Virus B, Alesis midi usb interface en VCommander

DEFXL1

Nieuwkomer
Lid sinds
20 mei 2004
Berichten
6
Locatie
Ijmuiden
Ok, omslachtige titel, maar het voelt alsof ik omslachtig bezig ben met mijn Virus B.

Ik heb onlangs een Virus B op de kop getikt en hierop wilde ik midi en sysex patches uploaden.
ik heb de virus B aangesloten op mn pc via een Alesis Midi usb interface plug&play.
Om de patches te loaden heb ik een trail versie van Virus Commander gedownload. De patches in de software gezet en opgeload....niet dus.
noten spelen vanaf Virus Commander naar mn eigen Virus werkt perfect, ik kan patches op mijn Virus aanpassen via Virus Commander, alleen willen de sysex en midi patches niet in mn virus binnenkomen.

Toen maar getest met Midi-OX, sysex files uploaden met send and recieve om te checken dat wat er verzonden word ook daadwerkelijk op mn Virus komt. Er word van alles verzonden, maar nix komt binnen. Of een error mbt Buffers, niet genoeg memory enz. :(

Wie oh wie heeft ook dit probleem gehad, heeft er ervaring mee, of heeft een idee wat het kan zijn?

Ik was eerst lovend over de Alesis midi usb, omdat ik zonder probleem patches uit de bekende D50 Librarian op mijn D-50 kon zetten, alleen nu met de Virus??
maar ik lees wel wat negatieve dingen en vraag me af of de midi interface 100% werkt en ik misschien beter af ben met een ander audio interface tussen mijn pc en Virus B

Alvast bedankt voor tips and tricks
 
Back
Top