Wie is jouw voorbeeld in de Synthesizer/Electronische Muziek?

Heel lang geleden: Klaus Schulze/ JMJ.
Daarna: Giorgio Moroder, O.M.D, Depeche Mode, Eurythmics, Ultravox en Human league.
Halverwege/eind jaren 80. Sleezy D, Phuture, Rhythm is rhythm, "Cybotron" *begin jaren 80
Jaren 90. FSOL, Aphex twin, Luke Vibert

Nu was het tijd om het nest te verlaten om zelf te leren hoe te vliegen :)
 
Prodigy, Front 242, depeche mode, Sherman Gillis, Daan, Kraftwerk, Vangelis, Goose, Subs (hun ouder werk), Moby, Fat boy slim, en ongetwijfeld nog véél meer…
Zoek eens naar de oudste titels van Simple minds… New gold dream, Love song, theme for great cities. Wowly moly wat een vergeten gold dream ligt daar :)
 
Laatst gewijzigd:
Aphex Twin is waarschijnlijk de gene die me aan het muziek maken heeft gekregen. Voor de rest ben ik ook gefasineerd door het gebruik van elektronica door artiesten als Tim Hecker, Massive Attack en Radiohead.
 
Vroeger: Nova, Vangelis
Later: NewBeat, tikkeltje Italo => niet specifieke artiesten
Weer later: Underworld! , div. house/techno acts/artiesten.
Nu: mja, samenraapsel van oude en nieuwe dingen. Iamamiwhoami kan ik zeker wel waarderen.
 
GeorgeDukeKeytar.jpg


4024.jpg




enz. ect

:mega:
Ze komen mij enigzins bekent voor,
zou je de namen bij de foto's kunnen vermelden?
 
Wie mijn voorbeelden zijn, dat zijn er nogal wat.
Om te beginnen ligt de hoofdzaak bij mij bij de combi van Italo, symphonische rock
en 80's. Welke voorbeelden persoonlijk het dichts bij mijn uitstraling van mijn werken
staan wil ik me pas over uitlaten als de gewenste gelegenheden zich hebben
aangediend.
Italo voorbeelden: Kano - Another life, Kano Ikeya seki, K.Barre - Right by the moon,
Marco Martina - Venture in my heart. Sympho rock hits: John Miles - Music, Jeff Wayne - Eve of the War Sympho rock groepen: Yes Fav. tracks Awaken, Tempus fugit, Changes. Uk fav track Carrying no cross. Eddie Jobson solo fav. track Memories of
Vienna Kraftwerk(Vooral: Computer world). Mike Oldfield, JMJ, Vangelis Fav. Albums:
Albedo 0.39, Spiral, Bladerunner, Antartica. Tangerine dream, fav. Album Exit extra fav. tracks: Le parc en Down the avus. Mark Shreeve fav. album: Legion. Klaasiek fav:Bach - Tocatta, Handel - Messiah. Songwriters zoals Steve Kipner, Lionel Richie
allebei begin jaren '80. Producers zoals Nile rogers, George Martin, Trevor Horn.
Artiesten zoals Pink Floyd.Nik Kershaw Artistieke waarde zoals David Bowie, Kate Bush(Vooral The man with the child in his eyes), Tori Amos. Singer and songwriter, niet die hedendaagse uitgedroogde die het lef hebben om de met gevoel geproduceerde numeers cheesy te noemen, maar bijvoorbeeld: Life - I alone, Fleetwood Mac - Big love (Versie van album The dance) En dan nog dingen waarvan ik zo af en toe een plaatje moet horen en absoluut niet te intensief mee bezig moet zijn: House, Eurobeat90's, Drum'n'bass, Hardcore en Trance: Prodigy tot en met album: Music for the jilted generation, behalve Poison. Kraze - The Party, Eon - Spice, S-ence - Take control, Spiritual child feat dj Mona - And it goes like, Trilithon - Opera house, Tmm - c-mos.k, Angelo - Funkdamental. Forcefield - Dj control. Jamie dee People(Everybody needs love) Beat maf - See your mind...en nog veel meer. In ieder geval genoeg om te verkennen waarbij ik de verantwoording wel bij durf te nemen dat men zich er geen tijd aan zal verspillen. In bepaalde opzichten heb ik het al behoorlijk in de gaten. Veel luister plezier bij deze dan...Groet,
 
Er zijn vele artiesten en composers die ik ontzettend goed vind, maar ik heb niet echt een voorbeeld.

Onder een voorbeeld versta ik een beetje zo van, 'zo wil ik ook zijn, dat wil ik ook maken', en dat heb ik eigenlijk nergens mee, ik doe gewoon maar wat maar kan kwaliteit, originaliteit erg waarderen verder.

Misschien begrijp ik het idee voorbeeld ook wel verkeerd, beinvloed ben ik wel door van alles en nog wat, maar zeker niet door de 80's synthpopmuziek (brrr), wel door de klassiek, vroege soul en funk, jazz en psychedelic, later ook door metal, dub en reggae en weer later door progrock / dance en de hele electronische reutemeteut die er toen nog achteraan kwam, ook nu wordt er nog hele vette muziek uitgebracht.
Ik mag overigens ook graag naar calypso muziek luisteren en ouwe dixieland en ga zo maar door.

Zolang als iets goed is kan ik het waarderen, maar een voorbeeld er in vinden.. Lastig.

Maar oke, er is een band die voor mij alles heeft wat ik wil en dat is Ozric Tentacles, ze combineren wmb alles wat je qua sound en styles kan combineren, ook hun lifestyle spreekt (of sprak) me altijd erg aan, hun muziek is ook echt goed, alles zit er in.

Dus, mja.. Misschien toch een voorbeeld dan. :D

ozrics-pan-torp-twn-1000.jpg
 
Laatst gewijzigd:
george duke en herbie hancock...

en er zijn er nog veel meer die mij beinvloed hebben...
( Joe Zawinul, frank zappa, enz. ect...)



:mega:
George Duke ken ik enkel van: Thiefs in the night,
stamt zo ongeveer uit de zelfde tijd als:
Commondors - Animal instinct
Herbie Hancock is van oorsprong natuurlijk een Jazz pionier.
Terry Bozzio heeft met Frank Zappa meegewerkt en
ook op het tweede album van UK getiteld: Danger money
waaronder mijn favoriete track op staat: Carrying no cross.
Het tweede album kan dan wel iets commercieler zijn dan
de eerste, maar Carrying no cross trekt tot in het hoogste
effectieve level de meeste registers open.
Rendez vouz 6:02 was het enige hitje van het album wat
toen verscheen.
Groet,
 
Er zijn vele artiesten en composers die ik ontzettend goed vind, maar ik heb niet echt een voorbeeld.

Onder een voorbeeld versta ik een beetje zo van, 'zo wil ik ook zijn, dat wil ik ook maken', en dat heb ik eigenlijk nergens mee, ik doe gewoon maar wat maar kan kwaliteit, originaliteit erg waarderen verder.

Misschien begrijp ik het idee voorbeeld ook wel verkeerd, beinvloed ben ik wel door van alles en nog wat, maar zeker niet door de 80's synthpopmuziek (brrr), wel door de klassiek, vroege soul en funk, jazz en psychedelic, later ook door metal, dub en reggae en weer later door progrock / dance en de hele electronische reutemeteut die er toen nog achteraan kwam, ook nu wordt er nog hele vette muziek uitgebracht.
Ik mag overigens ook graag naar calypso muziek luisteren en ouwe dixieland en ga zo maar door.

Zolang als iets goed is kan ik het waarderen, maar een voorbeeld er in vinden.. Lastig.

Maar oke, er is een band die voor mij alles heeft wat ik wil en dat is Ozric Tentacles, ze combineren wmb alles wat je qua sound en styles kan combineren, ook hun lifestyle spreekt (of sprak) me altijd erg aan, hun muziek is ook echt goed, alles zit er in.

Dus, mja.. Misschien toch een voorbeeld dan. :D

ozrics-pan-torp-twn-1000.jpg
Vanzelfsprekend heb jij, net als ieder ander, recht op jouw smaak.
Het beste is om dan een soortgenoot in het circuit te vinden.
Anders voelt de sfeer en vooral het samenwerken sterk averechts.
Ook komt het heel vaak voor dat er altijd wel een voorbeeld van een
bepaalde stijl bij ieder willekeurig individu als een inspirerende vonk
binnen kan komen.
Dat is mijn persoonlijke ervaring en je mag die verantwoording van
mij wel aannemen.
Groet,
 
Er zijn vele artiesten en composers die ik ontzettend goed vind, maar ik heb niet echt een voorbeeld.
[...]
Onder een voorbeeld versta ik een beetje zo van, 'zo wil ik ook zijn, dat wil ik ook maken', en dat heb ik eigenlijk nergens mee, ik doe gewoon maar wat maar kan kwaliteit, originaliteit erg waarderen verder.

Ik wilde net een soortgelijk antwoord in tikken maar dat hoeft dus niet. :D

Heb hetzelfde gevoel als jij. Ik heb geen idool of voorbeeld, in ieder geval niet bewust. Uiteraard heb ik talloze artiesten die ik leuk vind, maar adoreer ze zeker niet en wil ook niet de stijl/dingen nadoen die ze groot hebben gemaakt.
 
Ik heb niet echt een 'voorbeeld', maar uiteindelijk is alle muziek die je in je leven op enig moment gaaf hebt gevonden natuurlijk onderdeel van de bagage waar je uit put als je zelf aan de slag gaat. Dit is bij mij vrij breed, ik hou van veel genres electronische muziek en dansmuziek, maar ik hou ook van hardrock/metal en synthpop en hiphop en country en blues en soul. Eigenlijk kan ik bijna alle genres wel waarderen mits de muziek gemaakt is door getalenteerde muzikanten.

Wat me wel erg aanspreekt is de werkwijze van een artiest als Liam Howlett (The Prodigy), hoe hij zijn eigen sound heeft opgebouwd met de vaak beperkte middelen die hem ter beschikking stonden is zeer inspirerend.
 
Ik wilde net een soortgelijk antwoord in tikken maar dat hoeft dus niet. :D

Heb hetzelfde gevoel als jij. Ik heb geen idool of voorbeeld, in ieder geval niet bewust. Uiteraard heb ik talloze artiesten die ik leuk vind, maar adoreer ze zeker niet en wil ook niet de stijl/dingen nadoen die ze groot hebben gemaakt.
Demian, het ziet er naar uit dat jij een soortgenoot hebt gevonden, als
ik jou was zal ik kontakt met hem opnemen, slechts een suggestie.
Ik heb niet echt een 'voorbeeld', maar uiteindelijk is alle muziek die je in je leven op enig moment gaaf hebt gevonden natuurlijk onderdeel van de bagage waar je uit put als je zelf aan de slag gaat. Dit is bij mij vrij breed, ik hou van veel genres electronische muziek en dansmuziek, maar ik hou ook van hardrock/metal en synthpop en hiphop en country en blues en soul. Eigenlijk kan ik bijna alle genres wel waarderen mits de muziek gemaakt is door getalenteerde muzikanten.

Wat me wel erg aanspreekt is de werkwijze van een artiest als Liam Howlett (The Prodigy), hoe hij zijn eigen sound heeft opgebouwd met de vaak beperkte middelen die hem ter beschikking stonden is zeer inspirerend.
Zoals ik aangaf zijn er sowieso wellicht stijlen die het dichts bij mij liggen, oftewel de
combi van Italo, Symphonische rock en 80's en in alles bij elkaar wat mij iets doet
heb ik per artiest en/of track ook wel degelijk voorbeelden die ook wel dichter bij mij liggen dan anderen en als ik iets over wil nemen dan combineer ik dat altijd met iets anders wat mij inspireerd en heb ik daarnaast ook nog mijn eigen inbreng.
Dit omdat ik mezelf niet in moggelijkheden wil beperken om een zo'n min mogelijke geisoleerde uitstraling in mijn tracks te bewerkstelligen, dat idee doet mij pas revolutionair aan.
Overigens had The Prodigy na het album Music for the jilted generation sowieso meer
gewenste items tot zijn beschikking, toen beviel het mij toevallig totaal niet meer, maar ook hoef het daar ook niet specifiek iets mee te maken hebben.
Ook zijn er getalenteerde muziekanten die crap maken voor de commercie, dat kan ik inhoudelijk sowieso niet respecteren, er zijn massa's tracks die in alle stijlen tot op heden inhoudelijk in elk opzicht veel beter bewerkstelligd hadden kunnen worden.
Laten we in deze topic verder gaan kijken naar voorbeelden die andere leden inspireren, daar ging deze topic uiteindelijk wel over.
Groet,
 
Demian, het ziet er naar uit dat jij een soortgenoot hebt gevonden, als
ik jou was zal ik kontakt met hem opnemen, slechts een suggestie.

Bedankt voor het vinden van een soortgenoot, maar wat moet ik hem precies vragen of zeggen? :-)

@Arv Hoi! ;-)

Maar goed, ik neem de vraag ook wel erg letterlijk, ik denk dat als de TS had gevraagd welke artiesten je erg goed vind, dan had ik een heel lange lijst kunnen plaatsen hier en daar had ie meer aan gehad mogelijk dan mijn ter kennisgeving dat ik in artiesten geen voorbeeld zie.

Maar om meer in de buurt van het idee van de vraag te blijven, het idee van het voorbeeld in de electronische muziek, dat zou voor mij alleen maar opgaan als ik electronische muziek ook als 'favoriete muziekstroming' zou hebben maar dat heb ik niet. Ik vind electronische muziek wel leuk, maar eerder als toevoeging op echt live gespeelde muziek, de mix van die twee is voor mij perfect, ik zou daarom Ozric Tentacles als voorbeeld kunnen zien, maar dat niveau haal ik zelf nooit, ik luister er daarom graag naar en doe ondertussen mijn eigen ding.
 
Hier nog een soortgenoot.

Zoals al eerder gepost: heb geen voorbeeld alleen een hele lange lijst van muziek en muziekanten en DJ's die goede muziek maken waar ik blij van word.

Sterker nog ik heb helemaal geen respect voor mensen die een voorbeeld hebben en dan exact of bijna exact die muziek gaan namaken.

Das in mijn ogen een beetje coverband achtig.







Bedankt voor het vinden van een soortgenoot, maar wat moet ik hem precies vragen of zeggen? :-)

@Arv Hoi! ;-)

Maar goed, ik neem de vraag ook wel erg letterlijk, ik denk dat als de TS had gevraagd welke artiesten je erg goed vind, dan had ik een heel lange lijst kunnen plaatsen hier en daar had ie meer aan gehad mogelijk dan mijn ter kennisgeving dat ik in artiesten geen voorbeeld zie.

Maar om meer in de buurt van het idee van de vraag te blijven, het idee van het voorbeeld in de electronische muziek, dat zou voor mij alleen maar opgaan als ik electronische muziek ook als 'favoriete muziekstroming' zou hebben maar dat heb ik niet. Ik vind electronische muziek wel leuk, maar eerder als toevoeging op echt live gespeelde muziek, de mix van die twee is voor mij perfect, ik zou daarom Ozric Tentacles als voorbeeld kunnen zien, maar dat niveau haal ik zelf nooit, ik luister er daarom graag naar en doe ondertussen mijn eigen ding.
 
Back
Top