Preset spotting...wie?!

Bass

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
11 oktober 2002
Berichten
10.063
Goed...misschien leuk , misschien geen suc6 :


JP8000 Intervalic in Vengaboys
JV1080 Real Pizz in Sash e.v.a.
JV1080 dance xp Spooky in Spice Girls e.a.
JV1080 dance xp Ambientsweep in Backstreet Boys & Britney Spears
JV1080 dance xp Aaah ! In dat nummer van Nelly & Kelly Rowland
JP8000 Supersaw in alle trance...
JV1080 Steel guitar in vele R & B nummers...

Erg triviaal , maar misschien leuk om te weten...

OK kom maar op..nog meer bekende sounds??

:)
 
1 reply in 1 dag ?? =(

Ik vond het wel een geinige thread...=(
 
het slippende auto soundeffectje dat vroeger vaak in hardcore werdt gesampled uit de .. uuhhh.. vele standaard Yamaha keyboards die een SFX drumkit hebben..

zelfde met de "1","2","3","4" samples uit die keyboards..
 
preset uit de tx81z,een orgeltje. Dj Jean & ...
 
Origineel geplaatst door Maleh
het slippende auto soundeffectje dat vroeger vaak in hardcore werdt gesampled uit de .. uuhhh.. vele standaard Yamaha keyboards die een SFX drumkit hebben..

zelfde met de "1","2","3","4" samples uit die keyboards..

das de roland fx die in al die jv bakken zit samen met dat space ship fx geluidje zitten

x files piano is een kurzweil k2600
al die windows geluidjes(win 95) zoals dat belletje, is een korg 01w
uit die korg komt ook dat panfluitje van dat hele oude. dance to trance - american natives.
jx8p (jee iks acht pee) wordt anders vast weer een smiley.: music box - plastic dreams
dat dj jean geluid van ready for the launch is de nordlead 2

meet her at the love parade- ik weet het niet zeker maar als je preset39 (dacht ik acid nog wat heet ie geloof ik) de lowpass voor een bandpass veruild is die exact het zelfde.

u2 nieuwjaarsdag is een Yamaha CP-80 (toch?)
al die oude prodigy geluiden strings en zo is een roland u20 of u220

nou zo vind ik het voorlopig wel weer genoegs
 
Origineel geplaatst door justin
preset uit de tx81z,een orgeltje. Dj Jean & ...

& waarschijnlijk 10 miljoen anderen.....
 
jean & peran?


maar the launch, een nord rack 2? had ik niet verwacht....ben benieuwd of ik er dat uit kan trekken
 
Faithless heeft flink lopen te wroeten in de Korg Prophecy.
 
koto > emulator 1> mama - genesis
minilead > korg wavestation > fading lights - genesis
analog strings > korg wavestation > fading lights - genesis
florida keys > ensoniq SD1 > jesus he knows me - genesis
very breathy > ensoniq sd1 > driving the last spikes - genesis
heavy simmons vibe > synclavier NED2 > HBTS/SHBTS - genesis
bass lead > arp quadra > mama - genesis
string section > arp quadra > keep it dark - genesis
lead section > arp quadra > zoveel van genesis
poly section > arp quadra > ook aardig wat
poly lead > arp quadra > abacab - genesis
standard drums (X) > JD800 > I can't dance - genesis
en kan zo nog wel ff door gaan ermee ;)

zoals men ziet> tony banks gebruikt voornamenlijk presets :)
 
Ja, maar da's omdat zo'n bands vaak een apparaat krijgen en dan meer tijd moeten besteden aan songwriting dan geklooi met knopjes. Dan noem je ook nog eens een paar behoorlijk digitale synths, en die zijn al helemaal niet aardig voor mensen die geklooi ingewikkeld vinden.

Oh ja, mijn bijdrage :)

Ken Ishii - Moved By Air : ik weet vrij zeker dat daar een CP-80 piano uit de Vintage Keys gebruikt wordt.
Faithless - Salva Mea : ik weet al helemaal honderd procent zeker dat daar ook van de VK gebruik is gemaakt - de (mooie, melancholieke) preset genaamd TronStrng. Beetje reverb achterkiepen, spontane tranentrekker. En natuurlijk de befaamde pizzicato (JD-800?).
Art of Noise - Moments in Love : AaahChoir (of de Fairlight preset op m'n VK, al loopt die wel :( ). Het -moet- toch mogelijk zijn om dat met een beetje goede additieve synth helemaal te resynthetiseren, of niet?

Kosmonova - Time Trip : heeft de vocodervoices gejat van de XP/JV Techno expansion.
Marco V - Simulated (Vision remix): Octabass/Solidbass (maar ja, die kan zelfs uit een Nord Micromodular komen) en Tuned Breath van dezelfde Techno expansion.

Van de AN1x zullen ook vast wel dingen gejatst zijn, maar bij VA'tjes loopt het allemaal een beetje in elkaar over... en van de Q rack denk ik dat er al helemaal niks herkenbaars is.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Slipperman
koto > emulator 1> mama - genesis
en kan zo nog wel ff door gaan ermee ;)

zoals men ziet> tony banks gebruikt voornamenlijk presets :)

Tja ik vind dit soort dingen altijd wel leuk om te weten..

Ga maar door :)
 
ok je vraagt erom dan ;)

De 1e string patch die je in een DX7 tegen komt (ben naam vergeten) is gebruikt op Tonight Tonight Tonight en invisioble Touch. Voor TTT is deze goed geedited met envelopes en filters (voornamenlijk cutoff)
Voor het orgel geluid in de in the cage medleys maar ook andere nummers heeft hij zelf op de Prophet 10 een eigen organ patch geprogrammeerd en die door de phaser en chorus gehaald

verder nog wat dingen uit de emulator:

Marimba > emu emulator 2 > domino
fairlight voice > emu emulator 2 > domino, land of confusion, I'll be waiting (solo) quicksilver suite (solo)
Electric piano > Roland VK1000 > I can't dance

van veel geluiden weet ikw aar ze vandaan komen maar de patchnamen niet. Voor de wavestation worden ze op het moment uitgezocht hoe ze heten. Dat word aangevuld.

Dan nog wat ouder werk uit de arp pro soloist allemaal:

Telstar > cinema show
Oboe > cinema show
Brass > cinema show, los endos, dance on a volcano

Wat uit de RMI:
Organ mode > fly on a windshield, chamber of 32 doors, in the cage (intro), robbery assault and battery

mellotron tapes gebruikt:
Choir > dancing with the moonlight knight, cinema show, aisle of plenty, fly on a windshield, silent sorrow in empty boats, the lamia, in the cage, entangled (complete solo op mellotron), dance on a volcano, robbery assault and battery (alleen studio versie gekgenoeg), los endos, afterglow, 11th earl of mar
Strings > watcher of the skies, fontain of salmacis, firth of fifth, suppers ready, fly on a windshield, in the cage, lillywite lillith, (here comes) the supernatural aneasthetist, the lamia, dance on a volcano, one for the vine, many too many (met polymoog gelayerd), blood on the rooftops
brass accordeon > watcher of the skies
brass > live versie watcher of the skies, suppers ready
 
Hoe kom je aan al die kennis, heb je dat ergens gelezen ofzo. Je moet de bakken toch wel gehad hebben om dat
te weten?
 
Origineel geplaatst door sander
Hoe kom je aan al die kennis, heb je dat ergens gelezen ofzo. Je moet de bakken toch wel gehad hebben om dat
te weten?

ik werk met nog wat mensen samen om er achter te komen hoe of wat. Ken aardig wat mensen die samen de hele gear rig van tony hebben. Via interviews enzo weten we ook veel ja. Keyboard magazine (dat amerikaanse blad) en die SOS daar staan aardig wat interviews in zoals over de Quadra of de RMI electra 300. Maar ook in genesis magazine staat veel. En idd van veel gebruikers van bijvoorbeeld wavestation. Ken zo iets van 6 wavestation gebruikers en ik heb em ook op mijn wanted list staan.
DX7 dito. Ik weet zelf van bijna alle geluiden die hij ooit heeft gebruikt waar ze vandaan komen. Alleen tja hoe heet die preset nou ;)

dat van die mellotron is niet moeilijk dat kan je zo horen. Die RMI organ mode is ook allang bekend.
laten we het maar intresse noemen :)
 
owja vergat nog 1 bron :) Nick Davis. Persoon die 8er WCD album en de tour zat (en de latere albums dus). Die zit nu ook op het genesis forum in apart forum. Kan je vragen stellen. Hij kan zich nog best veel herinneren :)
 
Dat nummer van PPK dat vorig jaar nogal een hit was, is voor een groot gedeelte in elkaar gesleuteld met een keyboard uit de Roland e-XX serie. Vooral die spacegeluiden, te zielig voor woorden....
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Dat nummer van PPK dat vorig jaar nogal een hit was, is voor een groot gedeelte in elkaar gesleuteld met een keyboard uit de Roland e-XX serie. Vooral die spacegeluiden, te zielig voor woorden....

Daar geloof ik eerlijk gezegd geen :kont: van.

http://english.ppk.ru/studio/
 
Back
Top