Wie is jouw voorbeeld in de Synthesizer/Electronische Muziek?

ErnestoD

Ingeburgerd
Lid sinds
28 juli 2010
Berichten
48
Locatie
in Almere met mijn vrouw en drie dochters
Voor mij is dat Klaus Schulze, omdat:


  • Hij echt een Pioneer is
  • Hij origineel is
  • Hij op een fantastische manier gebruik maakt van Samples,Sequences , Analoge,-Digitale- en virtulele software synthesizers /Sequencers .

Kijk maar even : http://youtu.be/M93wTS6O9eU?t=29s

Groetjes,

Ernesto
The Innercore Project
 
Voor de klanken en de mooie akkoorden kies ik Tony Banks.

Voor het schier onmogelijke spel (en ook erg mooie klanken) kies ik Jordan Rudess.

Voor het jeugdsentiment en voor het legendarisch maken van de Yamaha CS-80-presets: Vangelis.
 
Underworld, dus Rick Smith / Darren Emerson / Darren Price / Karl Hyde.

Een enorm bereik aan electronische muziek, van ambient tot stampende party-anthems tot poppy synthtunes tot stream-of-consciousness vocal tracks.
 
Alan Wilder & Martin Lee Gore

  • Vanwege de donkere mystiek die ze in Depeche Mode hebben gepompt pre jaren 90.

  • Vanwege het enorm creatief wezen van samples.

Jan Hammer

  • Vanwege de toon die hij heeft gezet voor Miami Vice, dit kon niet perfecter!

  • Vanwege de meest perfecte arrangements ooit in mijn opzicht, en het gebruik van de vetste FM sounds.

  • Vanwege een bepaalde klank-afdruk die hij heeft op z'n tracks, speciale natuurlijke klank met massas dynamiek.

Peter Gabriel

  • Vanwege het feit dat hij me weet te raken, zie hem als een vader die me heeft geholpen door klote tijden!

  • Zijn gebruik van samples.

  • Het neerzetten van "So", in mijn opzicht het meest perfecte album qua klank, arrangements, en inhoud. Wat volgens velen meestal wel niet zo is, maar voor mij wel!
 
GeorgeDukeKeytar.jpg


4024.jpg




enz. ect

:mega:
 
Als jochie vond ik Vangelis en Mike Oldfield wel leuk. Had die muziek vaak mee op m'n walkman en dan kon ik enorm gaan zitten dromen. Tegenwoordig ben ik onder de indruk van Martin Hedin (Andromeda) en Michal Lapaj (Riverside), vanwege hun bijdrage aan het totale geluid van hun band.
 
Zelf moet ik ook natuurlijk, Kraftwerk, JM Jarre, Vangelis, Enigma, Jordan Rudess , Tony Banks, en er zijn nog wel meer namen.
zelf maak ik Synthesizer muziek dus kijk ik juist naar die mensen die in de zelfde genre zitten :-)
 
Alan Wilder & Martin Lee Gore

  • Vanwege de donkere mystiek die ze in Depeche Mode hebben gepompt pre jaren 90.

  • Vanwege het enorm creatief wezen van samples.

Die inderdaad.

En Trent Reznor. Voor de gelaagdheid in z'n muziek en het gebruik van minder gangbare of zelfs "lelijke" geluiden. Dat hij dat dan toch nog (min of meer) toegankelijk weet te houden en het overall geluid nog erg open weet te houden blijft inspirerend.
 
Madonna.






Hihih... ehém, Giorgio Moroder, Bobby O, Vince Clarke... Ze hebben de "timeless" eigen sound ontworpen die de hele pop muziek/electronisch veranderde en dat het tot nu toe steeds van grote invloed is voor vele artiesten.
 
Mijn voorbeelden zijn Mitch Murder, Sellorekt/LA Dreams, MPM Soundtracks en Miami Nights 1984 in de nieuwere stijl en Tangerine Dream, JMJ, Klaus Schulze en Harald Faltermeyer in de oudere stijl van 80's muziek.
 
Ik heb niet echt een voorbeeld.


Veel eerder genoemde artiesten kan ik heel erg waarderen.

Maar het meest waardeer je toch die artiesten die een genre op laten komen wat daarna een grote invloed heeft op de alle muziek.

Zoals drum and bass // jungle er voor heeft gezorg dat muziek er ritmischer interessanter op is geworden.

Artiesten zoals, Photek, Ronnie Size, Amin Tobinhebben daar een steentje aan bijgedragen.

Verder ben ik aanraking gekomen met het werk van Kettel (uit groningen) man wat maakt die gast een mooie composties.

Maar ja heb dus niet echt een voorbeeld alle muziek die je luistert en je raakt is een voorbeeld.


:mega:
 
Mijn grote voorbeeld en grootste inspiratie is zeker JM Jarre. Zijn muziek was samen met Vangelis ongeveer mijn eerste kennismaking met de elektronische muziek. Maar langzaam werden ook verschillende andere elektronische en niet-elektronische muzikanten een inspiratiebron.
 
Wendy Carlos (born Walter Carlos; November 14, 1939) is an American composer and electronic musician
 

Attachments

  • wndy.jpg
    wndy.jpg
    65,6 KB · Bekeken: 40
Met stip op 1. Vangelis. Maar ook de meeste albums van Enigma, Enya (laat haar stem weg en hoor synthesizers), Jarre en Mike Oldfield worden hier soms nog gedraaid
 
het zijn er wel veel,
als ik moet beginnen van pinkfloyd, elo, tangerine dream, kraftwerk, velvet, stranglers, manfredd man, jimmy smith, eno ( natuurlijk), music concrete, bonny mm, , hawkind, en vangelis ( waarom niet ), vader abraham, fat boy slim, jarre en oldfield zekers, the who, handel, bach,
 
Back
Top