Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Thanks, ja ben ook zeer tevreden. De synths moeten je liggen. Meningen zijn erg divers. Maar ben den groot fan van de nieuwe prophet x
 
Zo, bij mij is het inmiddels ook allemaal klaar. Nu nog wat meer hardware ;).

FADFFC4F-C10D-4496-AEDC-DD2D2BFFF1EB.JPG
 
Net geen 3x3m. Tapijttegels en basstraps maar die zie je net niet zitten. Tegen de achterwand. Ken de genelecs door en door. De sound in de ruimte is heerlijk. Kan niet beter
 
Het lijkt idd groot maar het is echt maar een inimini hokkie. Fotos kunnen heel wat doen. Hans mooi plekje daar ook zeg. Klasse!
 
61382B1E-A1C1-47AC-91DC-1305AE098DC8.jpeg
Nieuwe foto.
 
Laatst gewijzigd:
Click image for larger version  Name:	image_126512.jpg Views:	1 Size:	66,9 KB ID:	3657134
Click image for larger version  Name:	image_126515.jpg Views:	1 Size:	89,7 KB ID:	3657136


alles ITB: belangrijkste software: cubase 9.5 pro, reason 10, maschine 2.x, ableton live 10 suite. komplete 11 ultimate. korg legacy collection/special bundle. arturia v collection 6. arturia spark. IKM t-racks 5 standard, maar met bijna alle zgn. processors. waves gold + zo'n 10+ andere waves plugins. arturia pigments.
 

Attachments

  • image_126514.jpg
    image_126514.jpg
    52,9 KB · Bekeken: 69
  • image_126515.jpg
    image_126515.jpg
    89,7 KB · Bekeken: 61
Ik ben bezig om mijn twee studios in orde te maken, dus heb ik nog geen fotos. Moet nog wachten op een paar dingen, dan ben ik volledig en kan ik de fotos plaatsen. Dus nog even geduld naar mijn nieuwere optrekjes.
 
Mooie Setup Vink en gezellige ruimte om muziek te maken.

dank je, is inderdaad een fijne ruimte, met perzische tapijtjes en zo'n 700 boeken, speciaal voor de akoestiek... de bijbel staat er wel heel frontaal bij... en is het minst gelezen..
de setup is eindelijk zoals ik 'm hebben wil, veel controllers, taktiele omgeving, voor koncentratie op het maken van sounds, and tracks natuurlik...
de fcb-1010 footcontroller is onzichtbaar... die staat onder de tafel en wordt louter te voorschijn gehaald voor gitaarwerk... en een werkloze bcr 2000 staat netjes ingepakt, de bewaar ik ook. altijd handig, als er nog plek was, stond ie er eveneens...

ik ben vergeten te melden dat ook veel werk met de softube modular (met alle modular specifieke modules), en de softube mix bundle, 5 krachtpatser..

alles ITB, maar meer dan voldoende knoppen....
 
Ik heb zelf ook vaak gedacht om volledig In The Box te gaan, maar ik merk toch dat ik erg gesteld ben op mijn synthesizers. Is naast het hands-on gevoel, wat jij nu wel met de controleurs hebt, denk ik ook een stuk emotie :). Daarnaast vind het ook leuk om geluiden te kunnen maken als de computer uitstaat. Voor mij werkt een hybride setup het fijnste heb ik ontdekt.
 
Ik heb zelf ook vaak gedacht om volledig In The Box te gaan, maar ik merk toch dat ik erg gesteld ben op mijn synthesizers. Is naast het hands-on gevoel, wat jij nu wel met de controleurs hebt, denk ik ook een stuk emotie :). Daarnaast vind het ook leuk om geluiden te kunnen maken als de computer uitstaat. Voor mij werkt een hybride setup het fijnste heb ik ontdekt.

begrijp ik volkomen. het is bij mij een kwestie van ruimte én budget. de muziek studio is niet het enige, voor het gat in mijn hand.... een echte synth erbij, ik denk er vaak aan, maar b.v. de 'boog', lijkt me erg leuk, maar ik ben de arturia mini v zo gewend, en ik gebruik automap (ja! waar iedereen over struikelt..) en dat werkt erg fijn. en met 2 controllers voor automap, heb ik veel hands-on gevoel. en de panorama p1 mag ook soms meedoen... (die is perfekt voor reason 10... maar minder geschikt voor cubase en vst plugins, al zijn 32 parameters erbij soms erg handig)... dan heb ik véel hands-on... de implementatie van een automap voor een synth beheers ik steeds beter. de mini v, is zo fijn om mee te spelen, of de sem v, en zelfs de cs 80 heb ik geheel met automap onder kontrole gekregen, op een wijze die gevoelsmatig werkt, i.e. overzichtelik... maar goed, sja, een echte arp 2600, of een minimoog of .. of... maar dan denk ik wat ik met de arp 2600 V al heb gedaan, onder volledige automap kontrole en hoe hoe ik werk, ben ik gewoon meer dan tevreden.

soms rolt een studio eruit vanwege hoe je bent begonnen, meer uit toeval, de oude setup, van 5 jaar geleden is er bijna niet meer. ja de fcb-1000.. en de behringer bcr 2000.. en ITB merk ik hoort ook wel bij mij, wanneer ik er met mijn buurman/goede vriend erover heb, die een hybride studio heeft. daar klooi ik soms met echte synths, en da is dan ook genieten.

ik werk al heel lang met komputers, voor allerlei zaken, bouw ze ook zelf (en voor anderen, gelukkig niet al te vaak...). dus het is een voor mij bekende omgeving. en met de mogelijkheid van volledige parameter feedback en total recall, wat voor mij belangrijk is, kan ik zoveel klooien als ik wil...

Wow vink.. mooie ruimte en zeer rijk uitgeruste setup.. alles onder controle, letterlijk!! :)

dank! de spark CDM, die haast overkomt als een echte drumkomputer (de al genoemde buurman/goede vriend vindt dat enige kontroller naast maschine, waarvan ie ook denkt, dat zou voor mij eveneens werken...)..., die heb ik aan jou te danken! en de duw naar maschine... de thread over de spark CDM, waarin ook maschine ter sprake kwam?, heeft mijn setup kompleet gemaakt. o ja, de push 2 is later gekomen, de mcu ook, maar toch.. de MCU, wat een bakbeest, geeft wel het gevoel alsof je een echte mixer hebt... voor mij dan... het heeft de aanstoot gegeven, om gerichter dingen aan te schaffen en wat dingen te vervangen die beter bij me passen.
ja eigenlik vrijwel alles letterlik onder kontrole.. er zijn natuurlik een aantal plugins, waarvan bepaalde gedeelten fijner te kontroleren zijn met de muis. ik was soms wel te obsessief bezig om alles met de controllers te kunnen doen..

deze setup zal het wel een tijdje uithouden, denk ik... ach GAS, wat een ziekte! een heerlikke ziekte!
 
Laatst gewijzigd:
very temporary setupje dat vermoedelijk deze maand al snel wordt afgebroken, als 't deze week al niet is;
 

Attachments

  • IMG_1041.jpg
    IMG_1041.jpg
    47,7 KB · Bekeken: 66


alles ITB: belangrijkste software: cubase 9.5 pro, reason 10, maschine 2.x, ableton live 10 suite. komplete 11 ultimate. korg legacy collection/special bundle. arturia v collection 6. arturia spark. IKM t-racks 5 standard, maar met bijna alle zgn. processors. waves gold + zo'n 10+ andere waves plugins. arturia pigments.

niet veel boeken zijn interessanter dan de a to z of vintage synths, maar jij hebt er een!
 
Back
Top