leeft italo nog onder forumleden ?

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
Lid sinds
20 september 2002
Berichten
33.894
we hebben het wel allemaal over electro, techno en trenz... maar hoe zit het met de italo dance?
mischien wel DE eerste echte grote electronische dans-muziek stroming die Europa rijk was zo'n 20 jaar geleden...

leeft het nog onder sommige forum leden? ...is het brilliant of gewoon erg foute 80's dance music?
kortom, uw mening/commentaar/ideen hierover graag...
 
Laatst gewijzigd:
Vroeger...

Vroeger...

...toen ik nog een kleine synthnerd-in-de-dop was, had ik vele bandjes met italo-mixen. Maar helaas zijn al die bandjes later gesneuveld, of overgenomen. =(

M'n eerste echte kennismaking met electronische muziek destijds (Op natuurlijk de jaren 80 synthesizer hits na). :D
Ik heb nog steeds goede hoop viavia wat van de oude tapes terug te krijgen.
 
MAN, alweer 20 jaar geleden??? 'k Voel me oud...
Italo = lagge, met hier en daar zelfs een [erg] gaaf nr.!! Maar echt SUPER muziek vind ik 't ook weer niet..
'k Heb 'n beetje 't zelfde gevoel met de tegenwoordige Electro => 't Zal nooit mijn nr.1 muziek-stijl worden, maar 't is wel leuk/gaaf.
 
Het was ook mijn eerste kennismaking met synthesizer muziek (naast Jarre en Kraftwerk) en zoals Zoidsity zegt af en toe zitten er goede vette nummers (Believe in yourself - The Creatures, Right by the moon - K. Barré; Hipnotic Tango - My Mine) tussen, maar ook een hoop bagger. Ik woonde toen nog in Den Haag, wat naar ons gevoel de Italo stad van Nederland was. Stad radio Den Haag met de I venti d'Azurro. Elke week naar Rhythm Import, LP top 100 of Melody Maker om de laatste top 20 te halen en platen te luisteren. Ik heb nog een hoop originele Italo's op plaat met het bekende stempeltje. Vooral de originele oudjes zijn voor verzamelaars van dit soort platen veel geld waard.
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
(nee toen noemden ze dat nog geen club, dat was iets voor hoeren)

nu toch nog steeds? allemaal posers in clubs... (okee zwaar offtopic weet ik)
 
HEHE yeah!

dit was HEt logo voor italo :)
kwam je op veel platen tegen :)

Italo_Disco1.jpg
 
Pr'cies, Italo klinkt gewoon... tsja .. als een vochtige vagina..

,,


maar nee.. iedereen is gevallen voor het grote kilte geld.. egoisme... het zelf goed hebben.. ikke ikke..vooral niet zoeken naar de uniek RozenBurg, die is geschreven in de Eeuwigheid.
jammer.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg
maar nee.. iedereen is gevallen voor het grote kilte geld.. egoisme... het zelf goed hebben..

Was dat niet de ultieme boodschap van de 80ies?

De oliecrisis is voorbij en de enige die belangrijk is dat is mij?
Het keerpunt van de maatschappij waarbij de vervlakking werdt ingestart.
De normen en waarden werden in de doofpot gestopt.

Dat waren nog eens tijden!
 
Don't forget:

Don't forget:

R19_01.jpg


Vind ik óók Italo. :)

Koto.. heb ik ook nog erges een CD van. }:|
 
ik ken er wel 1: taaaaaa atda vida vidaaaaaaaa ! weet alleen niet meer hoe ie precies heet:stupid
 
Origineel geplaatst door bambamstudio
ik heb nog italo gedraait in div disco's ( nee toen noemde ze dat nog geen club, dat was iets voor hoeren )

lang leve t clubciruit !!!!!!!!!!!1
 
Back
Top