obsessief bezig om alles met de controllers te kunnen doen..

deze setup zal het wel een tijdje uithouden, denk ik... ach GAS, wat een ziekte! een heerlikke ziekte!
Hey leuk te lezen.. :) Ik geloof dat we naast Spark, Maschine JAM ook nog de Nektar gemeen hebben.. ;) Maar rijke setup!!
 
IMG_20190207_002739.jpg

Mijn droom-setup. Laatste nieuwtjes zijn de Prophet 6 en de Arp Odyssey :)
 

Attachments

  • IMG_20190207_002614.jpg
    IMG_20190207_002614.jpg
    79,3 KB · Bekeken: 76
  • IMG_20190207_002707.jpg
    IMG_20190207_002707.jpg
    85,3 KB · Bekeken: 84
  • IMG_20190207_002641.jpg
    IMG_20190207_002641.jpg
    75,2 KB · Bekeken: 85
Dat ziet er fantastisch uit W07...
en een heerlijk sfeertje met precies de juiste hoeveelheid licht (vind ik). :okdan:

Oh ja :) Nou dat heb je dan strak gedaan, bij mij wordt het altijd een spaghettibende, zelfs als ik mijn best doe.
Bij mij ook hoor :D
Netjes wegwerken - wat ik wel gedaan heb - vind ik als nadeel hebben dat een kabel wisselen bijv. een lastige klus kan worden.

En nog wat vormgeving kwa printwerk, voor de relaxe sfeertjes, )atlanta hawks nba packed stadium als achterwand, en japanse bostempel als buitengevel


Inderdaad relaxed sfeertje zeg...super gedaan! 8)
Dat meubel met vinyl platen vind ik ook top! Zoiets zou ik ook nog wel kunnen gebruiken. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag! :)
 
Ziet eruit als de welbekende expedit van Ikea, nu kallax. Staat ook mooi op de capita pootjes (voor ideale dj booth hoogte) :)
 
Dat ziet er fantastisch uit W07...
en een heerlijk sfeertje met precies de juiste hoeveelheid licht (vind ik). :okdan:


Bij mij ook hoor :D
Netjes wegwerken - wat ik wel gedaan heb - vind ik als nadeel hebben dat een kabel wisselen bijv. een lastige klus kan worden.


Inderdaad relaxed sfeertje zeg...super gedaan! 8)
Dat meubel met vinyl platen vind ik ook top! Zoiets zou ik ook nog wel kunnen gebruiken. Waar heb je die gekocht als ik vragen mag! :)

Klopt het betreft 2 kallax kasten van 4 vakken naast elkaar, met daarbovenop een matzwarte bureauplaat op ikea pootjes.
Thanks voor het compliment!
 
Ziet eruit als de welbekende expedit van Ikea, nu kallax. Staat ook mooi op de capita pootjes (voor ideale dj booth hoogte) :)
Bedankt voor de info! :)

Klopt het betreft 2 kallax kasten van 4 vakken naast elkaar, met daarbovenop een matzwarte bureauplaat op ikea pootjes.
Thanks voor het compliment!
Bedankt voor de info! :)
Komt die matzwarte bureauplaat ook bij de Ikea vandaan?

NB: Ik had mijzelf eigenlijk beloofd nooit meer naar de Ikea te gaan, maar ik denk dat ik nu toch een uitzondering moet maken. :D
 
Bedankt voor de info! :)


Bedankt voor de info! :)
Komt die matzwarte bureauplaat ook bij de Ikea vandaan?

NB: Ik had mijzelf eigenlijk beloofd nooit meer naar de Ikea te gaan, maar ik denk dat ik nu toch een uitzondering moet maken. :D

Zie marktplaats. Je kan de plank kopen :D
 
Na acht jaar zo goed als volledig stil gelegen te hebben, is de zin om opnieuw met muziek bezig te zijn, terug aanwezig. Enkele investeringen hebben me daar zeker bij geholpen. Leden van in de vroege uurtjes van dit prachtige forum, zullen misschien de vorige stadia van mijn home-studio nog wel herinneren. Het nieuwe stadium wil ik graag met alle leden die zich er voor interesseren, delen.

De afgelopen weken is alles opnieuw opgesteld, de kabels netjes met kleurcodes gelabeld en per vier samen gegroepeerd zodat het aansluiten overzichtelijk en de spaghetti beperkt blijft. Afgelopen weekend zijn de werken en eerste testen afgerond. Alles loopt netjes synchroon en de geluidsbalans zit al redelijk goed. Ruis is nog een beetje te horen op hoge volumes (vooral door de SY99's en DX7 veroorzaak). Deze toestellen zullen in de toekomst waarschijnlijk nog van DI-boxen voorzien worden zodat ook dat probleem zal verdwijnen.

En dan is nu de tijd van studeren (= Kronos) en experimenteren (=MGP32X) aangebroken :geslaagd:. En dan op naar de eerste composities in deze nieuwe omgeving. :dj:

Groeten,

Danny :koffie:
 

Attachments

  • Studio_051.JPG
    Studio_051.JPG
    89 KB · Bekeken: 89
  • Studio_060.JPG
    Studio_060.JPG
    76 KB · Bekeken: 294
  • Studio_058.JPG
    Studio_058.JPG
    71,4 KB · Bekeken: 80
  • Studio_061.JPG
    Studio_061.JPG
    99,5 KB · Bekeken: 78
  • Studio_057.JPG
    Studio_057.JPG
    75,8 KB · Bekeken: 87
Na acht jaar zo goed als volledig stil gelegen..... Afgelopen weekend zijn de werken en eerste testen afgerond. Alles loopt netjes synchroon en de geluidsbalans zit al redelijk goed. Ruis is nog een beetje te horen op hoge volu

En dan is nu de tijd van studeren (= Kronos) en experimenteren (=MGP32X) aangebroken :geslaagd:. En dan op naar de eerste composities in deze nieuwe omgeving. :dj:

Groeten,

Danny :koffie:

Tof dat je weer begint .. ik weet je studio nog wel met Yamaha synths en 2 of 3 roland mc500 mk2 s 80s studio .
 
@Danny: Mooie ruimte ! Alles lekker dicht op elkaar, ziet er inspirerend uit zo.
Hoe heb je die 2 toetsenborden zo bovenaan op die synth bevestigd ? (foto 5) Zijn dat van die toetsenborden met pootjes die je achter de bovenrand van de synth gehaakt hebt, of heb je een spannende bevestiging verzonnen ?
 
Ziet er goed uit lekker rommelen . Ik zelf zou nooit meer zo’n grote desk in de ruimte zetten ( of het moest een 8016 serie zijn die ik krijg. Bij een ander is het vet.
 
Back
Top