Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

kobuz: dat is de Polivoks. Laatste aanwinst. Als je er een sample van maakt en je ziet de audio, zie je dat elke toon verschilt, als je hem zijn magic laat doen. Weet de naam vd functie niet, soort van loop die hij zelf doet.
Dan krijgt de VCA een andere functie. (de knoppen rechts boven)
 
Na lang twijfelen een Studiolive 16.4.2 gekocht voor hands on mixing en als interface naar Logic toe. Heb wel wat meer ruimte moeten pakken nu voor mijn hobby :D

Whats_App_Image_2018_07_30_at_21_40_37.jpg
 
Hands on, voilà.
Ik snap je helemaal :)
Wat staat er onder die moog?
 
Yes, ben langzaamaan volledig naar hardware gegaan, behalve het opnemen :). Bij de moog staat een ju-06, wat goedkoper dan een echte Hehe
 
Alles lekker binnen handbereik gezet. Via een oude rondslingerende Novation Nocturn maakte ik een remote waarmee ik het startsignaal geef en bijvoorbeeld ook de opname kan starten.
Mijn Expert sleepers Usamo genereert clock en alles loopt lekker mee.
De 3 sequencers (RS7000, Zaquencer en Digitakt) werken parallel en kunnen alles aansturen (want elke sequencer heeft zo zijn voordelen dus ik kan ze niet missen).
Alles zit op 2 patchbays die flexibel werken (alles zit ook vol) en zeker hun nut bewijzen nu ik in mijn sampler periode zit.
De midi setup is via midi patchers dusdanig uitgevoerd dat ik met elke synth (behalve de SH-1) de sequencers kan aansturen.

Ik ontdekte recent dat je Jaspers onderdelen (klemmen, buizen, ...) apart kan bestellen wat voor een knutselaar als mij wel interessant is (zie linkse toren).
Nog een keer met donkere beits aan de gang op die houder voor de Zaq en Digitakt en alles is afgewerkt.
En dan nu lekker jammen!
Click image for larger version  Name:	IMG_3103.JPG Views:	1 Size:	80,1 KB ID:	3634020
 
Laatst gewijzigd:
Alles lekker binnen handbereik gezet. ....
En dan nu lekker jammen!

Klinkt alsof jij klaar krijgt wat mij nooit lukte :D (de seq's via via alles doen aanvuren)
 
Last edited by a moderator:
Klinkt alsof jij klaar krijgt wat mij nooit lukte :D (de seq's via via alles doen aanvuren)

Met wat jij allemaal staan hebt moet je toch wel 1 en ander kunnen fixen. Heb je al een Yamaha sequencer of misschien een Digitakt;)?

Steve 303 mooie gevarieerde setup en i.d.d. lekker onder handbereik. Inspireert denk ik ook meer.
Dank je, het was ff sparen en testen (van verschillende gear) maar ik heb ondertussen een setup bij elkaar waar ik tevreden van ben.
Grote ontdekking voor mij was Yamaha; die hebben echt leuk spul gemaakt! De akai S1000 is momenteel nog op proef.
Ik merk dat wat binnen handbereik staat ook gebruikt wordt dus dat was de motivatie om dit zo te gaan organiseren.
Het was me gedurende de vakantie ook gewoon te warm om lange tijd in de studio door te brengen, maar ik wou wel voor de winter alles op orde krijgen (winter = meer music time).

Eindelijk geïnvesteerd in een Jaspers stand! Vorige week in elkaar gezet, wat een slechte manual zat daar bij zeg haha.
Wel blij met het resultaat in ieder geval!

Das een hele mooie collectie gear (en alles goed binnen handbereik zo te zien).
 
Laatst gewijzigd:
Enige wat ik nog mis is een mooie poly synth, compacte modular en analoge processing.
 

Attachments

  • IMG_2547.JPG
    IMG_2547.JPG
    46,5 KB · Bekeken: 60
Het grappige is dat de MotorMix het enige is wat niet is aangesloten, is voor Kyma waarvan je de Capybara 320 niet ziet. Je ziet een beetje audio kabels lopen achter de SidStation langs 8)
 
Oh ja :) Nou dat heb je dan strak gedaan, bij mij wordt het altijd een spaghettibende, zelfs als ik mijn best doe.
 
studio_klein.jpg

Na mijn laatste(!) acquisities en serieuze opruimwerkzaamheden ziet het er nu zo uit. Ik denk dat ik eindelijk kan beginnen met muziek maken nu.
 
Back
Top