Oude Prog Rock bands gezocht

liquidthrust

Onverbloemd
Lid sinds
13 februari 2010
Berichten
3.652
Locatie
Antwerpen
Synthforumgoden ik zoek wat oude jaren 70 vroeg jaren 80 prog rock/space rock alla Hawkwind, Ozric Tentacles, of Yes en consoorten. Suggesties? Kernwoorden zijn vibe, gedreven, en niet te experimenteel. To the point kabaal van voor tot achter.

Ik was deze Australische Tangerine Dream/Pink Floyd hybrid tegengekomen. Echt de moeite! Ben ervan gaan leren houden, nu ik dieper ben gaan graven. Maar ik zoek dus kenners.

 
Laatst gewijzigd:
Gong

Maar die ken je misschien al, (ik hou er niet zo van overigens, maar er is / was een Ozric-kamp en een Gong kamp geloof ik)

Anders, Steve Hillage !
 
Gong

Maar die ken je misschien al, (ik hou er niet zo van overigens, maar er is / was een Ozric-kamp en een Gong kamp geloof ik)

Anders, Steve Hillage !

Steve Hillage ken ik, maar Gong nog niet! I like em.

Mijn voorkeur gaat ook wel meer naar het instrumentale trouwens, echt goeie symfonische instrumentale prog rock!

Blue Oyster Cult clones zijn ook welkom.
 
Niet jaren 70 maar wel bijna perfect in Ozric style : Tidal Flood



 
Haaa geniaal man, dat is wat ik zoek!
 
Wel prog, niet zo space:



Ook niet zo space:



al wat meer space:

 
Hmm heel erg bedankt voor de voorstellen, maar de meeste ken ik wel eigenlijk. Saga en Eloy nog niet. Ik heb het gevoel dat ik meer naar hard rock leun, ik hou niet zo van die middeleeuwse fluitjes enzo. :D Of heel experimentele bands die eigenlijk nergens naartoe gaan. Net zoals jazz. Bestaat er eigenlijk een mix tussen prog rock en hard rock met een hele specifieke benaming? Tidal flood vind ik heel goed, maar dat mag zelfs nog harder zijn, of meer ballen hebben. Haal ze me uit de diepe putten van vergeten prog rock, die veel te goed zijn. En schandalig dat niemand ervan op de hoogte is.

Voorbeeldbands:

Blue Oyster Cult, Hawkwind, Yes, Cybotron

Kernwoorden:

Progressive, hard rock, gedreven, symfonisch, weinig of geen zang (laatste is de voorkeur), space, psychedelisch, to the point, 1970, 1980.

Ik val precies op anthems heb ik de indruk. Sterke riffs, hooks. Dat kun je wel hebben in prog denk ik. Maarja deel van die klank van eighties bands is alles verzuipen in reverb.

drama drama drama en drama!



 
Laatst gewijzigd:
Nu zijn we er! :okdan:
 
Liquid Tension Experiment

Veel plezier met luisteren! :okdan:

Heilige Mozes wat een band! Is nu wel meer metal precies :D
 
Back
Top