Mijn studio annex crib annex recording studio XIX

Ziet er goed uit lekker rommelen . Ik zelf zou nooit meer zo’n grote desk in de ruimte zetten ( of het moest een 8016 serie zijn die ik krijg. Bij een ander is het vet.

Nee, ik zou dat zelf ook niet meer doen, zeker niet op een zolder als deze :) Maar ja, je hebt nu eenmaal zo'n ding, dus dan gebruik je 'm maar. Ik kan de Tascam nu wel redelijk hybride gebruiken; alles kan ook direct of indirect naar de computer. En op de 6 auxen zit een oude 8 core Mac Pro die puur en alleen dient als VST FX rack, mocht ik dat willen gebruiken. De Cirklon is de sequencer, voor alles, dus die kan indien gewenst via de usb midi naar de computer sturen, of juist andersom als midi interface dienen. Best of both worlds, voor mij.
 
@Danny: Mooie ruimte ! Alles lekker dicht op elkaar, ziet er inspirerend uit zo.
Hoe heb je die 2 toetsenborden zo bovenaan op die synth bevestigd ? (foto 5) Zijn dat van die toetsenborden met pootjes die je achter de bovenrand van de synth gehaakt hebt, of heb je een spannende bevestiging verzonnen ?

Hey Gemmetje :doei:.

De PC keyboards worden vastgehouden door ... twee piepschuimen repen die met plakband aan de onderkant van die keyboards geplakt zijn :engel:. Misschien geen elegante oplossing maar ze werkt wel :eureka:.
 
Toffe werkruimte Chinetti. Stuur je al je gear remote aan? voor mijn gevoel zit alles erg ver uit elkaar. Niet zo heel 'hands on' op de synths dus.
(houdt je wel weer op de been hehe)
 
IMG_3164.JPG


Beetje bij beetje me studio weer bij elkaar aan het sparen!
 
Mijn nieuwe hok:

studio_2019_04_11.jpg


Moet veel nog aansluiten. Hier ben ik nog een plan voor aan het maken qua hoe ik bijvoorbeeld de patchbays ga gebruiken (wat wil ik normalized hebben etc.).
Volgens mij ga ik sowieso nog wat extra patchkabels nodig hebben ;)
 
Na twee weken terug een Ensoniq EPS 16+ gekocht te hebben moest de hele zolderstudio hier worden omgegooid, maar het is gelukt. En gek genoeg nog meer loopruimte dan eerst.

IMG_20190420_164012.jpg


IMG_20190420_164101.jpg


IMG_20190420_164107.jpg


En hierbij nog een foto van 't samplemateriaal/inspiratiehoekje...

IMG_20190420_164033.jpg


Klinkt misschien gek, maar ik heb nu eindelijk min of meer m'n droomsetup staan hier. Zie me nu niet snel nog iets kopen....al ziet die SP1200 remake er wel heel interessant uit.
 
Lotuz Nette set, ziet er erg clean en comfortabel uit.

Compact en alles binnen handbereik.

En een goede plaat op het bureau. :)

Als je m'n stukje Hip Hop van vandaag geluisterd hebt, weet je waarom die CD daar ligt. 8)

Wat zijn die dingen links en rechts van je maschine?

Op twee welbekende Ikea laptop stands zie je links een X-keys keypad met 20 programmeerbare toetsen die ik gebruik om Sound Forge Audio Studio 13 (zie de rechter monitor) te bedienen. In het midden de Maschine mk2 en rechts de Maschine Jam.

Daaronder de Komplete Kontrol S25.

Naast de Mobb Deep CD ligt een Samson SR850 koptelefoon, omdat ik het volume niet al te hoog kan draaien. zonder overlast te veroorzaken. Vandaar dat het voor mij weinig zin heeft om m'n trouwe Yamaha YST-MS55D speakers te vervangen door monitoring speakers.
 
Wegens het niet hebben van een vaste woonplek, heb ik alleen nog maar een laptop en een goedkoop 2.1 setje. Werkt prima voor mij, al moet ik eerlijk zijn dat ik af en toe wel een keyboard zou willen hebben. Al om al misschien niet zo vet als de meeste studios die ik hier zie, en er zitten echt leuke plekjes tussen waar ik graag een dagje zou willen doorbrengen, woon ik wel 30 meter van het strand. En dit is geen Zantvoord. Op de 2de foto kan je de zee tussen de bomen zien.
 

Attachments

  • _DSC0046aa.jpg
    _DSC0046aa.jpg
    62,8 KB · Bekeken: 61
  • _DSC0048aa.jpg
    _DSC0048aa.jpg
    88,4 KB · Bekeken: 71
Metatron ik zie je foto niet .. ? Heb ik een verkeerde instelling?
 
Maar weer eens aan het klussen geslagen. Deze keer mijn desk een stukkie uitgebreid, zodat ik een rand aan de voorkant heb om weer wat extra gear kwijt te kunnen.

pic1.jpg
pic2.jpg
 
Maar weer eens aan het klussen geslagen. Deze keer mijn desk een stukkie uitgebreid, zodat ik een rand aan de voorkant heb om weer wat extra gear kwijt te kunnen.
Nice, om een beter ide te krijgen van de afmetingen: wat voor monitor is dat?
 
Back
Top