Liefhebbers nieuwe synthpop?

synthpop is weer best "in" tegenwoordig.
muziek lijkt een 30 jarige cyclus te hebben, nu synthpop met de oorsprong in de 80s
in de 90s was het de gitaarbandjes met de oorsprong in de 60s.

synthpop van nu is niet mijn ding want het klinkt allemaal erg clean en veel te perfect
 
ik denk dat de cyclus eerder iets van 15 jaar is... men hoort op jonge leeftijd (5 tot 10 jaar) muziek en als men een jaartje of 20 a 25 is word het weer opnieuw gemaakt (met uiteraard een eigen interpretatie er aan vast)... nieuwe electro/syntpop bestaat natuurlijk ook al weer een tijdje dus eigenlijk is dit al zo'n beetje de 2e cyclus...
 
Dit is mijn coté ^^



Tesla Boy is trouwens merendeel van hun songs met de juno 60. Zeker niet mis
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind die dingen van teslaboy eigenlijk meer Synth-disco-funk ofzo,

Tenminste dat vind ik hoor.................
 
Die dingen van stephan falke vind ik wel hard eigenlijk en ik kende het ook nog niet, bedankt hoor !!!
 
Gewoon niet lopen rond te zeggen :p wrm zet ik het dan ook op een forum..
 
overduidelijke depeche invloeden. These guys deserve more credit ;) either you like it or you don't

 
Dat nummer van Tesla Boy klinkt echt te gek. Er zit zo'n synth brass achtige stab in btw, hoe maak je die? Ik ben er al een tijdje naar op zoek. Hij zit rond 1 minuut 40 ofzo.
 
Ik ben sinds een jaar gecharmeerd van The Foxglove Hunt. Een duo waarvan een van hen onderdeel uitmaakte van Fine China en een ander van Joy Electric:




En een leuke cover:
 
Laatst gewijzigd:
106 en poly61 cream delight



 
Back
Top